Gå til innhold

Ostekake med riskake bunn

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har en kakemiks på ostekake, men kakebunnen er det gluten i og det tåler jeg ikke. Derfor lurer jeg på om det er mulig å bytte ut kakebunnen med et dobbelt lag med riskaker?

Tenkte å steke de litt slik at de blir litt sprø før jeg heller ostemassen over. Det jeg lurer på er om riksakene bare vil bli helt bløte og sege når de får ostemassen over seg?

Har også vurdert å lage et tynt lag med marengs over riskakene og steke riskaker og marengs litt, for at marengsen skal "beskytte" riskakene hvis det er slik at de kan bli bløte og seige av ostemassen.

Hva tror dere kloke mathoder her inne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Riskakebunn til ostekake hørtes ikke ut som en god idé.

Da ville jeg heller forsøkt med tynn mandelbunn, tror jeg.

Skrevet
Jeg har en kakemiks på ostekake, men kakebunnen er det gluten i og det tåler jeg ikke. Derfor lurer jeg på om det er mulig å bytte ut kakebunnen med et dobbelt lag med riskaker?

Hvorfor ikke bruke glutenfri digestive-kjeks? Det får man kjøpt på alle store matbutikker og hos helsekosten. Hvis du spiser naturlig glutenfritt, finnes det også havredigestive som gir helt utmerket ostekake.

Gjest Huldali
Skrevet

Å, du det viste jeg ikke at fantes! Har sett annen type kjeks, men ikke en jeg kunne tenke meg å bruke til nettopp det formålet. Så tusen takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...