Gjest frk. NN Skrevet 30. mai 2003 #1 Skrevet 30. mai 2003 Hei! Jeg har et problem som jeg egentlig synes er pinlig, men jeg regner nesten med at det er flere som sliter med det samme, så derfor: Nå som det er sommer ute og jeg bruker kjole eller skjørt uten strømpebukser under, så blir jeg sår helt øverst på innsiden av lårene. Jeg er litt i rundeste laget, men ikke noe voldsomt. Har imidlertid litt ekstra på innsiden av lårene og skjønner jo at jeg blir sår fordi at det gnisser mellom dem når jeg går (og enda verre blir det når en svetter...). Men hva kan jeg gjøre med dette? hjelper talkum el. lign? (og jeg håper ikke at de tynne skarptungede her inne begynner å begynner å gjøre narr av meg nå... :-?)
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2003 #2 Skrevet 30. mai 2003 Jeg bruker en sykkelshorts under skjørtet. Eller en bokser med litt bein på. Sånn til hjemme bruk er talkum helt fint. Sluttet med det "offentlig" etter et talkumuhell utover heleskjørtet for et par år siden.
Gjest Solskinn Skrevet 30. mai 2003 #3 Skrevet 30. mai 2003 Jeg bruker også en litt lang boxer når jeg skal bevege meg litt! Jeg tror det har mere med kroppsbygning enn størrelse om man har dette problemet. Jeg har alltid slitt i stykker buksene mine mellom beina, uansett størrelse!!
Miffy Skrevet 30. mai 2003 #4 Skrevet 30. mai 2003 Støtter sykkelshorts-løsningen, eventuelt en boxer for menn. Vet også at enkelte venninner klipper av hold-in strøpebukser til bruk ute på byen på varme sommerdager (må være hold-in, hvis ikke vil de bare skli opp).
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2003 #5 Skrevet 30. mai 2003 Har samme problemet med buksene. Tror det kommer av at musa er en gnager..... :D
Gjest Solskinn Skrevet 30. mai 2003 #6 Skrevet 30. mai 2003 Har samme problemet med buksene. Tror det kommer av at musa er en gnager..... :D i så fall er det noen av oss som er utstyrt med en ekstra aktiv en!!
Gjest ikke innlogget Lula Skrevet 30. mai 2003 #7 Skrevet 30. mai 2003 Støtter sykkelshorts-løsningen' date=' eventuelt en boxer for menn. Vet også at enkelte venninner klipper av hold-in strøpebukser til bruk ute på byen på varme sommerdager (må være hold-in, hvis ikke vil de bare skli opp).[/quote'] Det finnes egne hold-in "bukser". Du kjøper dem i undertøysavd. slik som vanlige hold-in strømpebukser. Disser er bare uten ben, og er beregnet på bruk når du skal ha en kjole/skjørt, men vil ha bare ben.
Tusenfryd Skrevet 30. mai 2003 #8 Skrevet 30. mai 2003 Talkum er et undervurdert hjelpemiddel om sommeren. To minutter i lunsjen til litt i skoene og litt under armene og litt mellom lårene - og vips! Som nydusjet - fresh og klar til innsats.
Suzy Skrevet 30. mai 2003 #9 Skrevet 30. mai 2003 Jepp - talkum er tingen og når du først har fått utslett mellom lårene så plei det med en fet krem (locobase f.eks). Har akkurat det samme problemet sjøl og sliter hver sommer. Avklipte strømpebukser var lurt.... Suz
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #10 Skrevet 30. mai 2003 mange lure forslag, men hvorfor er det ingen som foreslår litt trim ? Mener ikke å være spydig, men det må da være bedre å gjøre noe med årsaken til problemet ?
Gjest frk. NN Skrevet 30. mai 2003 #11 Skrevet 30. mai 2003 mange lure forslag, men hvorfor er det ingen som foreslår litt trim ? Mener ikke å være spydig, men det må da være bedre å gjøre noe med årsaken til problemet ? Det var akkurat slike kommentarer jeg gjerne ville slippe, Gjest. Om en har rette fasongen, så skal det ikke mange kiloene til før dette er et problem. Du kan jo selv prøve å punktslanke deg noen cm på innsiden av hvert lår! :-? Til alle dere andre, takk for gode svar og innspill! Tror jeg skal lete fram den gode gamle sykkelshortsen å gjemme den under skjørtet.
Suzy Skrevet 30. mai 2003 #12 Skrevet 30. mai 2003 mange lure forslag' date=' men hvorfor er det ingen som foreslår litt trim ?[/quote'] Trivelig, konstruktivt og med full innsikt i problemet... Jeez Suz - åpenbart usannsynlig feit
*Lillian* Skrevet 30. mai 2003 #13 Skrevet 30. mai 2003 Jeg har også såkalte ridebukselår, på innsiden der. Jeg hadde det da jeg var tynn (og da mener jeg tynn), og jeg har det nå som jeg er feit. Har også samme problemet... Når jeg går i skjørt eller kjole så får jeg eksemutslett. Gikk til legen for å spørre om noe hjalp (for mange år siden), og da var det faktisk eksem jeg fikk. Fikk da noe krem, men den var dyr og hjalp ikke mer enn vanlig hudkrem, så jeg slutta med den ganske fort. Mine bukser blir alltid ødelagt i sømmen på innsiden av låra først... På grunn av mine ridebukselår. :oops: Og til de som vil si jeg skal slanke meg; jeg slanker meg hele året. :blunke: Lillian
Gjest Poirot Skrevet 30. mai 2003 #14 Skrevet 30. mai 2003 mange lure forslag, men hvorfor er det ingen som foreslår litt trim ? Mener ikke å være spydig, men det må da være bedre å gjøre noe med årsaken til problemet ? Da jeg var 12 var jeg like høy som nå (154) og veide 38 kg. Hadde samme problem da. tror det har noe med hofter/bekken/benstilling hvorvidt man har lår inntil hverandre eller ikke. Og selvfølgelig vekt, men det er ikke nødvendigvis alfa og omega. Jeg sverger til talkum eller sykkelshorts under. Det året hvor buksen satt fast i de væskende sårene etter en dag i Roma var jævlig.
Elisjeba Skrevet 30. mai 2003 #15 Skrevet 30. mai 2003 Det året hvor buksen satt fast i de væskende sårene etter en dag i Roma var jævlig. Aaaaooouuuu!! Det må ha vært veldig vondt! Har forresten samme problemet selv... hvor kan man kjøpe talkum?
*nora* Skrevet 30. mai 2003 #16 Skrevet 30. mai 2003 Har forresten samme problemet selv... hvor kan man kjøpe talkum? Tror de har det i dagligvarebutikker. Mener at jeg har kjøpt babytalkum der. Apoteket har det sikkert også.
Tusenfryd Skrevet 30. mai 2003 #17 Skrevet 30. mai 2003 mange lure forslag, men hvorfor er det ingen som foreslår litt trim ? Mener ikke å være spydig, men det må da være bedre å gjøre noe med årsaken til problemet ? Fordi at hoftestilling og fasong på lårene IKKE har noe å gjøre med om du er feit eller ikke. De tynneste og mest veltrente kan få gnagsår mellom lårene. 1
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #18 Skrevet 30. mai 2003 Jeg har brukt olje med hell noen ganger, og noterer meg talkum. Regner med man får et ikke-så-parfymert-et på BodyShop. Noen som vet hvor man får kjøpt rimelige, tynne, løstsittende sykkelbukser forresten?
Gjest Diva Skrevet 30. mai 2003 #19 Skrevet 30. mai 2003 mange lure forslag, men hvorfor er det ingen som foreslår litt trim ? Mener ikke å være spydig, men det må da være bedre å gjøre noe med årsaken til problemet ? Vel, det ble nok sett på som spydig Det er mange som har dette problemet, og det har intet med kroppsvekt å gjøre, heller kroppsbygning. Selv svært tynne jenter jeg kjenner har efart dette. Synes du faktisk var i drøyeste laget jeg,- årsaken til problemet ??? :o Hva er det for en ting å si da ?
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2003 #20 Skrevet 31. mai 2003 Som flere har foreslått her - så går det an å få kjøpt "stømpebukser uten bein" til å ha under skjørt og kjoler, i undertøysforretninger. Jeg syns ideen med sykkelbukse var kjempegod. Jeg er også en av de som sliter med dette problemet - og kommer til å finne fram den gamle sykkebuksa nå...Og jeg skal også prøve å klippe beina av ei gammel strømpebukse! Takk for tipset! Har ikke prøvd talkum...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå