Gå til innhold

Fly med hund

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg skal ta med en valp for en i familien når jeg skal fly Oslo-Tromsø. Har hund selv så jeg er hundevant, men har aldri tatt med min på fly. Har du noen tips til hvordan få flyturen til å gå fint? Jeg har fått bekreftet plass inne i kabinen med hunden da den er liten nok.

Er egentlig mest beskymret for at hunden skal baise i buret under flygningen eller være fryktelig stresset. Når bør den få sitt siste måltid før flyturen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pris deg heldig for at du får ha ham inne i kabinen! Det fikk ikke jeg- og hunden ble veldig stresset av å skilles fra mammen sin på en slik støyete måte..!

Jeg ville ikke gitt ham mat mindre enn 3-4 timer før dere skal reise- og ikke noe mat han ikke er vant til! (Mange hunder får diare av kombinasjonen stress/ukjent mat!) Ellers må du bare gjøre ditt beste for å få ham til å føle seg trygg. De fleste valpene jeg har hatt- har turt seg ut på det meste uten å stresse så lenge jeg har vært rolig og selvsikker.

Lykke til! :-) Missunner deg den fine "småbarns-mamma tiden" du har i vente :-) Hvilken rase er det forresten?

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg har en hannbikkje på 65 kg jeg, som er godt voksen. Valpen jeg skal ta med for noen jeg kjenner er 3 mnd og bare 1 kg. Så jeg har nok ingen valpeperiode i vente;)

Tror det er tibetansk spaniel, om jeg ikke tar helt feil. Det har de fra før, tror det er samme rase de har bestilt.

Det går vel fint, selv om jeg fortsatt er redd for at den ikke skal klare å holde seg den lange turen.

Skrevet

Ike gi den mat og ikke så mye vann den dagen den skal reise. Hvis du reiser tidlig så gi siste måltid om kvelden. Valpen dør ikke av å være sulten en stund. ;)

Skrevet

Når jeg hentet valp sist hadde jeg to flyvninger, med mellomlanding og bytte av fly i Oslo. Da lot jeg valpen tisse på dogulvet i et avlukke på Gardermoen. Den fikk mat ca tre timer før flyreisen, og hadde tilgang til vann inntil ca en time før avreise. Legg et håndkle i bagen i tilfelle den tisser, bæsjer den er det bare å ta et papir og plukke ut og kaste i do. Nada problemas :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...