Alison Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Burde jeg legge penger i aksjer??? Tenker du på enkeltaskjer eller aksjefond? Uansett så skal du ikke invester med enn du tåler å tape. Det er de færreste som klarer å time aksjemarkedet slik at de oppnår noe særlig gevinst. Jeg ville nok rådet deg til å være forsiktig med dette, spesielt hvis du ikke har veldig god kjennskap/erfaring med aksjemarkedet. Når det gjelder aksjefond så mådu først avklare en del ting. Hvor langsiktig er sparingen din? Når det gjelder aksjefond bør du tenke minst 5 år framover. Du må tåle at det kan bli tildels kraftige svingninger i markedet. Alt for mange kjøper når markedet går bra for så å selge seg ut når det går nedover. Da er du garantert å tape penger. Før du investerer i aksjefond kan det også være lurt å ha en buffer plassert i kortsiktige spareprodukter (kapitalkonto, pengemarkedsfond). Denne bufferen bør være på minst 2 månedslønninger.
feuerstein Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Hvis du mente enkeltaksjer så er svaret at hvis du i det hele tatt føler du må be om andres råd til den avgjørelsen så bør du avstå fra det. Investering i enkeltaksjer forutsetter at du selv har peiling på hva selskapene driver med og hvorfor de er priset som de er, og det har de færreste.
Østlandet Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 jeg har vel og noen meninger om dette. Har skrevet noen ord, i en nærliggende tråd her, om samme emne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå