Gå til innhold

Det er så ..... tomt

Anbefalte innlegg

Gjest tom og ensom
Skrevet

Har gått arbeidsledig over lengre tid, og bodd hos foreldre. Nå har jeg fått jobb og endelig flyttet inn i egen leilighet. Kjempeglad for det, men når jeg har kommet hjem etter endt arbeidsdag, kjennes alt så tomt. Har ingen venner her omkring, de få jeg har bor et par timers kjøring unna, så det er ikke bare å dra innom.... Har jo hobbier som brodering, tremaling og slikt plukk, men det kjennes like meningsløst alt sammen. Blir som regel til at jeg ser på tv hele kvelden og sitter og sipper for meg selv. Jeg trenger folk rundt meg! Får ikke nye venner så lett, er for stille og sjenert av meg.

Er ikke så flink til å sette ting ned på papiret så jeg vet ikke om noen forstår meg. Hvordan fylle dagen med mening?

Hilsen tom og ensom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må først si at jeg føler med deg. Det er leit å ha det slik med seg selv :(

Så til problemet:

Er det ingen på den nye jobben din du kan omgås litt mer enn bare der? Det er som regel greit og naturlig å bli kjent med noen gjennom jobb. Prøv.

Meld deg på et eller annet kveldskurs (hvem vet, du kan jo få brukt for spansk, eller gyllenlær en eller annen gang :ler: ). Der treffer du noen som har lignende interesser som deg på en felles og nøytral arena.

Begynn å trimme. Meld deg på ei svømmegruppe, et treningsstudio ol... Der kan du treffe andre og bygge deg et nettverk.

Det er forresten veldig hyggelig å snakke med venner på telefonen også. Hadde en periode da jeg bodde litt avsides og var alene med et lite barn, så jeg kom meg ikke så lett ut av huset. Da var telefonen god å ha for å opprettholde kontakten med de beste vennene.

Sist av alt -pass deg for den tomme følelsen. Den gjør deg bare enda mer passiv og det er ikke sunt. Kom deg ut for å gå tur om ikke noe annet!

*sympati-klapp på skulderen fra Suzy*

Suz :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...