Gjest nalle-maja Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Jeg skal male panel på et rom, vegger og tak. Det er ca 80 cm med vegg, resten skråtak, og kanskje 25 cm med vanlig "flatt" tak der de to skråene møter hverandre. Har til nå tenkt å ha lister rundt dør og vindu i en litt mørkere farge enn veggene. Spørsmålet er om jeg heller bør ha skrå-taket + det flate taket i den mørkere fargen? Har lite peiling på slikt Det er lyse, varme farger det går i, tror det er eggehvit som den lyseste hovedfargen, og caffe latte som den mørkere fargen (originalt:P) Takknemlig for synsing og evt. referansebilder om dere vet om noen
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Jeg synes stort sett det er finest med tak i den lyseste nyansen, ellers blir det fort litt mørkt og dystert, eller virker som det er "skygge" i taket på en måte.
Gjest Forbruker Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Uansett hva slags farge du maler skråtaket i vil det bli den mest dominerende delen av rommet. For å dempe dette bør du velge den lyseste fargen på taket.
Mamma1 Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Helt enig. Bruke den mørkeste nyansen på veggene, la det bli lysere jo lenger oppover du kommer. (Om du f.eks. har brystning, strie over der) Blir finest dersom taket er lysest.
Kristin Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Velg lys farge øverst, ellers blir det "tungt" og du får følelsen av at rommet er mindre enn det er..
Ciara Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Jeg ville hatt den lyse fargen på listverk, skråtak og tak. Mørkere på veggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå