Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Når man tar utfallssteg, hvilket bein skal det kjennes mest i? Det fremste, bakerste eller likt i begge beina? Er usikker på om jeg gjør det riktig.
BillyBoy Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Gjort "riktig" skal det kjennes i begge beina. Du går så langt ned du kommer, men prøver å holde ryggen og hodet i samme vinkel som når du står oppreist.
Gjest Lacuna Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Ikke gå lenger ned enn at vinkelen i kneleddet på det fremste benet er i 90 grader, for å unngå overbelastning.
BillyBoy Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er ikke enig med Lacuna, jeg har fått treningsveilidning av Muskel og Leddterapaut, og ble anbefalt å gå så langt ned med det fremste beinet som det er mulig. Grunnen til at man gjlør det er for å styrke støttemusklaturen rundt kneet. Det gjør at man lettere unngår skader. Når det er sagt, hvis noe gjør vondt skal man ikke gjøre det. Jevne, kontrollerte bevegelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå