Kamelia83 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Hei. Vi reiser til Parga om 2,5 uke. Vi skal være der i 14 dager. Hvor mye trenger vi i lommepenger sånn ca? Vi drikker oss ikke fulle hver kveld, kommer nok til å bruke penger hovedsaklig til mat, utflukter osv. Noe dere anbefaler i Parga? Utflukter, restauranter osv. Vi er i 20-og 30 åra.
Gjest Gjest_mallina_* Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Hei! Vi kom nettopp hjem fra Parga. En idyllisk,liten by,forholdsvis rolig. 14 dager kan bli mye dersom dere ikke finner på noe. Det er et turistsenter helt øverst i hovedgaten, der er de behjelpelige med utflukter osv. Anbefalte utflukter: dagstur til Korfu,tur til elva Styx,dagstur til Albania. Ellers var vi og på en tur med kaptein Hook (seilbåt) til Paxos og Antipaxos. veldig fin tur. Kunne bade fra båten. Vi brukte sikkert 3000 kroner hver pr uke. Anbefalt restaurant: restaurant Kastello. Inn en sidegate fra gågaten.Flere andre gode restauranter også,Parrot ovenfor stranda i selve parga var og bra. Flere fine strender, vi var mest på Valosstranden, gåavstand.Gå opp mot borgen, og så ned til høyre når dere er på toppen. Kan og ta badebåt dit,eller badebåt til Sarakiniko (fin strand),Lichnos beach (også fin). God tur!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 3000 pr uke var ikke mye. Er det noe shoppingmuligheter der? Hva koster utfluktene, særlig interessert i den til Korfu?
Serenity88 Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 12000 i lommepenger på 14 dager synes jeg var endel da....
Kamelia83 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 12000 i lommepenger på 14 dager synes jeg var endel da.... Ja jeg syns også det var en del. Hadde tenkt til å klare oss med maks 10000, men det spørs da
Serenity88 Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Hadde sikkert klart meg (og samboeren da) med 5000kr, men så er jeg student og da...
mowgli Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Kan anbefale Pizza Oscar nede i havnen og Casa Verde som ligger i en sidegate fra gågata. Utrolig god mat! NB! Styr unna kinarestauranten nede i havnen.... Sjekk ut La Veranda (tror den het det) pub som ligger i 2. og 3. etasje nede i havnen, inngangen er på baksiden av bygget. Sjekk ut toalettene Gyros anbefales ved bystranda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå