Gå til innhold

Hvordan "laffer" dere?

Girl-Next-Door

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre hvor mye tid dere bruker på utseendet de dagene dere bare er hjemme. F.eks søndager uten noen spesielle planer.

Noen av venninene mine gidder ikke engang å dusje, og kan sose rundt i en gammel jogge-bukse hele dagen. Med fett hår, og mat lukt i klærne.

Jeg dusjer og sminker meg litt (maskara). Tar gjerne på meg myke og behagelige klær. Men de skal se ordentlige ut! Det kan jo plutselig ringe på døra :wink:

Det har også mye å si for selvfølelsen at man føler seg OK, selv om man er alene. Jeg får i alle fall gjort mer om jeg er ren og skikkelig i klærne.

Egentlig er det utrolig skjelden at jeg klarer å være inne en hel dag. Har jeg ingen planer drar jeg som regel på kafe, shopping, trening, kino eller noe. Men noen dager er det bare herlig å bare være hjemme og ikke gjøre noe :D

Hvordan "laffer" dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg soser konstant rundt i joggeklær. Ute og hjemme. Sminker meg aldri. Selvfølelsen min er heldigvis ikke knytta til innpakninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg skal være BARE hjemme og bare går på Rimi eller på bensinstasjonen har jeg gjerne på meg noe behagelig. Treningsdress eller ola-bukse og en t-skjorte.

Sminker meg sjelden på slike dager og dusjer ikke hvis håret ble vasket dagen før. Tar heller en omgang med vaskekluten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen problemer med å være inne i min egen leilighet en hel dag. Er befriende deilig faktisk, det å kunne våkne opp å vite at man ikke har noen konkrete planer som krever at man MÅ ut. Hvilket igjen betyr at man må kle seg og se sånn nogenlunde presentabel ut. (helst!)

En sløv søndag i eget selskap for mitt vedkommende inkluderer null make-up, og håret får bare en vask. Dusje gjør jeg daglig uansett hva jeg skal, rett etter at jeg står opp.

På slike dager kan jeg gjerne bruke litt tid på hudpleie. Ta peeling og legge en maske. Og så la kremen få godgjøre seg UTEN make-up. Det er deilig.

På med pysjamasen, og den er helst nyvasket, så er jeg klar for en behagelig dag med bare meg selv å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på dagsformen..

Men jeg vasker meg og pusser tennene, sminker meg gjør jeg ikke om jeg bare skal være hjemme. Om det ringer på døren så gjør det meg ingenting å lukke opp uten sminke.

Jeg laffer som regel rundt i kosebukse og topp hjemme. Å skal jeg en tur på bensinstasjonen eller noe en søndag så hiver jeg på meg en dongeribukse og en caps.

Jeg har aldri på meg sløfsete klær, hverken inne eller ute, men behagelige, myke kose klær, som passer seg til å ligge på sofaen med... :D

Håret er aldri fett.. Dusjer hver dag.. Å om jeg ikke gjør det før søndagskveld, så er ikke håret fett av den grunn.. Om det ikke er nyvasket hiver jeg det i en strikk... Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Nja, ALENE hjemme i bare mitt eget selskap er jeg somregel aldri en hel dag, jeg har da en samboer (men de få dagene jeg har vært det, når han har vært bortreist, så er nok pysjamas det jeg har brukt mest)

Men, dager da jeg ikke skal ut kan jeg godt dusje, eller droppe å dusje (jeg dusjer sånn ca annenhver dag uansett, holder fint. året mitt er tørt, det blir ikke fett om jeg ikke vasker det en dag, og vaskekluten holder meg ren nok). sambo overlever da fint om jeg ikke dusjer en morgen (eller, vi kan dusje sammen kanskje? :oops: )

Men hva jeg kler på meg (og om jeg dusjer om morgenen eller ei) har mye å gjøre med planene for dagen. Skal jeg rydde, ja da tar jeg på meg gamle klær/klær jeg normalt sett ikke bruker, eller klær som uansett skal til vask etterpå (fordi de somregel blir støvete når jeg krabber rundt på gulvet og rydder og kaster ting jeg ikke ante var der....) Skal jeg sløve forran tv'n/pc'n så tar jeg enten pysjamas (ofte det på morgenen, jeg bruker den som "moregnklær", ikke nattklær) eller helt vanlige klær som jeg bruker til hverdags (pynter meg ikke til hverdags altså) sminke tar jeg på om jeg har lyst, men det bruker jeg ikke hver dag heller, bare de dagene jeg har lyst, rett og slett.

Det ringer så godt som ALDRI på overraskende her (vi kjenner nesten ingen her...). Uansett har jeg ikke noe problem med å åpne døra uten sminke elelr med håret bare i en strikk, ikek nyvasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Laffedag:

Dusjer, tar på jeans og topp/tynn genser. Går barbent.

Sminker meg hvis jeg har lyst.

Ser ingen grunn til å se ut som ei sjuske selv om jeg ikke skal ut av leiligheten en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dusje og vaske håret, ellers får dagen en elendig start, og jeg blir liksom aldri "våken". Håret må fønes, ellers ser jeg ut som en nøtt på hodet, håret henger rett ned! Litt hårskum og spray er hverdags her! Mest for min egen skyld!

Likeledes må øyenvippene få seg en omgang med vippetang og mascara, ellers bruker jeg bare dagkrem på sløve hjemme/inne dager!

Går aldri i joggebukse, men helst i dongery med en enkel topp/t-shirt eller bluse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laffer rundt i min gamle men o så kjære joggebukse og en enkel topp/t-skjorte.

Hvis det ikke er krise så er det ikke sikkert at jeg dusjer.

Men i og med at jeg aldri har noen laffedag så blir det dusjen og gode gamle bukse i bare noen få timer før det er på med noe mer respektabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er inne og "laffer" liker jeg best å gå i treningsbukser og en eller annen topp til.Klarer ikke å gå i store hettegensere da....Ellers så bruker jeg lite sminke på sånne "søndags-dager",noen ganger aldri.Lite vits i om man ikke skal ut.Men føler meg "freshere" med litt maskara og litt concealer her og der...Er uansett sjelden alene hjemme.

Dysje gjør jeg alltid annenhver dag eller oftere om jeg har trent e.l...håret mitt blir ihvertfall fett om jeg ikke vasker det annenhver dag:-(Når håret er fett føler man seg(ihvertfall jeg..)skikkelig ekkel og slaskete :(

Uansett så er det deilig med slike daffedager innimellom! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myke innebukser og lette topper - og håret i fletter eller hestehale.

Sminke meg for å være hjemme hos meg selv, gidder jeg ikke.

Dusje? Ja, hvis det trengs. Det trengs ikke alltid en regntung søndag.

Jeg føler meg aldri sjuskete selv om jeg ikke er nydusjet. Å stelle seg er så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg ser ut når jeg laffer?

*prøve-laffing, prøve-laffing* :D

Tror jeg ser ganske lik ut på sløvedager som andre dager jeg! Skremmende tanke......

Den eneste forskjellen er nok kanskje at jeg dropper sminken. Men hudrens og kremer må til. Hver dag. Og dusj. Kan ikke leve uten dusj jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg laffer i nattkjole og silkemorgenkåpe jeg...

Men dusjer og sminker meg, gjør jeg. Pittelitt avhengig av sminken min :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

Sløve innedager alene er deilig! Da er det på med den vide deilige linbuksa med snøring i livet, en eller annen my topp eller langermet t-skjorte, briller på nesetippen slik at kontaktlinseøyene også kan få sløve litt - og det er det. Sminker meg ikke kun for mitt eget selskap og håret får stort sett en spenne i luggen (som er sånn kjempekul, men litt slitsom rett ned i øyene nå etter siste klipp). Utover kvelden blir det ofte et par runder med peeling, ansiktsmasker, hårkur, forbad og slik noe. Gjerne med sex & the city på videoen (praktisk med noe jeg selv kan stoppe når hårkurer skal skylles ut osv).

Slik dager/kvelder er deilige! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Kan godt gå rundt i joggebukse, men jeg dusjer ALLTID, og ordner meg litt for min egen del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dusjer også som oftes, og tar meg litt ekstra tid til masker, peeling og kropspleie. Så tar jeg på meg løse bukser (ull om vinteren, lin eller bomul om sommeren) og en topp. Forholdsvis ofte dropper jeg BHen, og tar på en litt stram singlet i stedet. Synes det er litt "befriende". Håret er som det altid er, setter kanskje en spenne i det for å holde det vekk fra øynene. Tar på sminke hvis jeg skal ut...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn dag i dag jeg :) Dvs første halvdel av den, iallefall. Har dusjet og pussa tenna og tatt på t-skjorte og joggebukse. Håret i strikk, som vanlig.Sminker meg ikke, men kommer nok til å gjøre det nå før jeg stikker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laffer hjemme i morgenkåpe, spiser frokost (gjerne i ett tiden) før jeg hopper i dusjen. Etter dusjen er det på med kosebukse og en tynn topp. Ingenting er bedre enn å bare laffe hjemme og vite at man faktisk ikke trenger å gå ut. Sminke bruker jeg heller ikke om jeg bare skal være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg jobber hjemmefra og tilbringer mange dager hvor jeg er hjemme hele dagen og jobber- men jeg dusjer hver morgen og tar på litt make-up, jeg har lytefri hud så jeg trenger ikke mye men mascara og gloss må jeg ha- og litt parfyme selvsagt.

Å gå rundt som ei skjuske og unnskylde seg med at man "bare skal være hjemme" synes jeg fint lite om.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...