Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Vurderer å bestille billetter til London Dungeon. Er det noen som har vært der og kan fortelle litt om hvor skummel det egentlig er? Er det bra og verdt turen? Har sett på hjemmesiden deres, men finner egentlig ikke ut noe mer konkret enn at det ikke er for folk som er lettskremte, og det er jo relativt hva man mener med det. Ser også at de ikke har noen aldersgrense i motsetning til skrekkavdelingen på madame tussauds som har 12-års grense. Noen som har vært der og kan fortelle litt?
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har bare vært i Edinburgh Dungeon, men regner med det er noe av det samme. Må personlig si at jeg ikke likte det så godt. Folkene der var litt ekle, noe som selvsagt var meningen, men jeg syntes det ble litt mye med skitne folk som nærmest spyttet over gjestene. Skrikende folk som hoppet ut av kister etc. Og en glasslabyrint som jeg nesten ikke trodde vi skulle komme oss ut av. Er ikk lettskremt til vanlig, men ble ikke så begeistret, nei. Guidet spøkelsestur var mye morsommere, det finnes vel i London også
Gjest Tante reisende Mac Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Jeg var der for ti år siden, allerede da var det veldig bra, vil anta at de har oppgradert med noe nytt siden da. Hele museet var formet som en slags "løype" man skal gjennom, som startet med en utstilling over vanlige torturmetoder fra eldre tider. Det er voksdukker med lydeffekter etc, og så er det veldig mørkt der inne. Det var en mann der som hadde som jobb å skremme folk mens de tittet rundt. Man hopper litt men det var bare morsomt. Vi havnet i en rettssal hvor vi ble dømt til døden og ble deretter satt i båter som simulerte veien til henrettelsen under Tower of London. Fortsatt veldig mørkt, og noen veldig livaktige rotter i krokene! til slutt ble vi "henrettet", men jeg skal ikke røpe hvordan. Deretter fikk vi en guidet tur gjennom Jack the Ripper's London, og så hadde de en litt vennligere voksdukke-utstilling hvor de hadde laget kopier av virkelighetens massemordere etc. Sånn var det ihvertfall den gangen, og jeg kan tenke meg at det er enda bedre nå. Anbefales på det varmeste!
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Har vært i York og Edinburgh Dungeons, det var utrolig interressant. Men jeg ville ikke hatt med barn dit, vet ikke om det er aldersgrense på det, men det burde det være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå