BrunetteBarbie Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg har flere kunder som får ting på faktura av meg, som selvklart ikke betaler. Det pleide ikke være et problem før, siden få betalte på faktura, men siden jeg har fått flere og flere fakturakunder merker man jo at folk ikke betaler en. Har meldt meg inn på sendregning.no for å få den til å gjøre jobben for meg. to, snart tre mangler jeg betaling fra nå, ikke sååå mange men nok til at jeg blir irritert og merker det på budsjettet. i den forbindelse tenkte jeg, skal jeg bare purre videre på kr 57kr etter hver 14. dag (eller er det etter 4 uker), eller skal jeg melde meg inn i et inkassobyrå? Hva anbefaler dere? Noen med erfaringer? har hørt at de fleste purrer selv, stemmer det? Endret 26. juli 2008 av BrunetteBarbie
Bobeline Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har ingen erfaring på dette området. Men jeg tror jeg ville valgt å selge utestående gjeld til et inkassoselskap, slik at jeg slapp å kreve inn beløpet. Rett og slett fordi at dersom det er et inkassoselskap som krever inn skyldig beløp, så har jeg mulighet til å konsentrere meg om andre ting. Jeg tror det er slik at en kunde har rett på to purringer før saken sendes til inkasso, disse i tilegg til det ordinære kravet. Videre tror jeg også at et første og andregangs betalingsvarsel skal ha en frist på 14 dager, og det skal gå 14 dager fra fristens utløp til neste varsel kan sendes. Dette er det selvfølgelig lurt å undersøke, slik at en følger kravene for inndriving av gjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå