Gå til innhold

Skolebøker på sykepleien

FunLight

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye dette koster (1. år)?

Noen tips og triks for evt. få det billigere (noen bokhandlere som har brukte bøker?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye bøkene koster avhenger vel av pensumlisten til din skole, men jeg har vel brukt ca 20-25 000 på bøker i løpet av tre år. Fordelt på tre år ble det vel ca 10 000 første året (kjøpte flere store tykke bøker som har vært pensum alle tre årene) og 15 000 de siste to årene. merket det godt første året for da kjøpte jeg alle bøkene på en gang, men de to siste årene har jeg kjøpt litt nå og da. Har ikke solgt noen bøker (kanskje tre-fire stk), for jeg trenger alle, bl.a til hovedoppgaven jeg har skrevet nå i vår.

Her jeg bor (Ålesund) er det en bokhandel på Moa som selger brukte bøker, ellers har vi boikottet bokhandelen på skolen pga utrolig frekt personale. jeg handler alle bøkene mine på www.haugenbok.no Der får du 10% på alle bøker som ikke er årets, pluss de sender fraktfritt, og er kjempe kjappe med å sende bøkene (samme dag). Og de har gode nedbetalingsplaner (rentefritt) om du ønsker det, du kan ha studentkonto der eller hvis du vil ha en giro så er det lang betalingsfrist. Masse skryt nå, skulle nesten trodd jeg jobbet der :ler:

Jeg har også kjøpt mitt medisinske leksikon gjennom de, på nedbetaling rentefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sungirlie

Jeg brukte 5000 første året, men da kjøpte jeg en del brukt..

Vær tidlig ut å kapre noen som er ferdig med første året som kan selge deg brukte bøker.. Hvilke høgskole har du tenkt deg på?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...