Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Skal reise til Praha om 10 dager. Har aldri vært der før. Har forstått det sånn at sko , krystall, leker i tre og duker er ting de fleste kjøper å som er billig. Trenger tips til butikker å handle dette. Butikker med gode priser:) sånn at jeg ikke blir lurt. Er det noen som har vært der på denne årstiden, er d veldig varmt??? Veksler en lett inn valuta. Noen ting som er lure å ta med!!! Er glad for alle tips ! Er ikke så reisevant
AnetteR Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Praha er kanskje ikke den største shoppingbyen. En stund siden jeg var i der, så kan være det er en del mer butikker der nå. Men jeg husker at det var krystall og leker i tre. Selv kjøpte jeg ingenting, siden butikkene var ganske turistifisert. Men i dag ville jeg kanskje kjøpt meg noe fint krystall... Men må bare si; Praha er en av de mest imponerende byene jeg har besøkt. Stemningen og arkitekturen var helt anderledes enn andre europeiske byer jeg har vært i. Anbefaler deg å kjøpe en god guidebok og sette meg inn i historien, samt de kjente stedene og bygningene. Det er dette som er det beste med Praha.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Praha er kanskje ikke den største shoppingbyen. En stund siden jeg var i der, så kan være det er en del mer butikker der nå. Men jeg husker at det var krystall og leker i tre. Selv kjøpte jeg ingenting, siden butikkene var ganske turistifisert. Men i dag ville jeg kanskje kjøpt meg noe fint krystall... Men må bare si; Praha er en av de mest imponerende byene jeg har besøkt. Stemningen og arkitekturen var helt anderledes enn andre europeiske byer jeg har vært i. Anbefaler deg å kjøpe en god guidebok og sette meg inn i historien, samt de kjente stedene og bygningene. Det er dette som er det beste med Praha. takk !!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Helt enig i at Praha er en imponerende by. Bare det å vandre rundt på egenhånd uten mål og mening, det er noe av det beste. Ofte da man finner bortgjemte skatter også. Jeg skal definitivt tilbake. Jeg var der i august i fjor. Da var det ganske varmt. Kunne gå med f.eks skjørt og singlet. Ellers tok jeg ut penger fra minibank. Det finner du alle steder. Og.. Ta med gode sko. Det er brostein overalt.
Fiskekvinnen Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hei Praha, En fantastisk by! Bare ikke kast bort altfor mye tid på shopping! Om du har lyst, har jeg skrevet et reisebrev fra mitt opphold i Praha for en tid tilbake. Kan gjerne sende deg dette på mail feks. Ta kontakt om du er interessert.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Og om du vil shoppe (klær ol., eller bare komme deg litt unna turist-mølja), så kan du ta den røde linjen på metroen, til et senter som heter Chodov.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 jeg skal også til praha neste uke. Kan du veklse inn valutaen de bruker der i en norsk bank??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå