Mrs. B Skrevet 30. mai 2003 #1 Skrevet 30. mai 2003 (endret) Er det noen her som har skrifttypen "Gill Sans" og som kan sende den til meg? Haster litt dette. På forhånd takk! Endret 13. august 2007 av Mrs. B
Tusenfryd Skrevet 30. mai 2003 #2 Skrevet 30. mai 2003 Jeg jobbet i en statlig bedrift hvor vi brukte Gil Sans - den gikk inn i designprogrammet. Jeg fikk forståelsen at den var beskyttet jeg... og det har irritert meg grenseløst, for den er fin. Jeg har etter jeg sluttet der, brukt Tahoma. Ikke det samme, jeg vet, men når man ikke har noe annet så da så...
Mrs. B Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2003 Problemet er at jeg trenger den for å lage noen overskifter på en webside til en kunde. De har en del av disse overskriftene fra før og de bruker også fonten i logoen sin derfor må jeg nesten bruke samme fonten. Men de bruker mac og jeg bruker PC så jeg kan ikke få den sendt over fra dem heller...
Crazee Skrevet 30. mai 2003 #4 Skrevet 30. mai 2003 Har vore i same situasjon sjølv - prøv å få tilsendt fonten frå dei, og prøv å konverter med ReFont: http://www.chez.com/fontograph/utilities.htm
Mrs. B Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2003 Takk for tipset Crazee, har mailet og bedt om mac-fonten nå, men linken til ReFont virket ikke... har du den kanskje? Ellers får jeg se om jeg finner en annen mac->pc font converter.
Crazee Skrevet 30. mai 2003 #6 Skrevet 30. mai 2003 Fann ikkje Refont på disken min (sjølv om eg trur er skal ha det ein eller annan stad.) Til gjengjeld fann eg nokre fontar i familien Gil Sans...
Mrs. B Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2003 Har du den som kun heter Gill Sans? Har fått tilsendt flere Gill Sans fonter nå (tusen takk!!), men ingen har enda den eksakt riktige. Vanskelig dette her gitt. Spørs om ikke jeg må bruke en av disse evt. og modifisere de litt.
Crazee Skrevet 30. mai 2003 #8 Skrevet 30. mai 2003 Joa, har kun Gill Sans òg. :-) Få det på emailen du har her?
Mrs. B Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2003 Jippi! Der var den riktige! Tusen takk du er en engel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå