Gå til innhold

Har du kjøpt balkongmøbler i år?

SuperNova

Anbefalte innlegg

Jeg trenger møbler til balkongen min. Er ute etter noe med moderne utseende: Tre, (kunst-)rotting, stål...gjerne kombinert. Eller annet....

Kan jeg kjøpe dette på SmartClub, for eksempel? IKEA?? Er ikke ute etter noe veldig dyrt, nemlig.

TIPS, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De møblene du skisserer er drilekre - men ganske dyre - synes jeg.

Plast er i hvertfall umoderne. Men behagelig, enkelt vedlikehold og billig.

Jada, harry og campingplass og alt det der. Og vi kjøpte likevel liggestoler og bord i plast - begge deler skjult av puter og duk.

Hadde vi hatt stor terrasse eller have, hadde det vært noe annet. Men en liten balkong på østkanten i Oslo krever også at det kan stables vekk.

Nå har vi liggestoler til oss to - vi har bord og stoler til middag og grillings for i hvert fall fire, uten at det ene utelukker det andre.

Vi breier oss når vi er alene, og det vi breier oss på kan slås sammen når det kommer folk.

Ja, jeg ønsker meg også liggestol i tre - med bord på - i andre hjørnet for sittegruppen med plass til 12 - men sånn er de ikke.

Men skal man kjøpe plast, så kjøp for all del grønn eller blå - ikke hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to sett plastmøbler vi.

Et sett med grønt til "frokostplassen" og et sett i blått til kveldsplassen.

Ville aldri kjøpt tre eller stål tror jeg.

Men disse "rottingmøblene" hos Skeidar skal visst være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica i.i.

Vi har kjøpt et sånn "cafe-sett" i tre og stål. Er ikke det mest behagelige å sitte på i mange timer uten puter, men med en pute er de behagelige å sitte i. Kjøpte tre stoler og ett rundt bor. Betalte vel rundt 350 kr. (og uka etterpå solgte de et bord med to stoler for 199,-) Kjøpte det på Obs Bygg. De hadde likedan på Ikea, men det var mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to ute-sett. Det ene er et sånt cafe-sett, i stål og grå plast. Veldig tøft. Helt likt denne, bare i grått. Dette har vi et bord og 4 stoler til.

> Sett som er likt vårt bare at vi har grått :)

I tillegg kjøpte vi i vår et utklapp bord og en benk på Ikea. Trengte et bord som vi kunne spise middag flere stykker rundt, og da er jo også en matchende benk kjekk å ha.

> Ikea: bordet vi kjøpte

> Ikea: benken vi kjøpte

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen fine stoler (synes jeg da :D ) i plast og aluminium, Resalu Vario SL.

http://www.hartman.nl/jsp/show?id=1270&cnt...1784&langid=237 og en krakk.

Bord kjøpte jeg på Skeidar

http://www.skeidarweb.no/sk_vis.asp?T=&K=8...&Type=0&Search= (det som hører til Nice klappstol).

Stolene var litt dyre men jeg hadde bestemt meg for å kjøpe noen som var litt holdbare. Har hatt plaststoler fra Ikea og de falmet i fargen etter en sesong. Tremøbler ville jeg ikke ha pga. vedlikeholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre stoler

Bordet er i samme farge og er rundt.

Dette settet kostet ganske mye, men det er veldig holdbart og ganske pent til å være i plast. Stolene er kjempegode å sitte i, selv om man ikke har puter i.

Det andre bordet vårt

Dette bordet er kjempelangt og har en sånn ileggsplate i midten.

Til dette har vi noen billige stoler fra OBS. De ligner litt på disse

Stolene er ikke særlig holdbare, men de kostet nesten ingenting. Vi bytter dem ut neste år tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartman har veldig mye fint innen hagemøbler.

Et sted som har et stort utvalg av Hartman og også andre hagemøbler, er på Ballerud Hagesenter i Bærum, men de har ganske stive priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre-møbler i alle år....og syns egentlig det er finest, men var lei av å skrubbe,male og olje! -Ifjor måtte jeg "krype til korset" og kjøpe plast.......men du verden, det går an det også! Passet på å kjøpe grønt, slik at jeg slipper alt vedlikehold.(-Vi bor jo i Norge, regn/sol,regn/sol....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt noen fantastiske balokongmøbler på Skeidar.

Men de er svindyre. Bordet fikk jeg av mannen min i 30-års presang i fjord. Rundt, med "steinplate" og flettet "plast" rundt. Aluminium understell. Skitlekkert. (Tror det var ca 3500)

I år måtte vi bestille stolene (de har dem med armlener, men vi ville ha uten.). De har flettet rygg/sete, og er veldig gode å sitte i. Det er ikke solstoler, men mer sitterundtbordet. Koster 1295,- per stk.

Dyrt, men de kan stå ute hele året. Skal kun spyles med vann (ikke høytrykk), og skal visst holde "i evigheter". Også er de litt "nette".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vi kjøpte en flott tregruppe for et par år siden.

Den lever nå et enslig liv i garasjen.....Orker ikke vedlikeholdet.

Dvs. bordet er fremdeles i bruk (nymalt) , men stolene er erstattet med vakker, grønn plast :sjarmor:

Skal kjøpe noen stoler til landstedet også, har sett på noen plaststoler i transittgrått. Det var ganske tøft faktisk, jeg har trebord der og vurderer å beise dette i kastanjebrunt. Med noen tøffe puter i tror jeg det kan bli stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi har kjøpt noen fantastiske balokongmøbler på Skeidar.

Men de er svindyre. Bordet fikk jeg av mannen min i 30-års presang i fjord. Rundt, med "steinplate" og flettet "plast" rundt. Aluminium understell. Skitlekkert. (Tror det var ca 3500)

I år måtte vi bestille stolene (de har dem med armlener, men vi ville ha uten.). De har flettet rygg/sete, og er veldig gode å sitte i. Det er ikke solstoler, men mer sitterundtbordet. Koster 1295,- per stk.

Dyrt, men de kan stå ute hele året. Skal kun spyles med vann (ikke høytrykk), og skal visst holde "i evigheter". Også er de litt "nette".

Har slike på hytta, helt utrolig kvalitet. Flotte saker det der.

Koster lite med tanke på at settet realistisk sett holder kanskje 10 ganger lenger enn normale ting til 1/3 av prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan foresten nevne at solstolene i den serien, de lange, passer finfint som en 2 seters stol i nødsfall pluss at de er kjempegode å ligge i med puten man får til dem.

Anbefalles! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...