Bjørnemor Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har lyst å samle på ordentlige krystall glass.. slik som dette Men jeg er usikker på hva som er hva av glassene.. skjønner jo forskjell på hvitvinsglass og rødvinsglass... men det er så veldig uoversiktlig her.. bare oppgitt ml på glassene.. å så ser det ikke ut som de har longdrink i denne serien? eller ser jeg feil? Noen som har erfaring med å bestille herfra?
Wonders Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 haha kopper fra Starbucks Coffee bare. Knuser alt jeg kommer over. huff
Sjefs-snipa Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Samler på 4 forskjellige glass-serier. Har nemlig ikke funnet en produsent/serie- som dekker alle mine behov! 1. Hadeland-glass i serien Skagerak. Handler dem på Christiania Glassmagasin og/eller www.glassoginterior.no. Enkle, slanke og passer til ethvert servise. Har 11 glasstyper som jeg samler på: rødvin, grand rødvin, hvitvin, champagne, likør, øl, vann, farris, likør, konjakk og hetvin. 2. Jeg drikker ikke whiskey, men mannen min sier at Magnor glassverks Peacock-serie har det beste designet - så vi samler på dem. 3. Til kalde kaffe-drikker bruker vi Rosendahl (Grand Cru) sine Cafèglass og Hot Drink til de varme. Vi har også vannglass fra Grand Cru som vi bruker ute om sommeren sammen med vannkaraffelen. 4. Fra Erik Bagger får vi de resterende: juiceglass på stett, long-drink og cocktail.
Concertina Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Vi har arvet masse Britt fra Hadeland fra besteforeldrene til samboeren min, disse glassene ble produsert fra 1948 til 1964. Har kjøpt inn endel deler på samlemesser og loppemarkeder i tillegg for å få komplett sett (og reservedeler...) Vi har også plukket opp champagneglass Anonyme fra Hadeland som ble produsert fra ca 1890-1910. Betalte 200 kr for 10 på loppis, og har kjøpt etpar til senere. Ingen av disse passer egentlig til stilen vi har på resten av interiøret, men jeg liker kontrasten det skaper og det er litt spesielt å ha noe som er arvet. I tillegg har vi grå Aino Aalto-glass fra Iittala som vi bruker til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå