MarianneE Skrevet 30. mai 2003 #1 Skrevet 30. mai 2003 Har du noen gang tenkt på hvordan livet ditt ville vært om du f.eks.: *valgte en annen utdanning? *hadde en annen partner *bodd et annet sted *tok en annen bestemmelse på et avgjørende spørsmål.... Lurer på hvordan livet mitt ville vært da! Noen andre som har hatt disse tankene??
Gjest Lea Skrevet 30. mai 2003 #2 Skrevet 30. mai 2003 Jada.. Og jeg har kommet frem til at jeg hadde vært dønn ulykkelig om jeg hadde valgt annerledes.
Ursula Skrevet 30. mai 2003 #3 Skrevet 30. mai 2003 Jada tanken har da streifa meg. Det er vel ikke så unaturlig å tenke på hvordan livet hadde vært om man valgte annerledes, men det er jo ikke dermed sagt at man fordi man har tenkt disse tankene skulle ønske man tok helt andre valg.
*Lillian* Skrevet 30. mai 2003 #5 Skrevet 30. mai 2003 Jepp, har tenkt tanken flere ganger! Og jeg har kommet fram til at jeg hadde ikke vært der jeg er i dag, og jeg hadde ikke møtt alle de flotte menneskene jeg har møtt, jeg hadde ikke hatt de gode vennene jeg har fått, jeg hadde ikke hatt de erfaringene jeg har fått... og sannsynligvis hadde jeg ligget halvdød på plata eller i en grøftekant et sted.... :-? Altså er jeg i dag veldig glad for at jeg valgte som jeg gjorde, og at jeg er der jeg er i dag...Selv om jeg sliter nå også, så er jeg sikker på at jeg hadde slitt enda verre hvisjeg valgte annerledes!! Lillian
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. mai 2003 #6 Skrevet 31. mai 2003 Det er selvfølgelig et par ting oppigjennom jeg godt kunne latt være å gjøre, samtidig som det er andre jeg er glad jeg gjorde. Det er små ting som har forandret livet hele veien, null tvil om det. Hvis jeg hadde vært smart og fullført videregående mens jeg ennå var der, så hadde kanskje en del ting vært anderledes - men det ville jeg òg vært da. Jeg har vokst på alle opplevelsene, og jeg tror jeg er litt mer reflektert enn hva jeg kunne blitt. jeg liker å være meg selv. Det hjelper på å se det jævligste i livet når du skal bygge opp det beste. Andre partnere? Joda, kunne blitt det. Men jeg vil ha det jeg har idag. Ønsker ingen andre. Jeg er takknemlig for å få det jeg får nå. Ja, jeg kunne bodd andre plasser og, men det hadde ført til andre veier å gå - så det hele blir stort sett det samme som de andre problemstillingene. Jeg bor her fordi jeg har tatt valg som gjør at jeg må bo her. Sånn tror jeg det er for mange.
MarianneE Skrevet 31. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2003 det er jo ikke dermed sagt at man fordi man har tenkt disse tankene skulle ønske man tok helt andre valg. Absolutt ikke, Ursula! Det er bare litt filosofering over livet fra min side! Jeg er lykkelig slik jeg har det, heldigvis! Og WildThing: Kjempe godt innlegg! Det var utrolig godt skrevet!
Gjest Liten Skrevet 31. mai 2003 #8 Skrevet 31. mai 2003 Tror nok de fleste tenker slik iblant. Selv har jeg faktisk valgt om igjen på flere plan de siste årene, nettopp fordi jeg ikke var fornøyd slik jeg hadde det. Byttet jobb (ikke bare arbeidssted, men jobber med noe helt nytt), brøt ut av et ekteskap som ikke var godt for meg og flyttet inn til sentrum (i et bøttekott, men et trivelig bøttekott). Så nå er jeg fornøyd med de valgene jeg har tatt og er faktisk lykkelig Det er jo det som er så fint med ens egne valg, en kan faktisk velge om igjen hvis en ikke er fornøyd - om en bare tør
Sister Blue Skrevet 31. mai 2003 #9 Skrevet 31. mai 2003 Well done Liten! Uansett hvor riktig et bestemt valg kan virke der og da, på et gitt tidspunkt, så kan det vise seg feil i etterkant. Slik kan man ikke gardere seg mot. Men om man forsøker å være "sann" mot seg selv, å handle i trår med det som sitrer i en, vil det være vanskelig å sitte og ergre seg over egen "dumhet" senere i livet. Heldigvis kan man i de fleste tilfeller forandre på en situasjon, selv om det krever tid og arbeid. Selv er jeg fornøyd med det "store" valgene jeg har gjort hittil i livet, mtp. valg av partner, hvilket utdanning jeg spora inn på. Men tiden vil vise.
ringblomst Skrevet 31. mai 2003 #10 Skrevet 31. mai 2003 Er under utdannelse, men det hender jeg har tenkt: hva hvis jeg hadde valgt den utdannelsen som jeg "alltid" trodde jeg skulle ta. Men så kommer jeg tilbake til denne verdenen og kommer på alle de tingene som gjorde at jeg ikke gjorde det. Tror det ersunt å revurdere de valg man allerede har tatt og eventuelt gjøre dem enda bedre eller gjøre nye valg.
Gjest Vega Skrevet 31. mai 2003 #11 Skrevet 31. mai 2003 Huff. Jeg hadde giftet meg da jeg var sytten, fått to barn, og blitt skilt før jeg fyllte 21 ... Men så reiste jeg vekk, og fant på masse fanskap i stedet ...
Gjest Starya Skrevet 31. mai 2003 #12 Skrevet 31. mai 2003 Tror nok tilværelsen kunne ha fortont seg en smule bedre for meg om jeg hadde vokst opp på et annet sted. Kunne tenkt meg å gjort om på endel avgjørelser også. Men: jeg har nå sønnen min, og han kunne jeg ikke vært foruten. så da blir det egentlig litt "skummelt" å tenke på... Èn liten endring og han hadde ikke vært her!
MarianneE Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2003 Huff. Jeg hadde giftet meg da jeg var sytten, fått to barn, og blitt skilt før jeg fyllte 21 ... Men så reiste jeg vekk, og fant på masse fanskap i stedet ... Også jeg som syntes jeg giftet meg tidlig i en alder av 24........ :o
Gjest Virvel Skrevet 1. juni 2003 #14 Skrevet 1. juni 2003 Så du kanskje på "Sliding Doors" i går, MarianneE?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå