Gå til innhold

Hvordan spleise hund og katt?

Anbefalte innlegg

Gjest Dallandra
Skrevet

Vi har gjort dette før og da gikk det så fint så fint, men nå behøver jeg litt innspill kjenner jeg.

Vi har en dachs på 10 mnd som ser på vår nyankomne kattunge som et deilig stykke mat.

Forslag/ideer/gode tips til tilvenning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var det Caesar Milan gjorde med den hunden som aller helst ville spise husets mindre dyr?

Om jeg ikke husker feil, la han hunden i bakken (ikke med vold), slik at den lå helt flatt, med hodet også.

Så hentet han kaninen eller hva det nå var, og holdt denne i armene sine, slik at den var høyere opp enn hunden.

Prøvde hunden å lette på hodet, så irettesatte han den med en gang.

Etter hvert kunne kan sette kaninen oppå hunden uten at den gjorde tegn til å ville verken ta den eller noe annet, og så var vel jobben gjort tror jeg.. ?

Han forklarte med dette at hunden var under kaninen i rang.

Jeg har prøvd det med kattene her i huset, men de vil ikke la seg holde i armene lenge nok og de vil i hvert fall ikke stå oppå ham.. men det funker ok, så det er ikke noe problem.

Skrevet

:ler: litt søt historie egentlig.

Men hva hvis katten var der først? Hvordan løser man det da?

Skrevet

Det løser man ved å putte den nye valpen i eget bur på eget rom de første par dagene, og så lar man døren til rommet være åpent så pusen kan gå inn og ta nykommeren i øyensyn i eget tempo...

Dette gjorde ikke vi, og nå har vi en hund som ser på kattene som lekekamerater, hvilket ikke er gjensidig. Han elsker kattene, kattene synes han er en pest og en plage... bortsett fra lille Mims som adopterte ham som gudfar til ungene sine fra de skulle fødes og som har blitt veldig glad i ham fra den dagen av... merkelig katt. Og hun er faktisk den som har fått gjennomgå verst av hans lekeiver.

Men det var et sidespor. Ungene hennes har blitt utrolig trygge på både ham og oss andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...