Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #1 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei. Trenger noen råd ang. blomster. Har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal pynte kirka enda. En vennine foreslo syriner og det synes jeg virket ok. Men er det andre hageblomster som egner seg? Moren min har f.eks knalloransje valmuer i hagen. Noen som har noen erfaring med disse, eller andre hageblomster? Tenkte jeg skulle ha 4 høye gulvvaser pluss legge blomster oppå endestykket til benkene mot midtgangen. Kan også nevne at det er 8 dager igjen til jeg gifter meg :D Hilsen meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. mai 2003 #2 Del Skrevet 31. mai 2003 Kommer jo an på om du skal ha "store" eller "små" blomster da.... Jeg er veldig glad i liljekonvall, og det skal jo være sjangs for at de spretter ut til da. Syriner er pent, men veldig allergifremkallende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 1. juni 2003 #3 Del Skrevet 1. juni 2003 Disse valmuene er jo ganske spinkle så du må vel ha en del for å få til noe? Men de er jo flotte. Ellers er jeg enig med Anitach i at syrin er allergifremkallende. Er tulipanene ferdigblomstret? Det er litt vanskelig å gi råd når en ikke vet hva du har i hagen eller om du kommer fra nord eller sør. Om det finnes liljekonvell der du bor er jo det stilrent. Heggen blomstrer vel også snart men lurer på om den også er allergifremkallende? Eller pion som kommer snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 1. juni 2003 #4 Del Skrevet 1. juni 2003 Heggen blomstrer vel også snart men lurer på om den også er allergifremkallende? Eller pion som kommer snart? Hegg som blir tatt innendørs kan fort lukte kattepiss, så det ville jeg ikke anbefale... Peoner er kjempefint, men det er kanskje litt tidlig for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. juni 2003 #5 Del Skrevet 1. juni 2003 Ellers får man jo faktisk kjøpt billige digre bunter med roser... Hvis du skal ha roser i buketten din kan du jo ta opp igjen den tråden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 1. juni 2003 #6 Del Skrevet 1. juni 2003 Her er bilder av vår kirkepynt: 2 slike vaser ute på trappen: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt3.jpg 2 vaser på søyler stående foran trappen inne: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt.jpg 2 vaser stående på alteret (ganske lik de over, men i sølvvaser). Dessuten hadde vi litt pynt ved hver benkrad: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt2.jpg For all pynten betalte vi vel ca 500 kr. I tillegg hadde vi med oss vasene til festen etterpå, slik at de ble bordpynt på bordene ute. Forøvrig synes jeg Margeritter er nydelige blomster å ha i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå