Gå til innhold

Brudepike

Gjest Gjest_Rita_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Hei vi er i thailand. Har bestillt meg en soet brudekjole til meg.Min tantegutt som ogsaa er her er litt femi av seg og tar ofte p[ seg kjole hjemme. Han var saa lei seg for han ville ogsaa vere brudepikesammenmed dae andre 2. Min mann nekter, men andre synest det er greit. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Her har du nok en transe in spe. :) Hvor gammel er gutten?

Jeg hadde ikke latt han vært brudepike. Kan han ikke være brudesvenn da?

Skrevet

Å så søt han er :) Hihi! Jeg hadde nok fortalt han på en fin måte at gutter som går i brylluper må ha på seg dress, men at han kanskje kan få en hvit dress som matcher de andre jentene? Og så kan han få blomster også hvis han vil :)

Gjest Neferet
Skrevet
Å så søt han er :) Hihi! Jeg hadde nok fortalt han på en fin måte at gutter som går i brylluper må ha på seg dress, men at han kanskje kan få en hvit dress som matcher de andre jentene? Og så kan han få blomster også hvis han vil :)

Enig med Gir, fantastisk søt!!

Det er jo ikke noe i veien for at han også kan få pynte seg litt ekstra, selv om det ikke betyr at han går i kjole. Det er jo mye som kan gjøres for å få en dress spesiell også!

Skrevet

Oi... så søtt :)

Helt enig med de to over her... La han få være med, da som en brudesvenn. Forklar han på en fin måte at han i så fall må ha på dress.

Jeg tror kanskje jeg hadde "reagert" litt om den ene brudepiken i et bryllup viste seg å være gutt :)

Da jeg var brudepike i min onkels bryllup (mange, mange år siden) var vi to brudepiker og en brudesvenn. Jentene hadde ferskenfargede kjoler og kurver med blomster, mens gutten hadde en smoking-aktig dress og en stokk som var pyntet med blomster. Vi var veldig søte altså :)

Lykke til!

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Hei gutten er 12 aar og han har brukt kjole her i thailand i noen uker. Han fikk sydd sin brudepikekjole som han oensket og bel veldig soet i den. Saa helt ut som jente i den.

Han sier han vil bruke kjoler og skjoert hjemme odgsaa.

Hva som skjer med han i brylloepet er vel ikke sikkert enda, det blir avgjort naar vi kommer hjem.

Han nekter plent aa bruke dress selv paa 17. mai.

Gjest Grafica
Skrevet

Så flott at dere aksepterer det, enda så ung han er!

Om det er greit for DEG at han han vil ha på seg kjole, så hvorfor ikke? Han viser jo tydelig, til å være så ung, at det er riktig for ham.

Forklar for mannen din at det er viktig at familien støtter ham, det er en vanskelig tid han har foran seg (tenårene som crossdresser er veldig hardt) og alt dere kqn gjøre for å vise at dere elsker ham uansett, er viktig! :)

Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke problemet. Kan hende hans kropp har feil kjønn, eller kan hende han bare liker å kle seg i jenteklær innimellom.

Uansett burde man være såpass åpen og fordomsfri nå at man aksepterer dette. Og lar ALLE mennesker, vokske eller barn, uttrykke seg slik de ønsker så lenge de ikke skader seg selv eller andre.

Skrevet
Jeg skjønner rett og slett ikke problemet.

Potensiell mobbing er ikke et problem i dine øyne, eller?

Skrevet

Jo, men det er de potensielle mobberne som er problemet, ikke det potensielle mobbeofferet.

Å si sånne ting vitner jo bare om at dette er noe du synes det er helt betimelig å mobbe noen for.

Gjest Kjell TV
Skrevet

Hei, er en transemann 36 som selv ville vere brudepike da jeg var 11 aar. Var saa lei meg for at jeg ikke fikk det. Fikk laane en va brudepikene sin kjoe etterpaa og det var saa deilig husker jeg. Om det er rett eller ikke her vil jeg ikke si noe om,vet for lite til det.

Gjest Transebrud
Skrevet

Hei er enmann 32 som ikke fikk vre jente i ungdommen.Alle i familien avskydde atjeg likte åbruke kjole. Føltemye skamog var mye lei meg. Fikk ikke orden på livet før jeg var 25.

Nå har jeg huset fullt av nydeleg kjoler i alle mulig farger og typer.

Har ogsåanskaffet meg brudekjole selv, håper ei jente en dag vil gifte seg med meg og vi begge bruker brudekjole.

Håper gutten får det bedre enn jeg. Bare la han få vere brudepike.

Skrevet
Jo, men det er de potensielle mobberne som er problemet, ikke det potensielle mobbeofferet.

Å si sånne ting vitner jo bare om at dette er noe du synes det er helt betimelig å mobbe noen for.

Dette er din skrudde konklusjon. Selvsagt mener jeg ikke at det er betimelig å mobbe noen for å være transe, selv om jeg mener at mobbing er et problem. Hvor vanskelig kan det være å forstå det?

Skrevet

Hei, ei venninne av meg ba meg om å skrive her om hva jeg mente.

For det første dette er en alvorlig sak jeg ikke vil gi ett enklet svar til.

Det er fint at dere tar guttens transtrang alvorlig.

Det er ok at han klær seg som jente hjemme og i ferier der en ikke kjenner noen.

Mer alvor blir det å stå frem som jente i dagleglivet,hos venner,skole mm.Det skal en god ryggrad til det. Mobbing blir det desverre av det, det er bare slik, vi kan ikke gjøre så mye med det.

Gutten må i familieråd snarest, vurdere å kontakte helsevesenet selv om det er mye uvitenhet der også om dette problemet.

Mange ville tro at jeg som transe ville støtte gutten i få vere brudepike, men det gjør jeg ikke. Det kan bli mer traumatisk det enn å la vere.

Det viktigeste er at han får vere den han ønsker hjemme, og at han får støtte.

Skrevet

Takk, Transe!! Du uttrykker akkurat det jeg tenker!

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Annemor_*
Skrevet

Min tantegutt 12 ønsker også å vere brudepike til sommeren. Han bruker mye søsters 14, kjoler og skjørt hjemme. Flere venner av han vet det og er ikke særlig plaget av mobbing. Han sier han vil bli jente og sykepleier i fremtiden.

Vi må ta unge gutter som har lyst til mere feminime ting seriøst.

Jeg har opplevd mye vondt som lesbe pga. fordomsfull familie og venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...