Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 I slutten av August besøker vi Tenerife og Playa De Las Americas. Skal bo på hotellet Parque Santiago 4. Dette er et stort hotell (Turismaskin) Er klar over det. Men er det noen som har erfaringer med dette hotellet. Eller "søster"hotellet, med nummer 3, rett i nærheten? Langt til brukbare strender? Hotellets beliggenhet? Handlemuligheter i området? Taxipriser fra flyplassen? Ønsker også tips til turer på Tenerife. Kommer til å dra på tur, i hvert fall hver annen dag. Tejde må oppleves. Noen som har vært der? Også en rundtur øya rundt. Kanskje leie bil, eller guidet? I det hele tatt.... Ønsker tips om det meste.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Jeg skal også dit, så håper du får noen bra svar :o) Ellers er det jo en del å lese inne på Star Tour sine sider om hotellet :o)
Østlandet Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Da blir vi visst flere. Jeg skal også dit den 26 Aug, he he. Parque santiago IV Men er ikke dette et Ving hotel da. Jeg har ihvert fall bestilt gjennom dem. Skal også"bestige" Tejde. + masse annet. Så jeg tar også mot tips......
Purple Basil Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Jeg bodde på Parque Santiago 3 for 3 år siden. Veldig fint hotell, men litt slitt. Parque Santiago 4 ligger rett ved siden av, og er nok noe penere, med mindre basseng da;) (Jeg er basseng entusiast, jo større dess bedre:P) Det tar noen få minutter å gå ned til stranden, kanskje ikke det en gang. Det ligger altså rett ved sjøen, veldig fint Men om kveldene synker vannet kraftig, da ser man små "fjell" i vannet - pass deg for dem mens du bader. Ikke det er ikke særlig godt å krasje inni dem =P Mange shopping muligheter, ligger masse butikker etter par minutter unna hoteller. Dette er fine butikker, som selger "ekte" varer og vesker. Lacoste, Escada m.f. Det finnes også typiske syden butikker i området selvsagt. Det er et lite kjøpesenter under Parque Santiago 3, husker jeg syntes det var mye fine klær da jeg var der. Det er også en del boder og butikker mot Los Christianos. Anbefaler å ta en tur til dyreparken Loro Parque, veldig fint sted og morsomme dyr. Loro Parque har visst åpnet et badeland nå, det var det ikke når jeg var der. Men regner med at det er ferdig bygget nå, skal nok ta turen dit selv en dag... Taxipriser har jeg ikke særlig peiling på, men det finner du nok for ut av God tur! ;D
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Vi bodde på Parque Santiago 3 i fjor høst. Det er et kjempefint men veldig stort hotell. Fantastisk hage og meget flott bassengområde med et minibadeland for ungene. Hotellet ligger midt i smørøyet, med kort vei til stranden og bra shoppingmuligheter. Vi ble valgte dette hotellet etter anbefaling fra noen andre som hadde bodd både på Parque Santiago 3 og 4. Av utflukter er jo turen til Teide et must. Vi syntes også det var veldig fint i Puerto de la Cruz, og i Los Gigantes.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Føler meg bra teit nå.... Parque Cristobal jeg skal til..... *rødme*
Vienn Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Moska-dalen er en opplevelse, om du tåler smale veier og stupbratte fjell med å måtte rygge i svingene... Den var i tøffteste laget for min mage, men mange små idylliske steder å oppleve Nord-vest på Tenerife.
Østlandet Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Da ankommer jeg Tenerife i morgen kveld. Ønsker nok å komme oss til hotellet snarest mulig ja. Så hadde vært greit å vite Taxipriser. Om det er vanlig å bli enig, eller det går på taxameter? Men det er vel ca 20-25 Euros bort til Playa de las Americas.
Bex Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 (endret) Ja, de skal ha takstameter som funker. Men de prøver som regel å svindle deg så godt de kan. vi har opplevd at takstameteret er "ødelagt", eller at de prøver å få et ekstra service-gebyr på toppen av prisen. Koster i utgangspunktet rundt €20, men bekreft at du kun skal betale det som kommer på takstameteret før dere setter dere inn God tur! Du er så heldig som skal til Syden! Endret 25. august 2008 av Bex
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Heldige dere som skal til Tenerife!! vil bare komme med to anbefaliner - det ene er å ta en tur til Tony Romas, og spis spare ribs der. Carolina Honey er helt fantatsisk godt (synes jeg i allefall!!). Restauranten ligger i en sidegate til hovedgata, spør deg fram.. Det er også en Tex Mex restaurant som ligger i 2. etg ved et fonteneanlegg - Hacienda Miranda heter den. Utrolig god mat der også, kylling fajitas f.eks, anbefaler jeg gjerne! Samme fontene har et lys og lyd show hver kveld - kl 9 eller 10.. verdt å få med seg. Ellers er Loro Parque verdt et besøk - og en tur til vulkanen Teide. God tur!
Nabodama Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Heldige dere som skal til Tenerife!! vil bare komme med to anbefaliner - det ene er å ta en tur til Tony Romas, og spis spare ribs der. Carolina Honey er helt fantatsisk godt (synes jeg i allefall!!). Restauranten ligger i en sidegate til hovedgata, spør deg fram.. Det er også en Tex Mex restaurant som ligger i 2. etg ved et fonteneanlegg - Hacienda Miranda heter den. Utrolig god mat der også, kylling fajitas f.eks, anbefaler jeg gjerne! Samme fontene har et lys og lyd show hver kveld - kl 9 eller 10.. verdt å få med seg. Ellers er Loro Parque verdt et besøk - og en tur til vulkanen Teide. God tur! Der har jeg også vært, og er helt enig i din anbefaling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå