Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Jeg vil så gjerne ha ferien min her hjemme. Har alltid synes at Norge er et vakkert og fasinerende land. Men så er set slik at jeg har ikke bil! Hvordan kan jeg ta ferien min her hjemme uten bil? Vil f.eks. så gjerne oppleve Voss/Hardanger/Geilo osv, men har jo fått høre at man kan nesten umulig å få oppleve mye uten bil:( Vet noen av dere her inne om hvor i Norge jeg kan reise til som har god tilbud på kollektiv? Ikke Oslo da..for jeg er fra Oslo:)
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Jeg vil så gjerne ha ferien min her hjemme. Har alltid synes at Norge er et vakkert og fasinerende land. Men så er set slik at jeg har ikke bil! Hvordan kan jeg ta ferien min her hjemme uten bil? Vil f.eks. så gjerne oppleve Voss/Hardanger/Geilo osv, men har jo fått høre at man kan nesten umulig å få oppleve mye uten bil:( Vet noen av dere her inne om hvor i Norge jeg kan reise til som har god tilbud på kollektiv? Ikke Oslo da..for jeg er fra Oslo:) Det er klart du kan oppleve Norge uten bil! Du blir kanskje litt mindre "fri" fordi du må forholde deg til avgangs- og ankomsttider for kollektivtrafikk, men utover det kan du garantert få en flott Norgesferie selv om du ikke har bil. Bruk internett og sjekk ut togruter/bussruter, og kanskje evt. om det finnes muligheter for å sykle enkelte steder, det er en flott måte å få opplevelser på. Du kan også kontakte de regionale/kommunale turistkontorene for å få tips og opplysninger. Lykke til, håper du får en fin ferie!
Kate Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Du kan f.eks ta turen "Norge i et nøtteskall". Litt usikker på detaljene, men vet at du reiser med tog fra Oslo til Bergen, og fra Bergen går reisen videre til noe av den flotteste Vestlandsnaturen som finnes. Hele greia er lagt opp som en sammenhengende tur der du reiser med tog, båt og buss. Tror det er NSB som er arrangør av dette, og du kan sikkert finne detaljer på deres nettside.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå