Gjest Fuglehue Skrevet 30. mai 2003 #1 Skrevet 30. mai 2003 Jeg har aldri forstått risikoen med dette egentlig. For uansett om en voldtektsmann hadde tatt deg uten eller å ha sett bildet ditt her først, hadde det jo skjedd? Hehe litt rotete ble det, men dere skjønner sikkert. Derfor oppfordrer jeg de som tør å legge ut morrobilde her http://groups.msn.com/baredustete/shoebox....Photo&PhotoID=1 HAHAHAHAHHAA :D
Ursula Skrevet 30. mai 2003 #2 Skrevet 30. mai 2003 Det er vel mange grunner til at folk ikke vil legge ut bilde av seg selv på nettet. Er vel ikke bare fordi man er redd for å støte på en psyko. Kan vel ha noe med at man gjerne vil beholde anonymiteten sin og ikke er intr i å bli gjenkjent av folk man evt kjenner IRL.
Tusenfryd Skrevet 30. mai 2003 #3 Skrevet 30. mai 2003 Det har også å gjøre med hva bildene kan brukes til. Alle har et bilderedigeringsprogram, og vips! Ansiktet ditt er i den mer usmakelige bildeverdenen på en annens kropp... For ikke snakke om barna dine..
Samsara Skrevet 30. mai 2003 #4 Skrevet 30. mai 2003 Eller, folk kan bruke bildene dine som avatarer - hvilket selvsagt ikke tar seg ut!
VesleBråka Skrevet 30. mai 2003 #5 Skrevet 30. mai 2003 Eller du liker anonymitetens frihet her, og sier mye privat og kanskje rare ting. Og da er det ikke om å gjøre at kari fra gymnaset for lenge siden, nabokona, kollega, hun på bussen etc. kjenner deg igjen fordi de har et ansikt å knytte til teksten.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. mai 2003 #6 Skrevet 30. mai 2003 Har ligget bilder av meg på nettet i flere år nå. Også forskjellige anekdoter og fortellinger om mine venner og meg og våre halvmorsomme eventyr. Det eneste jeg har opplevd, er at en fyr brukte bildet av meg mens han sjekket damer på irc. Jeg hadde forstått det om jeg hadde hatt utseende å skryte av, bildet hadde vært noe å skryte av og det ikke hadde vært et bilde tatt av meg på TG98 - hvor jeg ikke har sovet på to dager. Ved en tilfeldighet var det en veninne av meg som traff meg på TG98, som var sjekkeobjektet hans. Dette er uansett en bagatell. Aldri opplevd noe spesielt plagsomt eller skremmende med å være minimalt anonym. Voldsmenn og psykopater finner deg heller på buss-stoppet, tror jeg.
VesleBråka Skrevet 30. mai 2003 #7 Skrevet 30. mai 2003 Det er forskjell på å legge ut bilde på KG / lenke til bilde fra KG, og å legge ut bilde på f.eks hjemmesiden sin da! Der har jeg også masse bilder, men foretrekker å holde den separat fra KG.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. mai 2003 #8 Skrevet 30. mai 2003 Ja, men det jeg poengterte litt dårlig, er at det er null problem å finne når du vet nicket mitt - WildThing. (med stor t, alltid det) Føler meg tidvis som en B-kjendis uten alle de godene en kjendis har.
Gjest Adina Madeleine Skrevet 31. mai 2003 #9 Skrevet 31. mai 2003 Har jo ikke bilde liggende på diskusjonsgrupper og slikt, fint å være anonym. Men det ligger bilder av meg på nettet som ikke jeg har lagt ut. Visste ikke om dem før noen sa de hadde sett meg på nettet. Kan ikke få dem fjerna heller, det er ikke på private hjemmesider. Har aldri tenkt på at de kan misbrukes... Litt ekkelt å tenke på egentlig. Tror jo ikke at de kan bli misbrukt, men muligheten er vel der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå