LonelyLove Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 På torsdagen planla jeg og mannen at vi skulle ha en kose dag, bare vi to siden vi har hatt lite kvalitetstid i det siste. Gledet meg som en unge inntil en kamerat av mannen ringer og spør om han vil bli med å heldags fisketur. Mannen sier ja uten å diskuterer det med meg og sier vi kan kose oss en annen dag. Dette likte jeg ikke, men tok meg sammen og sa at det var greit. Senere den kvelden bestemte vi oss for at vi skulle lage ny "date" på lørdag, altså i dag. Igjen gleder jeg meg å tilbringe tid sammen med mannen, men denne gangen ringer enda en kamerat av mannen og ber han med på fest. Og hva sier mannen min da? Jo han sier at han gleder seg til festen og avbryter enda en date. Kjenner sinnet kokker over nå , men mannen mener jeg overreagerer.
Serenity88 Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Må si det kan være litt slik her i huset også av og til. Forskjellen er vel at samboeren min unnskylder seg og klager over at han er sløv (ja, han er skikkelig sløv noen ganger!) også har vi en dritbra date allikevel Har dere andre problemer da? Kanskje han unngår deg litt fordi det er noe han ikke vil snakke om? Jeg ville ihvertfall prøvd å satt meg ned og snakket sammen ordentlig, uten å beskylde hverandre for noe. Bare fortell ham at det sårer deg at han velger andre fremfor deg når dere faktisk hadde en avtale! Jeg ser nå at du er gravid, kanskje han er redd for at han vil miste kontakt med kompisene sine når dere får barn? En smule "panikk, jeg vil ikke bli voksen og moden" som har slått inn over ham?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Jeg synes det er forholdsvis dårlig gjort å droppe "datene" deres selv om jeg også skjønner at både fest og fisketur er fristende. Det spørs egentlig mest hvor vanskelig det er å få klemt inn en kvalitetskveld for dere selv, synes jeg. Hvis dere greit kan ta det igjen i morgen er det ikke så stor sak, men om det faktisk er slike grunner (at han alltid skal noe annet) som gjør at dere ikke får tid til hverandre, synes jeg det er på tide at han sier nei til andre ting, spesielt når dere har en avtale. En avtale med deg bør jo også være like viktig som en avtale med andre...
Gjest Gutt92 Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Nei, jeg synes ikke at du overreagerer. Siden dere hadde hatt lite tid sammen, og dere hadde planlagt denne kvelden, så synes jeg det er veldig urimelig av mannen din å prioritere en spontan fisketur med kameraten sin. Og når dette skjer igjen, så får ihvertfall jeg inntrykk av at mannen din ikke legger særlig mye i det at dere skal ha kvalitetstid sammen. Så nei, du overreagerer ikke. Det er bare jævlig dårlig gjort av han. Endret 26. juli 2008 av Gutt92
LonelyLove Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2008 Må si det kan være litt slik her i huset også av og til. Forskjellen er vel at samboeren min unnskylder seg og klager over at han er sløv (ja, han er skikkelig sløv noen ganger!) også har vi en dritbra date allikevel Har dere andre problemer da? Kanskje han unngår deg litt fordi det er noe han ikke vil snakke om? Jeg ville ihvertfall prøvd å satt meg ned og snakket sammen ordentlig, uten å beskylde hverandre for noe. Bare fortell ham at det sårer deg at han velger andre fremfor deg når dere faktisk hadde en avtale! Jeg ser nå at du er gravid, kanskje han er redd for at han vil miste kontakt med kompisene sine når dere får barn? En smule "panikk, jeg vil ikke bli voksen og moden" som har slått inn over ham? Dette er ikke den første gangen han utsetter datene våres. Jeg tatt det opp med han mange ganger, og forklart til han hvordan jeg føler meg når han utsetter ting gang på gang. Og de eneste gangene han utsetter ting er når det er kompisene hans som foreslår andre ting. Grunnen til at vi har så lite tid sammen til vanlig er at mannen min arbeider utrolig mye, og det er sjelden at han har fri om helgene. Nå som han endelig har sommerferie vil jeg gjerne nyte litt tid sammen med han særlig før barnet kommer. Det kommer ikke til å bli enkelt å få til kjæreste tid med en liten baby i hus heller.
Serenity88 Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Eneste du kan gjøre er å prøve å snakke med han. Forklar at du trenger oppmerksomhet, at du trenger å komme i første rekke! Prøv å ikke virke anklagende og sint, da vil jeg tro han bare vil trekke seg enda lenger unna, det pleier ihvertfall min samboer å gjøre. Når jeg blir såret pleier jeg ofte å bli kald og ganske kynisk og avvisende. Dette gjør at vi bare krangler mer, men hvis jeg faktisk viser hvor mye det sårer meg er han på knærne med en gang og ber om tilgivelse... Vanskelig det der, å vise de virkelige følelsene. Kanskje han ikke forstår alvoret i valgene han tar?
Ciara Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Han burde høre med deg om du synes det er greit. Jeg ville blitt litt grinete fordi jeg hadde holdt av kvelden og kunne brukt den på noe annet hvis jeg visste at daten ikke ble noe av. Og det er enda vi er samboere og har mye tid sammen, og det ikke er noen barn på vei med det første.
Cata Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Litt dårlig gjort av mannen din, synes jeg også. Jeg forstår jo han kan ha lyst til både fisketur og fest med kompiser, men her var faktisk du først ute og "bestilte ham" . Hadde det vært en overraskelse du hadde planlagt så kunne jeg skjønt det, men i dette tilfellet hadde jo du og han avtalt for kvelden.
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Hei! Jeg synes heller ikke at du overreagerer, og vil råde deg til å ta det opp med ham (uten å anklage slik som det blir sagt ovenfor). Det er dårlig gjort og ganske respektløst å bryte avtaler uansett hvem det gjelder. Det finnes selvfølgelig unntakssituasjoner, men fisking med kompiser er ikke i denne kategorien synes jeg. Men, kanskje det kan hjelpe å se det fra en annen vinkel. Vi er jo alle forskjellige, og i mitt samboerskap har jeg betydelig mer behov for sosial kontakt enn han har. Dette har resultert i litt diskusjoner hos oss. Jeg kan prøve å forklare hvordan jeg tenker: Mine venninner er svært viktige for meg, har flyttet og byttet venner noen ganger og er veldig opptatt av å holde god kontakt med de gode venninnene jeg har nå. Slik som jeg ser det er det veldig viktig å ha relasjoner til partner, venner, øvrig familie OG arbeidskollegaer/andre bekjente. Det er nok mange i dagens turbulente forholdsjungel føler at de må ha et sosial liv utenfor partneren sin. Ingen ønsker jo å måtte begynne på bunn igjen i det sosiale livet når/hvis forholdet tar slutt. Kanskje han er bekymret for at hvis han sier nei til kompisene så vil forholdet til dem kjølne over tid? Menns sammenkomster kan ofte være spontane enn kvinner og tar sosiale ting mer på sparket;) SMS KOMPISER: ØL I KVELD? SMS VENNINNER: JEG INVITERER DERE HERVED TIL MIDDAG NESTE LØRDAG. For meg er det uansett en viktig prioritet (men det kommer ikke FØR sambo eller fører til at jeg avlyser avtaler) å beholde et fungerende sosialliv utenfor forholdet. Ikke fordi jeg ikke er glad i mannen min, men fordi det er viktig for meg å beholde individualiteten min. Kanskje han også tenker litt sånn? Som sagt; dette var bare for å dele litt tanker rundt emnet. Synes du skal fortelle ham hva du føler når avtalene blir avlyst og følge de andre rådene som allerede har blitt nevnt:) En ting til: Avlyser han avtalene dagen før/samme dag? Det synes jeg også er ganske dårlig gjort ettersom da får ikke du muligheten til å finne et sosialt alternativ. Hadde du fått beskjed i god tid kunne du jo gjort en annen sosial avtale, slik at du ikke blir sittende hjemme alene i hvert fall:) Siste kommentar:) Er dere tydelige når dere avtaler? Hvis avtalen blir gjort på en hverdagslig måte er det kanskje misforståelse på gang. Tenker hvis det blir sagt noe sånn som: -KANSKJE VI SKULLE KOST OSS SAMMEN PÅ LØRDAG SIDEN INGEN AV OSS HAR NOEN PLANER?
LonelyLove Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2008 Hei! Jeg synes heller ikke at du overreagerer, og vil råde deg til å ta det opp med ham (uten å anklage slik som det blir sagt ovenfor). Det er dårlig gjort og ganske respektløst å bryte avtaler uansett hvem det gjelder. Det finnes selvfølgelig unntakssituasjoner, men fisking med kompiser er ikke i denne kategorien synes jeg. Men, kanskje det kan hjelpe å se det fra en annen vinkel. Vi er jo alle forskjellige, og i mitt samboerskap har jeg betydelig mer behov for sosial kontakt enn han har. Dette har resultert i litt diskusjoner hos oss. Jeg kan prøve å forklare hvordan jeg tenker: Mine venninner er svært viktige for meg, har flyttet og byttet venner noen ganger og er veldig opptatt av å holde god kontakt med de gode venninnene jeg har nå. Slik som jeg ser det er det veldig viktig å ha relasjoner til partner, venner, øvrig familie OG arbeidskollegaer/andre bekjente. Det er nok mange i dagens turbulente forholdsjungel føler at de må ha et sosial liv utenfor partneren sin. Ingen ønsker jo å måtte begynne på bunn igjen i det sosiale livet når/hvis forholdet tar slutt. Kanskje han er bekymret for at hvis han sier nei til kompisene så vil forholdet til dem kjølne over tid? Menns sammenkomster kan ofte være spontane enn kvinner og tar sosiale ting mer på sparket;) SMS KOMPISER: ØL I KVELD? SMS VENNINNER: JEG INVITERER DERE HERVED TIL MIDDAG NESTE LØRDAG. For meg er det uansett en viktig prioritet (men det kommer ikke FØR sambo eller fører til at jeg avlyser avtaler) å beholde et fungerende sosialliv utenfor forholdet. Ikke fordi jeg ikke er glad i mannen min, men fordi det er viktig for meg å beholde individualiteten min. Kanskje han også tenker litt sånn? Som sagt; dette var bare for å dele litt tanker rundt emnet. Synes du skal fortelle ham hva du føler når avtalene blir avlyst og følge de andre rådene som allerede har blitt nevnt:) En ting til: Avlyser han avtalene dagen før/samme dag? Det synes jeg også er ganske dårlig gjort ettersom da får ikke du muligheten til å finne et sosialt alternativ. Hadde du fått beskjed i god tid kunne du jo gjort en annen sosial avtale, slik at du ikke blir sittende hjemme alene i hvert fall:) Siste kommentar:) Er dere tydelige når dere avtaler? Hvis avtalen blir gjort på en hverdagslig måte er det kanskje misforståelse på gang. Tenker hvis det blir sagt noe sånn som: -KANSKJE VI SKULLE KOST OSS SAMMEN PÅ LØRDAG SIDEN INGEN AV OSS HAR NOEN PLANER? Han har en tendens til å avlyse samme dag. Det er det som gjør at jeg blir skikkelig forbannet noen ganger. Og vanligvis når kameratene ringer og spør om han skal noe sier mannen aldri ifra at han har planer med meg. Og vi er tydelige når vi lager avtaler. Vi bestilte bord på resturant både på torsdagen og lørdagen, men jeg måtte ringe og avbestille begge gangene. Og itillegg skulle vi på kino etterpå. Jeg synes også det er viktig med et sosialtliv, men jeg hadde aldri avlyst en avtale med mannen, særlig når det er noe vi har planlagt skikkelig, for å dra på shoppingtur eller fest med venninner.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #11 Skrevet 26. juli 2008 Hvis han avlyser så kort i forveien på så tydelige avtaler er det virkelig duket for en prat mellom dere, og jeg synes faktisk at du underreagerer heller enn overreagerer;) Jeg skjønner godt at du blir sint, jeg! Ta en prat og spør han hva han tenker når han overstyrer planene deres. Han ville vel ikke avlyst en borbestilling med en kompis for å fiske med en annen? Det kan jo være at det har noe med babyen som kommer, slik noen andre spekulerte i. Kanskje han forbereder seg på en lang tid med lite sosialliv? Eller kanskje han bare tenker på hva som hadde vært kjekkest? Har dere det virkelig kjekt sammen eller er det mye praktisk og sånn som kommer opp når dere er sammen?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 Stemmer for at han står for bordreservasjoner og billettbestilling fra nå av og inn i evigheten;) og neste gang han avlyser må han ringe til restauranten selv og forklare hvorfor!
LonelyLove Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hvis han avlyser så kort i forveien på så tydelige avtaler er det virkelig duket for en prat mellom dere, og jeg synes faktisk at du underreagerer heller enn overreagerer;) Jeg skjønner godt at du blir sint, jeg! Ta en prat og spør han hva han tenker når han overstyrer planene deres. Han ville vel ikke avlyst en borbestilling med en kompis for å fiske med en annen? Det kan jo være at det har noe med babyen som kommer, slik noen andre spekulerte i. Kanskje han forbereder seg på en lang tid med lite sosialliv? Eller kanskje han bare tenker på hva som hadde vært kjekkest? Har dere det virkelig kjekt sammen eller er det mye praktisk og sånn som kommer opp når dere er sammen? Jeg tror ikke at det har noe å gjøre med babyen, fordi han kunne være sånn før jeg ble gravid. Det er altså ikke første gangen dette skjer. Endret 27. juli 2008 av LonelyLove
Rosalie Skrevet 27. juli 2008 #14 Skrevet 27. juli 2008 Slik er det her i huset, også. Senest i går, faktisk. Og jeg ble så forbannet! Han skjønte nok da at han hadde oppført seg som en kronidiot, og resten av kvelden vår ble kjempefin, selv om vi fikk med en kompis av han som tredjemann i daten.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #15 Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor kunne ikke du bli med på festen da? Hadde reagert selv, men jeg tror menn lettere bryter slike avtaler, fordi det er jo så gøy på fisketur, og nå endelig får han sjangsen. Det er så gøy å endelig ha muligheten til å feste med kompiser, lenge til neste mulighet. Men menn er menn, og jeg tror de lett kan bryte en avtale med oss. Hva med å bryte en med han neste gang
LonelyLove Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor kunne ikke du bli med på festen da? Hadde reagert selv, men jeg tror menn lettere bryter slike avtaler, fordi det er jo så gøy på fisketur, og nå endelig får han sjangsen. Det er så gøy å endelig ha muligheten til å feste med kompiser, lenge til neste mulighet. Men menn er menn, og jeg tror de lett kan bryte en avtale med oss. Hva med å bryte en med han neste gang Jeg nok ikke en del av gjengen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå