Gå til innhold

Kjøkken


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Skal kjøpe en kjøkkeninnredning som er lys varm-beige i farge. Skal ha komfyr etc. i stål og stramme stål håndtak. Vegger i samme farge som skapdørene. Eikeparkett på gulv. Hva tror dere om denne benkeplaten til?

C:WINDOWSTEMPCnv0001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne ha sett den benkeplaten - for kjøkkenet høres lekkert ut!

Men linken din virker visst ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi, da! :-? Kanskje den virker nå?

C:WINDOWSTEMPCnv0001.jpg

I allefall er den varmgrå med sjatteringer av litt mørkere grått......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, virker ikke ennå! Men det høres meget bra ut, da!

Skal sjekke hvis du får det til! :wink:

Væren - mer interessert i interiør enn i klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har linket til et bilde på din egen PC.

Dette kan ikke vi andre se, ettersom det er lagret lokalt.

Se om du finner et bilde på leverandørens hjemmeside, så kan du heller linke dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenkte jeg ikke på...... Bildet finnes ikke på leverandørens hjemmeside, da den er helt ny........ :-? Men,men....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes i alle fall veldig fint ut!

Ellers har jeg noen venner som har kjøkken i den stilen du beskriver, og de har mørk parkett og mørk benkeplate (mahogny). Så alternativt går det jo også an å vurdere en benkeplate som matcher golvet ditt.

:wink: Men den grå er helt sikkert kjempefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres jo fin ut, men hva slags fliser skal du evt ha.Syntes nesten at det er like viktig å tenke på.Lykke til med nytt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! :) Hyggelig at det høres bra ut, det er ingen enkel sak å velge når man bygger....sukk....!

Når det gjelder benkeplate iheltre, så tror jeg vi venter med det til ungene er større. Synes også det er veldig fint, da! :)

Fliser er jeg usikker på....... Lurer litt på slike antikke marmorfliser i lys beige med evnt. innslag av enkelte varmgrå fliser her og der.... Vil ha det nøytralt slik at det står godt til en evnt. ny benkeplate om noen år!

Har tenkt til å ta med en skapdør til flisleverandøren når kjøkkenet kommer for å finne en farge som matcher.....

Hva slags kjøkkenbord/stoler ville dere valgt til denne stilen? Har egen spisekrok som er virkelig romslig der jeg har lyst på en koselig sitteplass vi kan bruke også til andre ting enn bare middag. (Skal også ha egen spisestue utenfor kjøkkenet). Har lyst på liftgardniner med lys beige bunnfarge og innslag av varmere fargetoner slik at ikke kjøkkenet blir for "kaldt". Spisekroken ønsker jeg meg praktisk og lun - ikke for stram!

Tips? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du vente med benkplate i heltre til ungene blir større.De er lette og holde rene, uansett må du jo passe på/ lære dem opp til å bruke skjærefjøl.Vi har to gutter og det går utmerket.Uten om det vil jeg bare si at slike marmorfliser du snakker om er helt nydelig og kjempe tøffe når de kommer opp.Jeg har dem selv men i mer mursteinsfarge og noen lyse, ikke helt hvite.

ps et lite tips.Hvis det finnes en euroflis der du bor, vil jeg annbefale deg å kjøpe fliser der, utrolig mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... tror ikke det finnes Euroflis her i distriktet - har ikke hørt om den kjeden før i allefall! Skal søke på nettet etter det etterpå, jeg! Takk for tipset! :D

Du har vel rett i at ungene uansett må lære seg å bruke skjærefjøl og sånn, men jeg tror nok vi havner på laminat likevel.... Har også problemer med å overtale "Far" til å gå for heltre nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har heltre benkeplate - aldri mer! Skulle liksom holde den pen, olje og stelle med den - men i praksis blir det vannsøl, noen glemmer igjen en hermetikkboks som lager sort ring, Domestosflaska som var lekk har bleket en oval flekk :evil: Neste gang blir det laminat - eller stein.

Hilsen fersk gjest som er kjempeglad for å oppdage dette forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Gjest!

Det er senarier lik det du beskriver jeg ser for meg i min fantasi også...... :-? Tror nok jeg holder meg til planen og kjøper laminat (siden stein er sååååå dyrt!)

Men, men - velkommen hit i allefall! Håper du vil trives!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har benkeplate i heltre (har ikke valgt selv, vi bare leier leiligheta) og min store skrekk er at den skal se fæl ut når vi flytter.... Jeg mener, ja, jeg vasker av den benken jeg bruker ofte, og den holder seg bra, men rundt oppvasken er det jo ofte litt fuktig, og vi har en "oppbevaringsbenk" der jeg setter fra meg alt mulig, som blir stående leeeeeenge. Dersom noe av det skulle være lekk, ja da blir det nok flekk (jeg rydder jo av og vasker denne også da innimellom, enda ser den bra ut i alle fall...)

Synes det er et herk å få den ren når jeg har baka på den etc da. (den er kansjke ikke så "tatt vare på og behandla" som den burde, men husaier a jo ikke noe om dette da vi flytta inn, og da var kjøkkenet helt nytt, så hvordan mener han at jeg skal tenke på dette? (Tviler sterkt på at huseier aner noe som helst om hvordan man skal behandle slikt jeg, det er tross alt en ung mann i 20-åra med økonomiutdannelse (med andre ord svært lik meg og min samboer.....)

Jaja, jeg mente bare å si at jeg skjønner at du satser på laminat jeg. Hadde jeg også antakelig gjort om jeg fikk velge selv. *drømme seg bort om å bygge hus fra grunnen å få alt som man vil*

Huff, nei, nå er vi 5 minutter over tida (jeg driver egentlig aktiv rydding av leiligheta, men innvilger meg små KG-pauser, det trenger jeg jo...) så jeg får nok gå tilbake til ryddinga mi jeg. Kanskje jeg kommer til kjøkkenbenkene mine i løpet av dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...