skruf Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Hei! Vi vurderer å jobbe et halvt år i Malawi. Er det noen som har vært der og kan fortelle litt om sine opplevelser der? Tenker da på folket, kulturen, klima, penger osv..
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Hei! Vi vurderer å jobbe et halvt år i Malawi. Er det noen som har vært der og kan fortelle litt om sine opplevelser der? Tenker da på folket, kulturen, klima, penger osv.. Går ut fra at du vet "litt" om Malawi? At landet er lutfattig. Stor prosentandel, smittet av aids. Gjennomsnitts levealder, mellom 35 og 40...osv. Er det for å få impulser og en genuin interesse for dette. Altså ikke bare noe romantisk, med å jobbe i Afrika. Da kan nok et opphold der være interessant. Uansett. Her er hjemmesiden til en organisasjon som en bekjent av meg driver. Med formål å "mate" foreldreløse barn. Ofre for aids, for å si det sånn. Der kan det leses om dette arbeidet. Samt at det står noen mailadresser og kontaktpersoner, som sikkert kan svare på en masse om Malawi, om man tar kontakt.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 I farten glemte jeg jo webadressen. men her er den da: http://www.malawi.no/
skruf Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2008 Takk for svar! Har lest litt om Malawi på nett, og ser at det er et land med lite uro, men stor fattigdom. Hvis det vlit til at vi reiser ned kommer vi til å jobbe på et sykehus der. Jeg kommer til å jobbe med barn/mødre/nyfødte.. Reiser i såfall gjennom en norsk organisasjon Og nei, det er ikke for at vi har en romantisk forestilling om dette, men for å hjelpe våre medmennesker, for å om ikke noe annet skape en liten forskjell i det store bildet. Humanitær jobbing har vært en stor drøm siden jeg var ganske liten
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Kjenner et par som har jobbet i perioder i Malawi. Du skal være innstilt på å jobbe under ganske ekstreme forhold. www.forut.no er en bistandsorganisasjon som har Malawi som ett av sine prosjektland. Alkoholisme og vold mot kvinner er et stort problem i landet, og dette er hovedsatsningsområdet til Forut. http://www.forut.no/malawi.4448272-57994.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå