sannamor Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Kom med tips, oppskrifter til den beste sommerdesserten! Jeg liker best tynntynne pannekaker med vaniljeis, ferske jordbær og sjokoladesaus laget av veldig mørk sjokolade og fløte (kanskje et hint av chilli) mmm... :rødme: Den er veldig mektig så passer vel best etter en lett middag :gjeiper:
Brunhilde Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Jeg syns rett og slett at oppkuttet vannmelon er noe av det beste. Jordbær med fløte er ikke så dumt det heller.
Arkana Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Hjemmelagede iskremer og sorbeter, norske jordbær og bringebær og pavlova.
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg gjør minst mulig anstrengelser på kjøkkenet i heten, så da har jordbær og yoghurtis med vanilje vært en slager.
Gjest Zia Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Hjemmelagede iskremer og sorbeter, norske jordbær og bringebær og pavlova. Jeg hadde tenkt å svare akkurat det samme. Fruktsalat av jordbær, bringebær, vannmelon og mynte er også godt.
Irmiel Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Jeg elsker jo jordbær med melk jeg da, hehe.. det er det beste jeg vet om sommeren! Ellers pleier jeg å lage gele og ha den i vinglass/småglass sammen med jordbær/bringebær/blåbær, alt etter som hvilken smak jeg har på gelé'en Oppskåret ananas, pære og vannmelon er også himmelsk! Jeg foretrekker den naturlig, men det er også godt med litt sukkerlake over Vi har også kjøpt isformer som jeg fyller halvfulle med funlight, og resten med vann og fryser disse til is i fryseren. De er kjempegode som is! En annen variant er jo å bare fryse funlight, og deretter kjøre den i blenderen. Da får man en slushaktig saft! Veldig godt synes jeg
Chimamanda Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Vannmelon, jordbaer (uten sukker eller melk) og mango (naturell eller med skummet kulturmelk) er veldig godt. Er ogsaa veldig glad i div iskremer, gjerne sjokolade, mint, kokos eller pistasj.
lille_lam Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 Vannmelon, vannmelon og vannmelon.. Og Mango Blåbær og bringebær uten noe annet til
Gjest Gaby Skrevet 29. juli 2008 #13 Skrevet 29. juli 2008 -Rabarbragrøt med fløte og sukker -Sviskegrøt med fløte og sukker -Pannacotta med jordbærpure og kokossorbet -Hjemmelaget eggelikøris med varm bjørnebær/blåbærsaus Mmmmm, vil ha dessert nå! Men det blir nok bare blåbær med vaniljesaus på, det er alt jeg har
Muffin! Skrevet 29. juli 2008 #14 Skrevet 29. juli 2008 Jordbær med fløte, eller rett og slett is i alle varianter Til fredag skal jeg prøve meg på clafoutis for første gang, til en bursdag. Håper det blir vellykket
leandra Skrevet 29. juli 2008 #15 Skrevet 29. juli 2008 Panna cotta med bær til. Bringebær med vaniljekesam. Moreller ... mmmmm Blåbærpai med is
Ciara Skrevet 29. juli 2008 #16 Skrevet 29. juli 2008 Jordbær med fløte. Intet over, intet ved siden!
Frk. Stella Skrevet 29. juli 2008 #17 Skrevet 29. juli 2008 Mange gode sommerdesserter her! Årets favoritt her i huset har vært en klunk konjakk i bunnen av en porsjonsskål, en kule eller to med god vanilje-is, varm bærsaus over (blåbær eller bjørnebær har vi brukt). Supergodt!
Kvist Skrevet 29. juli 2008 #18 Skrevet 29. juli 2008 Grillet ananas med mørk sjokolade... mmmm Renser ananas og skjærer i cm tykke biter som vi griller kjapt til de er lune og noe av fruktsukkeret har karamellisert seg utenpå. Drysser hakket god, mørk sjokolade over i hver porsjon så den smelter til "saus". God med vaniljeis til også, men ikke nødvendig. Med kullgrill er det gjerne mer enn nok varme etter middag også... kjekt å kunne lage desserten utendørs også.
Chimamanda Skrevet 29. juli 2008 #20 Skrevet 29. juli 2008 Fikenis Oi, det hoeres godt ut! Lager du den selv eller kjoeper du den (og i tilfelle hvor )?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå