Gå til innhold

Parterapi

sist

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har vært til parterapi her? Har vært samboer i 6 år og har kjempeproblemer nå, orker nesten ikke at samboer tar i meg lenger... litt for lettvint å bare pakke sakene sine å gå så jeg har bestilt time hos en psykolog som driver med parterapi.. Er spent på om han kan hjelpe meg/oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sinna

Høres ut som om dere har kjørt dere inn i et spor!

Hvor lenge har det vært slik at du ikke vil at han skal ta i deg??

Jeg har også hatt det slik og det tok mye snakking og samarbeid før jeg "kom ut av det igjen".

Jeg kjøpte "Samlivsboken".Der sto det mye nyttig!

Problemet mitt var uløst irritasjon og sinne fordi han oppførte seg utrolig selvsentrert.Til slutt klarte jeg ikke å ha ham i nærheten av meg fordi jeg var så lei av hele ham.

Men jeg hadde ikke fått uttrykt meg klart om hvordan jeg hadde det.Derfor hadde ikke han mulighet til å korrigere seg selv heller.Det ble bare dumme krangler utav det

Hva er det du føler gjør at du ikke orker ham lenger.Krangler dere?Irriterer du deg over ham???

Av og til hjelper det å skrive ned hva du føler.Jeg har skrevet mange brev til ham og fører dagbok når jeg er ekstra frustrert.

Klem til deg fra Furia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar Furia!

Jeg har hatt lite lyst på sex i flere år nå og det har ikke akkurat hjulpet på saken at vi har vært igjennom 3 prøverørsforsøk ifjor uten resultat. Det har hele tiden vært ting som har irritert meg over min samboer men jeg er ikke noe flink til å ta opp ting... går heller å grubler... tror jeg er litt redd for at jeg skal miste kontrollen hvis jeg begynner å snakke og at vi bare vil beskylde hverandre for det ene og det andre...

Ang. sexen (som plager meg mest..) så har jeg stadig "lyst" på andre men ikke min samboer, skikkelig vond følelse... Og det må om mulig være enda verre for han som blir avvist hele tiden...

Jeg håper psykologen kan hjelpe oss å få forholdet på rett kjøl igjen men det er skikkelig tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler "samlivsboken" jeg også.. Av Howard Markman, Scott Stanley, Susan L. Blumberg. Skader ikke å prøve. :kgsmil: Håper det ordner seg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...