Gå til innhold

Problemer med kjaerestens fortid..

Fremhevede innlegg

Gjest Gutt21
Skrevet

Hei

Jeg postet denne i "hvor mange har du ligget med posten" men tenkte jeg heller kunne lage en egen traad.

Jeg er en gutt paa 21 og har hatt 15 partnere. Min kjaereste paa 22 har hatt 53. Jeg har stoooore problemer med dette for aa si det saan, men vi hr vaert sammen en stund og jeg elsker hun virkelig og hun elsker meg. Noen som har noen tips til hvordan man kan komme over dette og ikke la det plage meg lenger? Har mange ganger vurdert aa gjoere det slutt, men det er ikke saa lett naar forholdet er utrolig bra hvis jeg ser bort ifra dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skrev til en jente i en annen tråd: hvorfor fokuserer du på det? Du er den eneste som kan gjøre noe med tankegangen din når det gjelder dette. Vi mennesker har en tendens til å tro at tankene i hodet levet sitt eget liv, det stemmer ikke. Men du må bestemme deg for å virkelig ikke la dette ødelegge for et forhold som i utgangspunktet er topp. Snu på det å si heller til deg selv at du er glad hun har rast fra seg før hun møtte deg. Da slipper du hvertfall å bekymre deg for det ;)

Gjest Gutt21
Skrevet
Som jeg skrev til en jente i en annen tråd: hvorfor fokuserer du på det? Du er den eneste som kan gjøre noe med tankegangen din når det gjelder dette. Vi mennesker har en tendens til å tro at tankene i hodet levet sitt eget liv, det stemmer ikke. Men du må bestemme deg for å virkelig ikke la dette ødelegge for et forhold som i utgangspunktet er topp. Snu på det å si heller til deg selv at du er glad hun har rast fra seg før hun møtte deg. Da slipper du hvertfall å bekymre deg for det ;)

Ja jeg er egentlig helt enig, men det er vel lettere sagt enn gjort.. Problemene blusser jo fort opp naar vi stadig treffer paa gamle "bekjente" av hun naar vi er ute paa byen, og i andre sosiale sammenhenger. Jeg sliter veldig med aa stole paa hun paa grunn av fortiden hennes, det er nok det vaerste, det er ingen god folelse aa ikke kunne stole paa partneren sin.

Skrevet
Ja jeg er egentlig helt enig, men det er vel lettere sagt enn gjort.. Problemene blusser jo fort opp naar vi stadig treffer paa gamle "bekjente" av hun naar vi er ute paa byen, og i andre sosiale sammenhenger. Jeg sliter veldig med aa stole paa hun paa grunn av fortiden hennes, det er nok det vaerste, det er ingen god folelse aa ikke kunne stole paa partneren sin.

Nei, det er det så absolutt ikke. Men har hun noen gang gitt deg en grunn til å ikke stole på henne, eller er det enda en følelse som sitter i ditt hodet? Så lenge hun er ferdige med de tidligere partnerene sine, så bør det jo ikke være noe problem? En av mine venninner er faktisk samboerens eksforlovede, og hun ble jeg kjent med gjennom han etter jeg og samboeren ble sammen. Det har aldri vært noe problem for meg, fordi de er ferdige med hverandre. På den andre siden så kunne jeg latt det være et problem, nettopp på grunn av historien de i mellom. Men hva godt kommer ut av det?

Gjest Gutt21
Skrevet
Nei, det er det så absolutt ikke. Men har hun noen gang gitt deg en grunn til å ikke stole på henne, eller er det enda en følelse som sitter i ditt hodet? Så lenge hun er ferdige med de tidligere partnerene sine, så bør det jo ikke være noe problem? En av mine venninner er faktisk samboerens eksforlovede, og hun ble jeg kjent med gjennom han etter jeg og samboeren ble sammen. Det har aldri vært noe problem for meg, fordi de er ferdige med hverandre. På den andre siden så kunne jeg latt det være et problem, nettopp på grunn av historien de i mellom. Men hva godt kommer ut av det?

Jeg tror hun er ferdig med dem, men det er nok ikke alle de som er ferdige med hun.. Hun faar ofte meldinger av andre gutter som vil at de skal treffes og diverse.. Hun svarer ikke og det virker ikke som hun har noen hemmeligheter for meg.. Men det er ikke saa lett og bare godta at saann er det, naar jeg gaar rundt med en vond folelse inni meg hver gang jeg tenker paa det. 53 sexpartnere i en alder av 22 er jo ikke akkurat lite, og det er ofte vanskelig og tro at hun har lagt den livsstilen bak seg..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er en gutt paa 21 og har hatt 15 partnere. Min kjaereste paa 22 har hatt 53.

Omtrent samme scenario som meg og min mann. Han slet litt også men er over det nå. Har med trygghet å gjøre.

Tenker du ofte på dine tidligere 15 partnere? Drømmer du om de og lengter etter de. Tenker du på de når du har sex med kjæresten din? Husker du navnet på alle?

Sikkert ikke så ofte :gjeiper:

Se heller på det som en kjærlighetserklæring at hun har endt opp med deg. Du har jo tydeligvis kvaliteter som gjorde at hun ville ha nettopp deg og ikke en av de 52 andre.

Jeg hadde sex med mange da jeg var singel fordi jeg hadde et enormt behov for å bli elsket og likt,altså elendig selvtillit. Men min mann forandret dette og jeg tenker aldri på de jag var med før han. De betydde ingenting. Min mann betyr alt. Når jeg vet dette så har jeg heller ikke noe behov for å få bekreftelse fra andre menn nå. Jeg vet at ingen kan tilby meg det min mann kan og ingen har fått meg til å føle det jeg gjør for han.

Din kjæreste har deg, mange vil sikkert han henne, men hun vil ha deg.

Skrevet

En slik usikkerhet kan nok dukke opp uansett om hun hadde hatt 1 tidligere partner eller 100 tidligere partnere. Det smarteste du kan gjøre er nok å ikke fokusere så mye på det. Det aller smarteste hadde kanskje vært å ikke spørre hvor mange hun har hatt sex med i første omgang, men gjort er gjort.

Gjest Gutt21
Skrevet
En slik usikkerhet kan nok dukke opp uansett om hun hadde hatt 1 tidligere partner eller 100 tidligere partnere. Det smarteste du kan gjøre er nok å ikke fokusere så mye på det. Det aller smarteste hadde kanskje vært å ikke spørre hvor mange hun har hatt sex med i første omgang, men gjort er gjort.

Det var hun som tok det opp, ikke jeg. Har vaert gjennom lignende greier i tidligere forhold saa jeg ville egentlig ikke prate om det da jeg visste det kunne skape problemer. Men naar man er i ett forhold kommer saanne ting fort fram uansett..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo fortiden. Nå er hun sammen med deg, og det er deg hun har valgt. Det at hun har hatt sex med så mange er jo bare en av de tingene som har gjort henne til den personen hun er i dag, og som du er glad i.

Skrevet

jeg synes gjest over her, stiller spørsmål du kanskje skulle svare på jeg? Ikke nødvendigvis for oss altså, men for deg selv.

du har hatt 15 seksualpartnere før din kjære, for mange ville det vært MYE! "for" mye for noen, til å kunne takle noe særlig godt.

Tenker du ofte på disse 15 du har hatt sex med før?

Savner du dem?

Ville du vært utro mot din kjære med en av dem, dersom de ga deg en åpen innbydelse til det?

Er du mindre glad i din kjære fordi du har hatt 15 stykk før henne?

Er det mindre sjans for at du klarer å være utro, siden du har hatt sex med 15 stk, istedenfor f.eks fem?

Så lenge hun ikke gir deg noen grunn til å ikke stole på henne, så er det kun du som kan gjøre noe med dette. At det stadig er ett problem, er så lenge du LAR det være ett problem. Det er du som må endre tankesett her, det er ingenting hun eller hennes tidligere seksualpartnere kan gjøre for deg.

at DE kanskje vil ha henne, er helt greit, men hvorfor stoler du ikke på henne?

Det er hun som tar avgjørelsen på om hun vil være utro og ikke, ikke hennes tidligere sexpartnere.

Når du er usikker, så er det ikke de som er problemet, det er ditt tillitsforhold til henne! Du stoler ikke på henne, hvorfor ikke?

Er du utrygg på deg selv? Er du usikker på om du er bra nok for henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...