Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #1 Skrevet 11. april 2002 JEg skal reise til Frankfurt i sommer og ser at det går direktefly fra Torp for en billig penge. Er det noen her som har erfaringer med dette selskapet? Vi skal reise med vår datter på snart 2 år, - og jeg føler at SAS er "tryggere" både i tilfelle kansellering av flight, og for andre eventualiteter. Noen som har gode/dårlige erfaringer med Ryanair? Cecilie
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #2 Skrevet 11. april 2002 Ei venninne av meg bor i nærheten av Torp, og de bruker bare Ryan Air når de flyr til London (de drar dit en del). Har bare hørt positive ting derfra!! Det eneste negative jeg har hørt er fra media hvor det sto at Ryan Air ikke har gjennomgående billetter, og at du derfor må kjøpe nye billetter dersom du skulle bli forsinket med et fly og ikke rekker det du skal videre med. men det er vel kanskje prisen man må betale for å fly så sinnssykt billig!
Vala Skrevet 11. april 2002 #3 Skrevet 11. april 2002 Hei! Jeg bruker Ryan Air stadig vekk, spesielt til London. Det er jo veldig mye billigere, så da er det verdt reiseveien (for meg som bor i Oslo).(Må innrømme at jeg har angret litt når jeg har kommet frem til flyplassen og skal sitte på den humpete bussen også før jeg er hjemme )Har oppplevd mindre 'krøll' her enn på Gardemoen når det gjelder kanselleringer, tull med baggasje etc. Pluss at det er en veldig liten flyplass, så det går raskt å finne koffert og lignende. Ved utreise er det greit å vite at det er lite å gjøre etter man har gått gjennom til avgangshallen, så vi pleier å vente med det så lenge som mulig. Ellers serveres det ikke mat på flyet, men man kan kjøpe noen småting. Siste nytt fra Ryan Air er at nå skal billettene være helt gratis om man reiser uten baggasje. I stedet skal man kunne kjøpe tjenester som tegnefilmer for barna, og spille på spillautomater ombord?? Hjelpe meg 12
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #4 Skrevet 11. april 2002 Har hørt at det kan vare litt dårligere service ombord, fra flyvertinnene. Men når det er så billig så man man vel nesten regne med litt sånt. Men stort sett har folk vært fornøyd tror jeg!
Juli2003 Skrevet 12. april 2002 #5 Skrevet 12. april 2002 TRANGT fly! Men ikke noe å utsette på avgang, ankomst og bagasje. Alt gikk heeeelt knirkefritt! Prisen gjør absolutt at det er verdt den trange turen! Silje
Boll@ Skrevet 14. april 2002 #6 Skrevet 14. april 2002 Ryan Air er flott. Har flydd med dem en god del ganger, kun til London så langt, og har ingenting å klage på. Man får det man betaler for; e.g. trange fly og ikke mat, men besteningen pleier å være ganske ok og det ER jo til syvende og sist et billigselskap. Grunnen til at du selv må kjøpe ny billett hvis du ikke rekker flyet på grunn av forsinkelser et annet sted, er at de sier klart ifra at man ikke skal bruke dem som mellomledd, altså for å skifte fly et annet sted! Det står på internettsidene deres. De har åpnet rute til Glasgow nå, men noen hvisket meg i øret at det var en del tull med den ruta? At man måtte bytte og betale mye mer eller noe sånt? Er det noen som har hørt noe om det?12
tingeling Skrevet 23. april 2002 #7 Skrevet 23. april 2002 hei gld deg hvis du skal til frankfurt. jeg og kjæresten koste oss stort der for en drøy måned siden. MEN: hvis dere leier bil (det er langt fra Hahn til Frankfurt) så er det noe dere bør være klar over: tyske parkerinshus låser på natten. vi kom kl 08.30 søndag morgen og fant bilen innelåst. fikk den ikke ut før kl. 09 og svine-kjørte til flyplassen. kom dit 15 min før flyet tilbake til oslo skulle gå, men fikk beskjed om at man ikke slipper inn senere enn 30 min før avgang (kjekt å vite!!!). så flyet gikk og siden det bare går et fly pr dag til oslo måtte kjæresten min (jeg bor i england) reise via london. dette kostet oss 3300,- siden biletter med ryanair ikke refunderes. men, er kjempefornøyd med ryanair. takket være dem kan jeg komme hjem til norge en gang i måneden. har ikke hatt noen problemer som skyldes dem. ja, servicen er elendig, og maten ombord i flyet er dyr, men sammenligner men det med ha man vanligvis må betale (SAS, BA etc), så er det ikke mye å klage på. kos dere masse klem fra tingeling
Hedda Skrevet 28. april 2002 #8 Skrevet 28. april 2002 Heisann.. RyanAir er veldig billig som sagt, og du får ingen service om bord.. jeg fløy ryanair fra stockholm til london i 2001 en gang, det var mer som en busstur i sammenligning, enn en flytur med f.eks Braathens.. Du kan kjøpe drikke og slikt om bord.. og hvis du skal fly med små barn kan det kanskje lønne seg og prate med flyvertinnene en stund før boarding +-60 minutt før oppgitt avgangstid.. (hvis det er faste plasser nevn at du reiser med små barn når du sjekker inn) Jeg vet ikke hvordan det er og reise med barn på ryanair, men tror nok det vil gå bra. tror du antagelig vil få sitte på forreste radene, eller bakerste siden du har et lite barn. jeg husker ikke så mye fra min tur, men jeg hadde veldig god benplass (satt ved nødutgangen) ta gjerne med en bitering e.l for barnet, da det kan bli høyt trykk i kabinen når flyet begynner og gå ned.. (skal vistnok være godt for barn og ha noe og tygge på har jeg sett foreldre si)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå