Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er sammen med en Egypter og jeg trenger desperat gode råd for å få han hit til meg i Norge.

Er det noen der ute som er eller har vært i samme situasjon som meg, som kan gi tips og gode råd for å få han inn i Norge og om forholdet generelt.

Hilsen fortvilet og forelsket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lese på UDI sine sider. Det finner du svar på det meste du lurer på når det gjelder slike ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan han komme seg inn på et universitet eller en høyskole i Norge?

Gjest Moucha
Skrevet

Vi håpet på at han skulle kunne komme hit å finne seg jobb her, mæn han får ikke visa. Å det er ikke lett å få jobb i Norge når han sitter i Egypt.

Har studert udi sine sider, men eneste vei jeg kan finne der er å dra dit å gifte meg med han der! Og det ønsker jeg ikke å gjøre før jeg er 100% sikker.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å flytte dit sammen med han, men min økonomiske situasjon gjør dette vanskelig akkurat nå!

Gjest Gjest
Skrevet

Ring UDI..ellers må du nok prøve å flytte ned selv en periode..

Jeg gjorde det når jeg ville testeut mitt utenlandsko forhold :)

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

vel, det er desverre ikke så enkelt...

han er ikke garantert opphold på bakgrunn av giftermål. du er forpliktet til å kunne forsørge ham, og studielån er ikke gyldig inntekt.

så, man må ha fulltidsjobb og garantere at du kan forsørge ham. heller ike da er han garantert opphold.

det var jo også nettopp i migrapolis i om en afrikansk mann som ble tvangsutsendt tross for både norsk kone og norske barn.......triste greier. han hadde bodd her i flere år, og utsendelsen var helt uforståelig.

ei venninne av meg fikk barn med en utenlandsk, og jeg mistenker litt at litt av grunnen var opphold for han i norge siden de var så forelsket......

for det første får han mest sannsynlig ikke det, på grunn av manglende utdannelse.

men det største problemet er vel kanskje at han egentlig ikke vil bo i norge, og når han var her på besøk i tre månender så ble ikke lysten større......

forholdet deres skrantet også skikkelig når han var her, pga hans mistrivsel.

konklusjonen er at hun har vært mer i hans hjemland enn de har vært her.

det letteste er vel om du kan studere og utveksle til eks kairo eller alexandria, alt etter hva som er nærmest han for å prøve ut forholdet der.

tror faktisk det er lettere å gjøre det på den måten nå.

dere har god tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...