Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #1 Del Skrevet 11. april 2002 SVINEKAM 5 egg og 175 gr sukker røres hvitt,tilsetter 100 gr mel og 1ts bakepulver.Stekes ved 200 grader i 8-10 min,rulles på kjevle.Den lages som rulle kake. Fylles med 1/2 liter pisket krem inne i og rundt kaken.settes i kjøleskapet mens du lager sausen. Karamelsaus 2 koppersukker brunes i stekepanna eller kjele.Tilsett 125 gr meierismør røres til en er jevn.Ha i 7,5 dl kremfløte og la det koke i 10 min la sausen bli litt kald og hell alt over rulle kaka.Sett den så i kjøleskapet,det er ei kake som får bein å gå på skal jeg si deg. lykke til da dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. april 2002 #2 Del Skrevet 11. april 2002 Tørr jeg og prøve denne da?jeg som har så lett for å legge på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #3 Del Skrevet 11. april 2002 Sexysadie kaka forsvinner som dugg for sola,er ikke sikker du får smakt den selv før den er borte. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 12. april 2002 #4 Del Skrevet 12. april 2002 Är detta något typiskt norskt? Känner inte igen det. Jag är alltid på jakt efter typiskt norska recept/maträtter/desserter och kakor. Älskar att överraska min mor med norsk-äta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #5 Del Skrevet 12. april 2002 Sjekk kakemonsen.no, da. Der legger de norske kakebakerne inn sine egne oppskrifter. Norskere kan det vel ikke bli!!Mye snadder. Og bilder av en del av kakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudelutt Skrevet 12. april 2002 #6 Del Skrevet 12. april 2002 Her er det noe jeg ikke forstår! Hva har svinekam med rullekake å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #7 Del Skrevet 14. april 2002 Til Trudelutt Kakas navn er:Svinekam slik som du kaller deg Trudelutt og jeg indianlady på KG. Jeg fikk den av en barndomsvenninne i Fredrikstad og den hette Svinekam da også.Prøv og lag kaka heller en å hang deg opp i navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 15. april 2002 #8 Del Skrevet 15. april 2002 Samboeren min synes denne kaken er kjempegod, og vi kommer vel antageligvis til å servere dne i bryllupet vårt. Og som sagt: dette er ei kake som virkelig forsvinner fort. Er ikke så begeistret for den selv faktisk, men det er det tydeligvis mange andre som er...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå