Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Burde jeg legge penger i aksjer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Burde jeg legge penger i aksjer???

Tenker du på enkeltaskjer eller aksjefond?

Uansett så skal du ikke invester med enn du tåler å tape. Det er de færreste som klarer å time aksjemarkedet slik at de oppnår noe særlig gevinst. Jeg ville nok rådet deg til å være forsiktig med dette, spesielt hvis du ikke har veldig god kjennskap/erfaring med aksjemarkedet.

Når det gjelder aksjefond så mådu først avklare en del ting. Hvor langsiktig er sparingen din? Når det gjelder aksjefond bør du tenke minst 5 år framover. Du må tåle at det kan bli tildels kraftige svingninger i markedet. Alt for mange kjøper når markedet går bra for så å selge seg ut når det går nedover. Da er du garantert å tape penger. Før du investerer i aksjefond kan det også være lurt å ha en buffer plassert i kortsiktige spareprodukter (kapitalkonto, pengemarkedsfond). Denne bufferen bør være på minst 2 månedslønninger.

Skrevet

Hvis du mente enkeltaksjer så er svaret at hvis du i det hele tatt føler du må be om andres råd til den avgjørelsen så bør du avstå fra det.

Investering i enkeltaksjer forutsetter at du selv har peiling på hva selskapene driver med og hvorfor de er priset som de er, og det har de færreste.

Skrevet

jeg har vel og noen meninger om dette.

Har skrevet noen ord, i en nærliggende tråd her, om samme emne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...