Gjest PPP Skrevet 30. mai 2003 #1 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har nå mellomfag spansk og vil gjerne lære enda et språk flytende, men ikke engelsk. Tenkte litt på italiensk el. portugisisk, men vil da ta det i utlandet! Har du erfaring med dette? Ellers lurer jeg på om pensumet er vanskelig? Og hva er lurest å lære seg? Portugisisk blir jo snakket i både portugal og brasil - som jeg vet om, og italiensk kun i italia. Jeg lurer også på hvilken jobb jeg kan ende opp med dersom jeg bare har språkfag? Noen gode ideer? Jeg kan godt tenke meg å jobbe i utlandet! på forhånd mange takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 31. mai 2003 #2 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har også kun språkfag i graden min (mellomfag i engelsk&tysk, hovedfag engelsk, i tillegg har jeg teoretisk lingvistikk), og har stort sett undervist. Jeg har jobbet i ungdomsskolen (stress) og på Lærerhøgskolen, og er nå doktorgradsstudent på universitetet. Når det gjelder hvilket språk som er "lurt" å ta, kan jeg ikke gi råd, men kanskje du burde satse på noe annet enn nok et romansk språk (det er riktignok lett å lære ett til hvis du allerede kan ett, men...) Hvis du skal starte fra "scratch" med et nytt språk, i landet der det snakkes, må du følge et kurs som er lagt opp for utlendinger, hvis ikke kan det bli vanskelig, selv om all undervisning er på "målspråket". Snakk med ansatte på de respektive institutter på universitetet, så kan de sikkert gi deg råd. Italiensk snakkes forøvrig av en liten minoritet i Sveits, men jeg synes ikke du skal la deg styre for mye av utbredelse når du velger fag. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå