Ambriel Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne så det ble her Jeg lurer på hva som er makstemperatur på en arbeidsplass? Nå varierer det sikkert fra arbeid til arbeid, men i en vanlig møbelbutikk som jeg jobber i Vi har over 30 grader her, og svetter bare av å sitte stille her jo Endret 26. juli 2008 av Ambriel
Gjest StockDama Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 (endret) På plantasjen har vi visst ikke maks temperatur. Er jo et drivhus, så kan vel ikke forlange så veldig mye. Var rundt 34-35 nå nylig. Var jævlig. Igår var det rundt 32 i skyggen ute...er så utrulig glad jeg ikke var på jobb den dagen..... Endret 26. juli 2008 av StockDama
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Tror makstemp. på butikker er rundt 30 grader, da er det lov til å stenge butikken tror jeg. Er jo helt forferdelig å stå der da.
Ambriel Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2008 Vi har to skranker, I den hvor vi står er det 32 grader, i den andre hvor vi ikke står idag er det 33,2 og helst innerst i "galleriet" ved glassvinduene er det 37,8 grader Der er det ingen som står heldigvis men vi har jo møbler der inne som vi selger, men ingen orker å gå inn
Mosefruen Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Desverre, du kan ikke bli hjemme om det er for varm eller kaldt med mindre dere har tarifffestet noe på jobben: Sitat fra faktatside hos arbeidstilsynet Lov eller forskrifter inneholder ingen faste temperaturgrenser, men Arbeidstilsynet anbefaler at temperaturen holdes under 22°C ved fysisk lett innearbeid i perioder med oppvarmingsbehov. Temperatur under 19° eller over 26° skal unngås
Ambriel Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2008 Vi har over 30 (rundt 32 konstant), så egentlig har vi lov å gå hjem, det er det hvertfall flere her som sier Ringe arbeidstilsynet anonymt
Skade Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Vi har rundt 30 grader når det er over 15 ute, så og si... Det er en klesbutikk, med fjellklær, så det er ikke så fryktelig mye salg når det er varmt ute... Nabobutikkene har normal temperatur da... Urettferdig... Men nå driver de og bygger om senteret, så da vil det vel komme nytt AC anlegg, får man håpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå