Gå til innhold

Sliter dere med å få tak i servitører?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest - TS
Skrevet

Hei.

Jeg lurer litt på om mange av dere gifteklare / gifte kvinner her sliter med å få tak i servitører? Eller har dere nok bekjentskaper som tar seg av den biten?

Jeg er utdannet kokk, men ønsker å få litt oppdrag som servitør på fritiden min. Jeg har god erfaring med servering, og tar også på meg oppgave som hovmester. Har satt inn en annonse, og lurer på å prøve å markedsføre meg litt mer.

Hvis dere hadde sett en annonse med servitør, ville dere tatt kontakt? Og eventuelt, hva ville dere betalt en erfaren servitør som dere leier inn utenfra? Timesbetalt som hovmester, som tar ansvaret for de andre uerfarne servitøreme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss på bygda, som jeg flyttet fra for over ti år siden, og vi har slitt litt med å skaffe servitører. Greia med at nabofolket stiller opp som en gjentjeneste for sønnens konfirmasjon for fire år siden osv. har jeg inntrykk av at ikke er så vanlig lenger.. (Slik var det den gangen jeg konfirmerte meg.. Men tidene endrer seg)

Vi har muligens fått tak i noen kamerater og venner av mine yngre brødre, to av dem jobber som servitører. Vi tenker å betle de 150 kr timen svart, men aner ikke hvordan den prisen er i forhold til hva som er vanlig..

Jeg hadde definitivt tatt kontakt hvis jeg så en annonse, da er man jo sikret erfarne folk. Pris er jeg usikker på, men i bryllupssammenheng bruker vi så vanvittig mye penger i alt at vi hadde vært nødt til å sette tilgjengelige folk og pris opp mot hverandre og vurdert det hele litt.

Skrevet

Vi giftet oss på bygda, og jeg tok kontakt med Bygdekvinnelaget, og de stilte opp. Mot betaling selvfølgelig. Alle var godt voksne damer, med masse "husmor" erfaring, så alt var i den skjønneste orden under hele selskapet!

Skrevet (endret)

Da vi giftet oss hadde vi to proffe servitører gjennom catering selskapet. De betalte vi 200 i timen for. Synes ikke det er så ille...

Det kunne nok hende at vi hadde ringt på en slik annonse om vi hadde kommet over det.

Endret av Liset
Skrevet

Takk for svar hittil :) Noen fler?

Er spesielt intr i å vite hvor mye dere har betalt servitørene deres?

100,- er jo greit for folk man kjenner/venner/ungdom, men for folk med erfaring er dette en skam pris, slik at dere ikke tilbyr for lite :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Gjest Gjest_brud_*
Skrevet
Hei.

Jeg lurer litt på om mange av dere gifteklare / gifte kvinner her sliter med å få tak i servitører? Eller har dere nok bekjentskaper som tar seg av den biten?

Jeg er utdannet kokk, men ønsker å få litt oppdrag som servitør på fritiden min. Jeg har god erfaring med servering, og tar også på meg oppgave som hovmester. Har satt inn en annonse, og lurer på å prøve å markedsføre meg litt mer.

Hvis dere hadde sett en annonse med servitør, ville dere tatt kontakt? Og eventuelt, hva ville dere betalt en erfaren servitør som dere leier inn utenfra? Timesbetalt som hovmester, som tar ansvaret for de andre uerfarne servitøreme?

Vi har fem servitører og en av dem har hovedansvaret! De får 150 kroner timen og det var det de som bestemte. Vi bare spurte hva de skulle ha for det. Vi føler det er verd det å betale litt mer å få noen som er flinke og effektive. Da trenger vi ikke så mange pr gjest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...