Gjest Gjest_mini_me_* Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Hvor ofte har dere sex med sambo/kjæreste/ektemann? Lurer litt på hva som er "vanlig" selv om det varierer i perioder selvsagt.
poia Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Første året vi var sammen så var det nesten hver dag vi så hverandre, hendte det var en dag det ikke ble noe, men det var sjelden. Nå etter 4 år, hvor vi har bodd sammen to av de, er det alt fra 3-4 ganger i uka til 3-4 ganger i måneden. Mao, veldig variabelt. Og vi er unge, 19 og 20 år.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Vi har vært sammen i snart ti år. Bodd sammen i åtte, ingen barn. Som du sier går det veldig i perioder etter at den første forelskelsen er over, men i snitt er det vel nå et par ganger i uka.
Gjest Gjest_mini_me_* Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Vi har bare sex ca hver 3. uke/ en gang i mnd.... Holder på å bli fullstendig gal og ser av innleggene her at dette er langt under vanlig akkurat som jeg trodde... Har forsøkt de fleste vinklinger men han har rett og slett ikke lyst på meg lenger.... Tips anyone?
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Vi har vært sammen i tja, snart tre år. Ble samboere tidligere i år. Før hadde vi sex nesten hver gang vi så hverandre, noe som kunne være en til to ganger i uka. Nå går det i perioder. Ofte er vi oppe så lenge at vi mister energi til sengekos om kvelden... Noen ganger finner vi det for godt å ha det hver dag, andre ganger et par ganger i uka.
Gjest Kei Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 I begynnelsen, når jeg var 17 og han 18, så var det 2-3 ganger om dagen helst... Nå er vi 28 og 29, og det går litt opp og ned. Stort sett er det 4-5 ganger i uken, noen ganger mer, noen ganger mindre. Det var noen perioder da vi var i begynnelsen av tjueårene hvor det sto helt stille, men det var fordi jeg ennå ikke hadde forstått at hormon-prevensjon IKKE er noe for meg... Så fort jeg skjønte det ble alt mye bedre.
Humleblomst Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Vi har det kanskje litt slik som dere, mini_me, hver 3 eller 4 uke. Men noen uker blir det gjerne hver dag i et par dager før det dabber av igjen. Vi har bodd sammen i et år nå. Jeg synes egentlig ikke det er noe galt med det, for vi har en god samtale om slike ting og har ikke så mye overskudd til sex for tiden. Og vi passer på at selv om vi ikke har så mye sex holder vi liv i nærhet og intimitet. Jeg vil heller ikke si at det er uvanlig, tror heller problemet ligger i at folk som ikke har så mye sex skammer seg litt over det. Jeg har ihvertfall følt det slik til tider. Men det betyr jo ikke at forholdet vårt er dårlig av den grunn. Hvis du synes det er et problem at dere har sex "så sjelden" synes jeg du skal snakke med kjæresten din. Jeg har ihvertfall erfart at det hjelper å snakke om slikt. For jeg kunne selvfølgelig godt tenkt meg et mer aktivt sexliv, men ikke fordi jeg har behov for det. Har sluttet på hormonprevensjon nylig og er spent på om det kan gjøre noe med sexlysten min, for det er vel der problemet ligger. Jeg liker å ha sex med kjæresten min, men har sjelden noe særlig lyst i utgangspunktet. Min kjære "trenger" heller ikke mer sex enn det vi har, han synes egentlig vi har det fint. Og når jeg vet det, stresser jeg ikke med det heller. Og jeg tror at hvis man lar seg stresse av at man har for lite sex kan det være med på å gjøre det verre (eller, jeg vet, for jeg har hatt det slik). Bruk heller kreftene på å skape mer nærhet i forholdet, så tror jeg sexen kommer av seg selv hvis den skal det. Og det kan godt være at dere egentlig har det fint sånn som nå, hvis du bare ser bort i fra hva alle rundt dere "forventer".
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Enig med de andre her, veldig opp og ned. Noen ganger 1-2 ganger om dagen, mens andre ganger 5-6 i mnd.
Gjest Gjest_Karin_* Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Hvor ofte har dere sex med sambo/kjæreste/ektemann? Lurer litt på hva som er "vanlig" selv om det varierer i perioder selvsagt. Med min mann? 6-10 ganger i året. Men min elsker blir det flere ganger pr uke.
Gjest Oxford Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 (endret) fbvdf Endret 27. juli 2008 av Oxford
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Vi har det kanskje litt slik som dere, mini_me, hver 3 eller 4 uke. Men noen uker blir det gjerne hver dag i et par dager før det dabber av igjen. Vi har bodd sammen i et år nå. Jeg synes egentlig ikke det er noe galt med det, for vi har en god samtale om slike ting og har ikke så mye overskudd til sex for tiden. Og vi passer på at selv om vi ikke har så mye sex holder vi liv i nærhet og intimitet. Jeg vil heller ikke si at det er uvanlig, tror heller problemet ligger i at folk som ikke har så mye sex skammer seg litt over det. Jeg har ihvertfall følt det slik til tider. Men det betyr jo ikke at forholdet vårt er dårlig av den grunn. Hvis du synes det er et problem at dere har sex "så sjelden" synes jeg du skal snakke med kjæresten din. Jeg har ihvertfall erfart at det hjelper å snakke om slikt. For jeg kunne selvfølgelig godt tenkt meg et mer aktivt sexliv, men ikke fordi jeg har behov for det. Har sluttet på hormonprevensjon nylig og er spent på om det kan gjøre noe med sexlysten min, for det er vel der problemet ligger. Jeg liker å ha sex med kjæresten min, men har sjelden noe særlig lyst i utgangspunktet. Min kjære "trenger" heller ikke mer sex enn det vi har, han synes egentlig vi har det fint. Og når jeg vet det, stresser jeg ikke med det heller. Og jeg tror at hvis man lar seg stresse av at man har for lite sex kan det være med på å gjøre det verre (eller, jeg vet, for jeg har hatt det slik). Bruk heller kreftene på å skape mer nærhet i forholdet, så tror jeg sexen kommer av seg selv hvis den skal det. Og det kan godt være at dere egentlig har det fint sånn som nå, hvis du bare ser bort i fra hva alle rundt dere "forventer". Du traff veldig bra med dette innlegget i forhold til min situasjon. Vi har heller ikke så ofte sex. Jeg liker sex og alt det der, men grunnen til at jeg i perioder sliter litt med mangelen på sex er ikke av fysiske grunner, men fordi at jeg føler det er "unormalt" og at da kan han ikke begjere meg så mye. Kan være litt tungt å høre om folk som har seg minst 1 gang om dagen da og har en kjæreste som aldri kan få nok.. Men så er det jo det at fysisk sett så har jeg ikke behov for ukentlig sex, og ikke han heller. Jeg liker det når jeg har det, men får skjelden lyst på det før vi er i en litt intim situasjon. Vi har snakket mye om tema og det er ikke noe galt i forhold selv om vi ikke har mye sex. Vi elsker hverandre og vil ha en fremtid med hverandre. Dessuten har vi veldig mye nærhet utenom sex. Vi koser og kysser mye!
prinsesseBea Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 1-2 ganger om dagen Hadde vi hatt tid til å gjøre det oftere, ville vi gjort det, men det er dessverre andre ting som også må gjøres
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 I begynnelsen, når jeg var 17 og han 18, så var det 2-3 ganger om dagen helst... Nå er vi 28 og 29, og det går litt opp og ned. Stort sett er det 4-5 ganger i uken, noen ganger mer, noen ganger mindre. Det var noen perioder da vi var i begynnelsen av tjueårene hvor det sto helt stille, men det var fordi jeg ennå ikke hadde forstått at hormon-prevensjon IKKE er noe for meg... Så fort jeg skjønte det ble alt mye bedre. Mener du at du mistet lysten på sex pga p-piller eller noe? Jeg tror jeg "lider" av samme tingen. Jeg har gått på Diane i 4 år. I begynnelsen så hadde jeg helt vilt med sexlyst, nå blir jeg ikke våt før han nesten er ferdig:( Lurer på om det kan være en langtidsbivirkning av p-pillebruken, eller noe. Noen som vet? Forøvrig så har vi sex alt fra 1 til 7 dager i uken, kommer an på menstrasjonen(jeg er VELDIG uregelmessig:(). Som regel er det alltid jeg som maser også, ikke fordi han ikke har lyst, men jeg vet at jeg VIL ha sex, er bare kroppen som ikke reagerer:/ Er veldig tungt for meg, men vi har også lite overskudd til sex...sukk. Men vi elsker hverandre:) hihi
Humleblomst Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 Mener du at du mistet lysten på sex pga p-piller eller noe? Jeg tror jeg "lider" av samme tingen. Jeg har gått på Diane i 4 år. I begynnelsen så hadde jeg helt vilt med sexlyst, nå blir jeg ikke våt før han nesten er ferdig:( Lurer på om det kan være en langtidsbivirkning av p-pillebruken, eller noe. Noen som vet? Forøvrig så har vi sex alt fra 1 til 7 dager i uken, kommer an på menstrasjonen(jeg er VELDIG uregelmessig:(). Som regel er det alltid jeg som maser også, ikke fordi han ikke har lyst, men jeg vet at jeg VIL ha sex, er bare kroppen som ikke reagerer:/ Er veldig tungt for meg, men vi har også lite overskudd til sex...sukk. Men vi elsker hverandre:) hihi Det er egentlig ganske ironisk det der, men en av de mer vanlige bivirkningene på p-piller er faktisk "endret seksuell lyst", som det heter så pent. Men det er jo et prevensjonsmiddel, og det funker jo ganske preventivt isåfall. Det mest effektive prevensjonen er jo å ikke ha sex! :gjeiper:
Gjest Betty89 Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 Hei! Hvor ofte har dere sex med sambo/kjæreste/ektemann? Lurer litt på hva som er "vanlig" selv om det varierer i perioder selvsagt. hver dag.... men nå vill det bli betraktlig mindre ettersom typen min har reist for å studere, langt ifra meg Blir sikkert bare 1 gang i mnd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå