Gå til innhold

Kviser på bryster, rygg...overalt!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet

Som overskriften sier plages jeg av kviser som dukker opp overalt, spesielt i pannen, mellom puppene, på ryggen og på rumpa. Jeg lurer derfor bare på om noen har prøvd noe som funker mot dette, og som har noen råd å gi meg?

Tusen takk til alle som kan hjelpe meg litt her, jeg har en date snart og kan ikke se ut sånn som det her... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er nok å gå til legen, det finnes midler som hjelper! Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skyller du balsamen godt av kroppen?

Skrevet
Skyller du balsamen godt av kroppen?

Hum...ja, jeg tror da det? Jeg har da ikke andre balsamvaner nå enn tidligere, men tidligere gikk jeg på p-piller, og da hadde jeg heller ikke dette problemet. Jeg synes ikke jeg er hardt nok rammet til at det er verdt å gå til legen for, så hvis det finnes noe annet som hjelper hadde det vært veldig fint! Tusen takk for svar til nå begge to! :)

Skrevet

Spiser du sunt?

Ellers høres det ut som om dette er hormonelt siden det ikke var slik da du gikk på p-piller (men jeg vet ikke).

Skrevet

Jeg lever sunt ja, jeg lever på atkins. Får ikke i meg sukker i det hele tatt nesten, mye mindre enn et eple hver dag i alle fall. Det er mer kviser i de periodene jeg slurver med dietten og faktisk spiser sukker og mindre fett også, så det har ikke noen betydning.

Ingen som vet om noen kremer osv som funker altså?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har/har hatt samme problem, og gikk til legen med det. Det finnes antibiotikakremer du kan få til å smøre på. Men det betyr også, at du ikke kan være i solen da, fordi det kan ha uheldige bivirkninger. Så jeg venter til høsten.

Gikk forresten til apoteket og spurte også.. da fikk jeg med meg en såpe (såpestykke) jeg kunne bruke.. husker ikke hva det heter. Det hjalp litt. Ellers føler jeg det hjelper å ikke dusje så ofte .. bare annenhver dag eller hver trdje (vanskelig nå på sommeren da), fordi da klarer huden å opprettholde sin naturlige ph, uten at jeg driver å fører til kjemikalier (såpe).

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde samme problemet med kviser på rumpa. Dette slutta da jeg bytta p-pille. Fikk kviser på rumpa av Microgynon. Ellers så kan basiron hjelpe mye, kombinert med sminkefrie dager og peeling. Kvisene du har i panna kan skyldes sminken du bruker i ansiktet? Jeg har byttet til Mary Kay sin foundation, og er veeeeldig fornøyd med den:)

Ellers hjelper jo sola litt nå da;)

Skrevet
Jeg lever sunt ja, jeg lever på atkins. Får ikke i meg sukker i det hele tatt nesten, mye mindre enn et eple hver dag i alle fall. Det er mer kviser i de periodene jeg slurver med dietten og faktisk spiser sukker og mindre fett også, så det har ikke noen betydning.

Ingen som vet om noen kremer osv som funker altså?

En krem som funket på meg, er Md Formulation hand and body creme. Brukte i tillegg ansiktsrensen på brystet i dusjen, og så på med den kremen. Nå er huden fin igjen. Verdt å prøve. Fås hos hudpleier.

Legemidler funket ikke på meg.

Skrevet

Gikk du helt opp til og med Roaccutan, emilie?

Det finnes et utall legemidler som kan hjelpe. Alt fra kremer og linimenter man smører på huden til tetracykliner og roaccutan. De to sistnevnte er piller. Roaccutan gis i siste instans, eller dersom hudlegen mener det bør gis. Kviser på rygg og bryst er i hovedsak hormonelt betinget og ikke kostholdsrelatert.

Søk litt på Roaccutan og tetracykliner på velværeforumet, såvel som på kropp og helseforumet, og du vil finne mange tråder.

Skrevet
Gikk du helt opp til og med Roaccutan, emilie?

Det finnes et utall legemidler som kan hjelpe. Alt fra kremer og linimenter man smører på huden til tetracykliner og roaccutan. De to sistnevnte er piller. Roaccutan gis i siste instans, eller dersom hudlegen mener det bør gis. Kviser på rygg og bryst er i hovedsak hormonelt betinget og ikke kostholdsrelatert.

Søk litt på Roaccutan og tetracykliner på velværeforumet, såvel som på kropp og helseforumet, og du vil finne mange tråder.

Nei, det gjorde jeg ikke. Mikset to produkter fra hudlegen. Dalacin tror jeg, og noe på L tro? Ble superbra i løpet av en uke eller to, og så ble jeg verre igjen. Holdt ut i 6 mnd før jeg ga opp. Heldigvis ble jeg sakte men sikkert bedre av nevnte behandling med Md. :)

Skrevet

Jeg synes vel at legen er siste utvei, så jeg ville prøvd produkter av noe slag først. MD har en kroppsspray som heter Clearing Complex, den er god :)

Gjest Lacuna
Skrevet

Har du vurdert om det kan være en bivirkning av Atkins-kostholdet? Siden det inneholder såpass mye proteiner og fett i forhold til karbohydrater, kan det godt tenkes at det forstyrrer balansen i kroppen, og gir utslag i kviser.

Bare en tanke fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...