Gå til innhold

svinekamkake


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

SVINEKAM

5 egg og 175 gr sukker røres hvitt,tilsetter

100 gr mel og 1ts bakepulver.Stekes ved 200 grader i 8-10 min,rulles på kjevle.Den lages som rulle kake.

Fylles med 1/2 liter pisket krem inne i og rundt kaken.settes i kjøleskapet mens du lager sausen.

Karamelsaus

2 koppersukker brunes i stekepanna eller kjele.Tilsett 125 gr meierismør røres til en er jevn.Ha i 7,5 dl kremfløte og la det koke i 10 min la sausen bli litt kald og hell alt over rulle kaka.Sett den så i kjøleskapet,det er ei kake som får bein å gå på skal jeg si deg.

lykke til da dere icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sexysadie

kaka forsvinner som dugg for sola,er ikke sikker du får smakt den selv før den er borte.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskbrud

Är detta något typiskt norskt? Känner inte igen det.

Jag är alltid på jakt efter typiskt norska recept/maträtter/desserter och kakor. Älskar att överraska min mor med norsk-äta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sjekk kakemonsen.no, da. Der legger de norske kakebakerne inn sine egne oppskrifter. Norskere kan det vel ikke bli!!Mye snadder. Og bilder av en del av kakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Til Trudelutt

Kakas navn er:Svinekam slik som du kaller deg Trudelutt og jeg indianlady på KG.

Jeg fikk den av en barndomsvenninne i Fredrikstad og den hette Svinekam da også.Prøv og lag kaka heller en å hang deg opp i navnet icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Samboeren min synes denne kaken er kjempegod, og vi kommer vel antageligvis til å servere dne i bryllupet vårt. Og som sagt: dette er ei kake som virkelig forsvinner fort. Er ikke så begeistret for den selv faktisk, men det er det tydeligvis mange andre som er...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...