Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener med personlig trener en gang i uka. Jeg blir drevet ganske hardt med "kom igjen nå" og "du klarer to til!", så jeg hopper spensthopp til jeg bokstavelig talt detter sammen som en klut, og tar situps til jeg vrir meg av smerte og kvalme. Etter treningen føler jeg meg bra, men om kvelden når jeg har lagt meg, kommer hodepinen snikende. Noen ide om hva jeg gjør galt? Treneren min sier at det bare er sunt å slite seg ut på trening. Jeg drikker mye vann (gjerne en liter) og passer på å spise innen en time etter treningen (brødmat eller frukt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du en liter vann under treningen, eller er det etterpå? Etter en sånn økt trenger du kanskje litt mer påfyll enn bare frukt.

Hodepine hos meg skyldes som regel at jeg har drukket for lite. Jeg drikker en liter vann under treningsøken, og prøver å få i meg mye væske på kvelden etter trening også, selv om det kan føre til at jeg må opp i løpet av natta. Men heller det enn hodepine!

Skrevet

Jeg drikker ca en liter vann mens jeg trener. Drikker ikke så mye etterpå. Kanskje det er der problemet ligger.

Gjest Gjest_Annikken_*
Skrevet

På treningssenteret jeg går sier instruktøren at det du drikker under trening spiller ikke så stor rolle .. det er hva du drikker gjennom dagen før treningen som teller mest. Og får vi vondt i hodet, så tyder det på at vi drikker for lite gjennom dagen ..

Skrevet

Det er nok meget mulig at det er her problemet ligger, ikke nok vann etterpå.

Det er veldig viktig å fylle på underveis, men kjører du deg selv hardt på trening er dette ikke nok. Må fortsette å drikke mye vann utover dagen også. Det er i alle fall det vi får høre der jeg trener.

Spise innen en time etter trening og drikke masse!

Selv har jeg et problem med at jeg begynner å gjespe dersom jeg kjører hardt og lenge. For eksempel en time spinning og en time styrke. Ser rimelig dust ut sikkert.....

Skrevet

Takk for svar, alleammen!

Jeg kommer til å prøve å drikke mer både før og etter trening. Jeg tror også at hodepinen kan skyldes spenninger i nakken, som lommelegen var inne på. Noen varianter av situps og statiske øvelser er litt slitsomme for nakken. Skal prøve å bli litt obs på det.

Noen som vet om noen lure måter å roe ned nakken på etter en treningsrunde?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg drikker ca en liter vann mens jeg trener. Drikker ikke så mye etterpå. Kanskje det er der problemet ligger.

Drikk sterk kaffe etter treningen. Da fylles glycogenlagrene raskere.

Drikk enda mer vann, men ikke mer enn du har lyst på.

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar, alleammen!

Jeg kommer til å prøve å drikke mer både før og etter trening. Jeg tror også at hodepinen kan skyldes spenninger i nakken, som lommelegen var inne på. Noen varianter av situps og statiske øvelser er litt slitsomme for nakken. Skal prøve å bli litt obs på det.

Noen som vet om noen lure måter å roe ned nakken på etter en treningsrunde?

Bruk alternative øvelser som ikke belaster nakken så mye.

Det er det en personlig trener skal kunne hjelpe med; ellers er han ikke verdt pengene.

F.eks. situps; ligg på rygg og løft underkropp i stede for overkropp. enten bare beina, eller bak og bein. Da holdes nakken i ro.

Skrevet

Jeg har også hatt de samme problemene etter trening, hodepine om kvelden og når jeg legger meg. Jeg drakk også RIKELIG under treningen og etter... Men så prøvde jeg å drikke før treningen (under og etter selvsagt men ikke så veldig mye!) og vips så var hodepinen borte vekk. Det anbefales også å spise en banan etter treningen, prøv begge for å se hva som passer deg best :icon_smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...