Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Fikk et brev i posten på 4 sider,med bla om hvor mye jeg skulle betale i toll. Men så ingen kontonummer eller henteinformasjon... Hvor i helsikken betaler jeg tollen og henter pakken? :gjeiper:
Strix Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 De få gangene jeg har måtte betale toll på lignende pakker fra utlandet har jeg fått vanlig pakkelapp i posten, med oppkrav(toll og momsbeløpet) og så har det bare vært å hente den ut/betale den ut på det vanlige postkontoret. Det har hendt en gang at jeg fikk brev fra posten/tollen om at jeg måtte betale toll på en pakke, men det var feil fra deres side s¨det ble aldri fullført. Det står ikke kontonummer en plass i det 4 sider lange brevet altså?
hufsa! Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Det er nok bare en feil sjekk på ditt lokale postkontor så er den nok der for det er der du må betale.Blir som en oppkravspakke!
Gjest Snart 42 Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Jeg måtte betale toll og mva en gang, dette er nå flere år siden, men jeg mener å huske å at jeg måtte betale til spedisjonsfirmaet hvor varene befant seg (var det Tollpost tro?? - husker ikke helt). Det jeg dog husker er at jeg også fikk et langt brev og det var ikke innlysende og tydelig forklart til hvem og hvor pengene skulle betales. Jeg ringte spedisjonsfirmaet (for det navnet sto opplyst et eller annet sted i brevet) og der fikk jeg vite at jeg skulle betale til dem og deretter fakse kvittering. Når jeg hadde gjort det kom varene. Siden det er andre her som har betalt på posten så sjekk brevet ditt en gang til om det står noe firmanavn der. Finner du ikke noe så spør på Posten.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 takk for svar! Får plinge posten imorgen å høre Ha en njydelig sommer videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå