Jojo Skrevet 25. juli 2008 #1 Del Skrevet 25. juli 2008 Møtte en mann på internett, vi chattet en liten stund og så kom han til min by og vi møttes over en middag! Så jeg så at han ikke var så fult min type, han var like høy som jeg er og jeg liker ikke korte menn. (jeg er 172). Han er helgepappa til tre. Han er ellers veldig snill og er veldig intressert i å bli bedre kjent og tror at det kan bli "oss". Men i motsetning til ham er jeg veldig passiv når det gjelder å kontaktes. Han tilbød flybilletter for en uke siden, til der han bor (40 min med fly), men jeg måtte finne på unnskylding, for det første hadde jeg noe på gang til en annen og for det andre var jeg usikker på ham. Han ble lei seg gordi jeg takket nei på tilbudet og sendte en litt lite hyggelig mld. Jeg svarte ikke på mld/telefon eller msn, før i går. Han var på msn og skrev til meg som vanlig "jeg skjønner hvis du ikke vil snakke, men er her hvis du vil" Så skriver jeg " håper du er klar over hva du har gjort, via sist mld, (han hadde skrevet "jeg snakker om flybilletter og romantiske dinners og du snakker om husvask") Men det som undret meg var hvordan han kan ta det som selvfølge at jeg vil ta det flyet og møter ham i hjembyen hans? Vi har jo nettopp møtte hverandre! Men han beklaget og det hele. Jeg forklarte at ting går fortere enn nødvendig, vi bør dempe farten. "jeg beklager så mye og er klar og følge din tempo" sier han. Så siden i går jobber han ræva av seg for å gjøre det godt igjen. Men det er meg, jeg tenker på utseende, at han er litt eldre enn meg (11 år), og har tre barn og jeg 2, og han er så intressert i meg. Jeg er redd. Eller kanskje feil ord men, jeg lovte han å møte ham på tirsdag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er veldig glad at ting på "riktig" spor og at jeg gir ham sjanse. Men vet ikke om jeg vil møte ham! Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. juli 2008 #2 Del Skrevet 25. juli 2008 Uff, dette er en knipe, og jeg kjenner meg igjen. Jeg dater også i blant menn jeg møter på nett, og det er en risikosport. Tonen kan være kjempegod pr brev, på sms, msn, telefon osv., bildet av vedkommende kan være helt ok. Så møtes man, også er det ingen gnist. Jeg pleier å være veldig ærlig, hvis jeg ikke er interessert i å møtes flere ganger. Hvis jeg vet med meg selv at det ikke kan bli noe mer, så sier jeg det. Jeg er selvfølgelig vennlig og høflig, men forklarer at det ikke stemmer for min del. At jeg ikke føler noen tiltrekning, og at det dessverre ikke kan bli noe fra min side. Ingen morsom situasjon, men bedre å være ærlig, enn å gi noen falske forhåpninger, mener jeg. Jeg skal forresten på en spennende date neste uke....sommerfugler i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juli 2008 Uff, dette er en knipe, og jeg kjenner meg igjen. Jeg dater også i blant menn jeg møter på nett, og det er en risikosport. Tonen kan være kjempegod pr brev, på sms, msn, telefon osv., bildet av vedkommende kan være helt ok. Så møtes man, også er det ingen gnist. Jeg pleier å være veldig ærlig, hvis jeg ikke er interessert i å møtes flere ganger. Hvis jeg vet med meg selv at det ikke kan bli noe mer, så sier jeg det. Jeg er selvfølgelig vennlig og høflig, men forklarer at det ikke stemmer for min del. At jeg ikke føler noen tiltrekning, og at det dessverre ikke kan bli noe fra min side. Ingen morsom situasjon, men bedre å være ærlig, enn å gi noen falske forhåpninger, mener jeg. Jeg skal forresten på en spennende date neste uke....sommerfugler i magen Det er nettopp det da. Vi ikke være uhøflig og rude, men vil antyde at jeg ikke er intressert. Så det er litt vanskelig og tøft hvis jeg bare sender en mld med avvisning etter at vi hyggeligpratet i går og vekslet nice mldger. Og hvis jeg møter ham på tirs., gir det ham forhåpninger. Dont know what to do! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 25. juli 2008 Forresten Purple Haze, lykke til på daten til neste uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Singeljente_* Skrevet 25. juli 2008 #5 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei Jo! Jeg skjønner deg kjempegodt, har selv også ofte vanskeligheter nettopp med å få fram at jeg ikke er interessert, fordi jeg ikke har lyst til å såre unødvendig. Så ender man ofte opp med å gjøre nettopp det, i stedet, fordi man ikke får ut av seg det man egentlig tenker... Hva om du møter han på tirsdag og gjør det klart da ansikt-til-ansikt i stedet? Så føles det kanskje litt mindre rude for han, enn om du tar det per sms eller msn? Føler med deg, i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #6 Del Skrevet 25. juli 2008 Samme her, bare at vi møttes på byen. Jeg takket nei til et nytt møte, men like etterpå kom det invitasjon med til storbyweekend! Blir litt paff..er de desperate eller? Her var det også helgepappa til tre og jeg har to, og ellers også samme problemstilling med høyde osv. Jeg blir også så usikker. Det kan jo bli noe mer, det er det ene. Men så lenge man ikke er helt mo i knærne så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. juli 2008 #7 Del Skrevet 25. juli 2008 Forresten Purple Haze, lykke til på daten til neste uke!! Takk for det, gleder meg til denne. Har litt bedre magefølelse, men man vet jo aldri. Når det gjelder deg, så tror jeg at du må være ærlig med han. Hvis du vet med deg selv at du ikke vil fortsette dette, så må du si det. Hvis ikke, tror jeg dette kan bli enda verre. Jo lenger tid det går før du sier fra, jo verre blir det å takle at det ikke ble noe mer for hans del. Greit at man ikke skal såre andre unødig, men du driver vel ikke veldedighet heller? En mann som ikke er interessert i videre kontakt med en dame, sier som regel fra om det på en ganske tydelig måte. Hvorfor kan ikke vi jenter også gjøre det? Man trenger jo ikke være uhøflig eller ufin. Det handler jo bare om at man ikke har de rette følelsene, og det kan man jo ikke noe for... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 25. juli 2008 Samme her, bare at vi møttes på byen. Jeg takket nei til et nytt møte, men like etterpå kom det invitasjon med til storbyweekend! Blir litt paff..er de desperate eller? Her var det også helgepappa til tre og jeg har to, og ellers også samme problemstilling med høyde osv. Jeg blir også så usikker. Det kan jo bli noe mer, det er det ene. Men så lenge man ikke er helt mo i knærne så... Det hørtes jo ut nesten som min situasjon Kanskje jeg skal møte ham på tirsdag og sier fra? Vet ikke hva slags unskylding jeg skal bruke. Jeg er tom for de. Han har alltid løsning til alt. Det hjalp ikke med: har problemer med x, avstanden mellom oss, osv. Det er litt vanskelig og bare levere det rett på ansiktet. "Du er veldig hyggelig og snill, men jeg tror ikke vi passer sammen"? Hjelp KG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Singeljente_* Skrevet 25. juli 2008 #9 Del Skrevet 25. juli 2008 Hva med en sånn type "Jeg føler vel mest vennekjemi mellom oss"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #10 Del Skrevet 25. juli 2008 Det hørtes jo ut nesten som min situasjon Kanskje jeg skal møte ham på tirsdag og sier fra? Vet ikke hva slags unskylding jeg skal bruke. Jeg er tom for de. Han har alltid løsning til alt. Det hjalp ikke med: har problemer med x, avstanden mellom oss, osv. Det er litt vanskelig og bare levere det rett på ansiktet. "Du er veldig hyggelig og snill, men jeg tror ikke vi passer sammen"? Hjelp KG!!! Der har du jo svaret selv. Det som jeg har uthevet. Få fram at du synes han er en flott fyr, men at dere to ikke passer sammen. Dersom han begynner å argumentere (har opplevd det ja...) så må du bare være bestemt på å stå fast ved det du har bestemt deg for. Dersom du ikke føler noe som helst form for tiltrekning, så blir det bare dumt å skulle "vente og se, håpe at følelsene dukker opp". Dere fortjener bedre enn som så begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 25. juli 2008 Hva med en sånn type "Jeg føler vel mest vennekjemi mellom oss"? Godt tips! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 25. juli 2008 Der har du jo svaret selv. Det som jeg har uthevet. Få fram at du synes han er en flott fyr, men at dere to ikke passer sammen. Dersom han begynner å argumentere (har opplevd det ja...) så må du bare være bestemt på å stå fast ved det du har bestemt deg for. Dersom du ikke føler noe som helst form for tiltrekning, så blir det bare dumt å skulle "vente og se, håpe at følelsene dukker opp". Dere fortjener bedre enn som så begge to. Du har helt rett, det er galt å vente og se om følelser dukker opp. Må nok si fra før det det blir enda vanskeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #13 Del Skrevet 25. juli 2008 Siden han bor 40 min unna med fly synes jeg du skal si det til han på telefon istedet for å vente til dere treffes. Det er langt å reise bare for å få høre: "Du er veldig hyggelig og snill, men jeg tror ikke vi passer sammen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 26. juli 2008 Siden han bor 40 min unna med fly synes jeg du skal si det til han på telefon istedet for å vente til dere treffes. Det er langt å reise bare for å få høre: "Du er veldig hyggelig og snill, men jeg tror ikke vi passer sammen". Jeg tror nok jeg skal gjøre det altså. Vi kjenner jo ikke hverandre så godt at han har krav på forklaring og sitte å prate. Telefon får holde? Eller kanksje mail? Den siste er nok lettere for meg . Det er også litt kjip å avvise ham, han er så hyggelig. Noen menn er lettere å si "nei" til enn andre. Han skjønner ikke singnalene mine. At jeg aldri er den første som sender mld, jeg svarer bare. Kort. Ringer aldri, eller hilser når jeg er online med mindre han gjør det. Så hvorfor skjønner han ikke at jeg ikke er intressert? Han sa han skulle ønske jeg hadde barnefri i dag for da kunne jeg blitt med en fest der det kommer mange kjente folk som jobber innenfor de jeg studerer. Da kunne jeg blitt kjent med dem. DET er store greier! Hadde nølt selv om jeg var intressert i fyren. Hadde ikke blitt med typen på en fest hvor alle vennenene hans + broren kom rett etter date nr 1. Verre er når jeg ikke er intressert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 26. juli 2008 #15 Del Skrevet 26. juli 2008 Kan hende det er derfor han er så intens, fordi han tar signalet om at du ikke er så interessert. Noen menn tenner på litt motstand, og tror at hvis de bare er sjarmerende nok, vil dama til slutt "gi etter". Send han en mail, du. Som du selv sier, dere kjenner ikke hverandre så godt, og du føler det er enklere å være mer tydelig pr mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 27. juli 2008 Kan hende det er derfor han er så intens, fordi han tar signalet om at du ikke er så interessert. Noen menn tenner på litt motstand, og tror at hvis de bare er sjarmerende nok, vil dama til slutt "gi etter". Send han en mail, du. Som du selv sier, dere kjenner ikke hverandre så godt, og du føler det er enklere å være mer tydelig pr mail. Har skrevet e-post og det gikk veldig bra! Han tok det vedlig bra, og nå har jeg ikke dårlig samvittighet. Kjekt å slippe å tenke på "hvordan få sagt det i fra" hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Burde kanskje startet en ny tråd i og med at det er et nytt tema, men det er nesten det samme. Bare at det er en ny "nettdate" Dere tenker kanskje at jeg ikke kan være uten mann, men det gjør ikke noe. Jeg har jo alt vært singel FOR lenge, kanskje? synes det i hvert fall:) Det er en flott fyr jeg ble kjent med på nettet, I GÅR. Vi chattet lenge og han sa han liker meg og ønsker å se meg,. bli kjent med meg. Han sa han har en god magefølelse av å se meg, og at han virkelig har lyst til å bli kjent med meg. "Hvem vet kanskje det blir oss to", sa han. Promlemet er at jeg bor i Oslo-området og han i Rogaland. han lurte om jeg hadde ferie og hvis ja, om jeg hadde lyst til å treffes. Enten han kom til meg eller jeg til ham. Og siden jeg ikke har sett det stedet han bor, så foreslo han at jeg tok flyet til ham. Mitt promlem er da, han virker noe pågående. Han sa blant annet, da vi chattet, "jeg vil kysse deg", vel det er greit, men å snakke om det allerede. Dette sa han også, "Jeg kan lett falle for deg, du er så pen". Jeg ga nummeret mitt,.. og han skrev til meg i morges at han tenkte på meg i hele natt og vil gjerne se meg til uka,. Det med å treffes til uka har han også snakket om i går, jeg skulle tenke på det. Han skrev på mld, "vil holde deg i armene mine" jeg: "smil" "det hadde sikkert vært koselig" han: "det tror jeg og "smil" håper du kommer i helgen "smil" det vil bli kjempefint.....kanskje vi hadde blitt sammen;). Jeg svarte ikke, siden det var ca 2 timer siden. Han sa i går at han vil gjøre så godt som mulig at jeg vil like ham, tror at jeg kommer til å like ham. Det merkelige er fordan en kan være sånn, altså utifra utseende, like noen så godt at man vil jobbe med slik at man ender opp sammen. Det med reisen er jeg også litt skeptisk til. Kanskje skal si at han kommer til meg? Og se hva som skjer? Kanskje dra ditt å bo på et hotell i helgen? Det er risikofult! Jeg har skjekket nummeret hans, det var ingen treff, tenkte å spørre hvorfor det ikke var det, bør jeg? I need your help guys!!!! ASAP TAKK Endret 28. juli 2008 av Jojo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #18 Del Skrevet 28. juli 2008 Hehe, han var pågående ja! Nei, what to do? Jeg vet ikke. Synes du han er kjekk og interessant da? Jeg synes nok han var litt i overkant heftig, siden dere bare har snakka sammen siden i går. La oss si at jeg hadde gjort det samme ovenfor en fyr etter en dag...lurer på om han hadde skygga banen da? Nei, jeg synes det lyser litt desperados. Men som sagt, føler du en tiltrekning der så... HVIS dere skal møtes, så sats på et hotellrom for deg selv. Tenk hvis det hele går ad dundas, så har du i alle fall rommet ditt. Og så er det jo litt risky å bli med en fremmed mann hjem da. Ser ut som vi er i samme situasjon vi; uerfarne datere i voksen alder. Hadde avtale med en fyr her forleden. Vi skulle kjøre en runde for han skulle levere noe. Så svinger han av til havna, og fleiper med at 'nå har du gjort det store, kjøre til et avsidesliggende sted'. Fy flate, så redd jeg ble. Så for meg DET skrekkscenariet. Det var en lærepenge det også. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #19 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg har skjekket nummeret hans, det var ingen treff, tenkte å spørre hvorfor det ikke var det, bør jeg? Jeg ville blitt veldig skeptisk hvis det ikke var noen treff på tlf.nummeret hans. Virker ikke så seriøs synes jeg. Kanskje han bare er desperat etter et ligg? Jeg synes i hvertfall dere ikke bør avtale å overnatte hjemme hos hverandre eller på samme hotellrom. Det er mange ivrige menn på nettet. Jeg har selv fått tilbud om 3000 kroner for et ligg og gratis ferier verdt mange tusen kroner. Jeg har selvsagt takket nei til slike tilbud. Jeg har truffet 4 menn fra nettet i virkeligheten. 3 av dem avtalte jeg bare å gå en tur med, kysset en av disse (han ville leie et hotellrom - da valgte jeg å dra hjem). Alle disse mennene ville treffe meg igjen, jeg følte at det ikke stemte med noen av dem og valgte å være ærlig på det. Fjerde mannen jeg møtte ble min store kjærlighet, vi var sammen i 6 år og han er fortsatt min bestevenn. Vi ventet 3 mnd med å ha sex. Jeg anbefaler deg å treffes som venner først - uten hete kyss og sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg ville blitt veldig skeptisk hvis det ikke var noen treff på tlf.nummeret hans. Virker ikke så seriøs synes jeg. Kanskje han bare er desperat etter et ligg? Jeg synes i hvertfall dere ikke bør avtale å overnatte hjemme hos hverandre eller på samme hotellrom. Det er mange ivrige menn på nettet. Jeg har selv fått tilbud om 3000 kroner for et ligg og gratis ferier verdt mange tusen kroner. Jeg har selvsagt takket nei til slike tilbud. Jeg har truffet 4 menn fra nettet i virkeligheten. 3 av dem avtalte jeg bare å gå en tur med, kysset en av disse (han ville leie et hotellrom - da valgte jeg å dra hjem). Alle disse mennene ville treffe meg igjen, jeg følte at det ikke stemte med noen av dem og valgte å være ærlig på det. Fjerde mannen jeg møtte ble min store kjærlighet, vi var sammen i 6 år og han er fortsatt min bestevenn. Vi ventet 3 mnd med å ha sex. Jeg anbefaler deg å treffes som venner først - uten hete kyss og sex. Jeg spurte ham rett ut om det var bare det fysiske han hadde i tankene sine og han at han måtte svare ærlig, (sa for meg er det litt av hvert sa jeg, for å så ikke virke desperat etter partner), men han sa nei, jeg vil virkelig bli kjent med deg og stole på magefølelsen. Men det kan være "ei felle", altså lokke meg og så forføre meg når jeg møter ham. Men skal nok klare meg (ang. det) hvis jeg bestemmer meg å se ham. (selv om han er såååå hot, høy veltrent og pent ansiktstrekk) Han er rå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå