Gå til innhold

Trenger tips til billig bryllup

Bente

Anbefalte innlegg

Har sittet her å lest igjennom noen av innleggene og ser det er mange forskjellige budsjett ute går... De som betalte lite i bryllupet og hadde mange gjester, hva gjorde dere slik at det ble så billig????

Skal gifte meg 26.06.2004 og vi sal være 58 til middag og ytterlig 20-30 til kaffe. Hvordan gjøre det billigst mulig?

Hvor og hva kan vi spare inn på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye man kan spare på, det gjelder å være kreativ så kan det meste gjøres ganske billig.

Arranger bryllupet selv, lei lokalet og ordne alt selv i stedet for å leie folk til å gjøre det for deg. Her er noen ider som vi skal bruke.

Vi skal ha skalldyrbord i vårt bryllup. Er egentlig litt lei av helt "vanlige" bryllupsmiddager, alle er liksom like. Når vi skal ha skalldyr kan vi bruke de dyreste rekene, ha masse krabbe, hummer, kreps osv. det blir alikevell billigere enn "vanlig"middag, og i tillegg mye bedre(synes jeg da).

Vi har allerede kjøpt all brus vi skal ha selv om vi ikke skal gifte oss før i august, fant den på tilbud, og da er det bre å slå til.

Spør folk du kjenner om de kan hjelpe til med servering/på kjøkkenet. Du må selvfølgelig betale de også litt, men det blir billigere enn innleide.

Vurder om du vil ha alkohol. Vi sparer ganske mye på å droppe det, og vet at vi kan få det like gøy uten.

Se om du kjenner noen med en fin bil dere kan bruke, da slipper dere kanskje å betale for det.

Jeg skal til frisøren for å sette opp håret og bli sminket, men hvis du er flink til slikt kan du kanskje gjøre det selv.

Som takkekort kan dere kopiere bilder som dere har tatt selv, istedet for fotografbildene.

Spør tanter og naboer om de kan hjelpe til med kakebaking. Det er dyrt å kjøpe masse kaker fra konditori.

Det er masse du kan spare på, men jeg tror det er lurt å unne seg litt penger på det som er viktig for deg. Prioriter det du syntes er viktig, og spar på andre ting. Håper dette kan hjelpe deg litt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips i hvertfall: Det du kan kjøpe inn på forhånd, kjøper du inn i goooood tid. Det gjorde jeg, og nå har jeg nesten ikke noen av de mange "småutgiftene" igjen - ca 5 uker til jeg gifter meg.......

Ellers har jeg lagd mye av tingene selv + at jeg kommer til å lage blomsteroppsatser, bordpynt selv. Kommer også til å sminke meg og sette opp håret selv. Dette gjør jeg ikke for å spare penger, men for de jeg eeeeeelsker å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også spare mye på å kjøpe kjole (og tilbehør som tiara, sko, veske, hansker etc) på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er masse du kan spare inn på.

Du kan lage alt av trykksaker selv på pc,

få en venn til å ta bilder,

kjøp brudekjole på tilbud til høsten,

lag din egen tiara,

få venninder til å servere og tanter til å bake kaker,

sy sløret selv,

kjøp alkohol i Sverige,

begynn å hamstre papirduker og servietter,

plukk din egen brudebukett eller kjøp forskjellige små buketter og sett sammen selv,

pynt kirke og lokale med markblomster,

bruk forlovelsesringer som gifteringer,

ikke ha brudepiker og -svenner så slipper du å skaffe dem klær

få en kompis til toastmaster så du slipper å leie en,

ha Mozell som velkomsdrink i setdet for champagne.......

men ikke glem å nyte dagen til det fulle!!!

(Vi har bare ett år igjen!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi sparte aller mest penger på, var at jeg sydde kjolen min selv, men det er jo ikke alle som har mulighet til det da.. :kgsmil: Ellers kan du få slekt og venner til å hjelpe til med kakebaking, servering og matlaging. Hvis du har mulighet, prøv å finne alternativ til hotell på bryllupsnatta.Vi skal tilbringe bryllupsnatta på hytta til svigers (med boblebad og peis og greier :wink: ) Jeg synes dette er myyye koseligere enn å bo på hotell. Jeg skal lage blomsteroppsatsene selv, og brudebuketten, Vi får også lokale gratis, men dette er jo heller ikke alle som kan få til.. Sydde sløret selv, dette var veldig lett, og kan gjøres av ALLE (også de med ti tommeltotter :ler: ) Bordkort og invitasjoner lagde vi selv. Har til sammen et bryllup til ca 13 00, der vi har alt vi kunne ønske oss egentlig. Savner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går også ann å kjøpe brukte kjoler fra brudesalongen. Har sett at de har kjoler ned til 600 kr som så helt ok ut.

Lage maten selv.

Dersom dere skal ha alkohol kan dere handle i Sverige (om dere har mulighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til sammen et bryllup til ca 13 00, der vi har alt vi kunne ønske oss egentlig. Savner ingenting.

?????????????

Tegn og forklar.....???

Pliiiiis?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.. du kan spare penger på alkohol, vi skal feks bare ha vin til maten, og så skal brude pikene/svennen skal ha bunad (synes det så fint) :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. da skjønte jeg hva du mente.. hadde glemt en null... :oops: :hoho: :oops: :oops: :hoho: :oops:

Rettelse; 13 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt massevis av sparetips her tidligere og jeg tror du finner dem i følgende tråder:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=6222

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=10170

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13102

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=31680

Oppsummert sparer man mest penger ved å være bevisst på hva man ønsker å prioritere eller ei. Vi hadde 40 til middag og 10 ekstra til kaffe og brukte ca 45000 på bryllupet. Dette var forholdsvis rimelig, men vi la også mye jobb i det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anitacath skrev:

Synes likevel du har fått det rasende billig

(Hihi, aner ikke hvordan man får sånn boks med farger og greier.. er ikke så veeeldig tekninsk av meg..)

Ja,Vi har vært heldige som hadde så mye muligheter til å få ting gratis.Pluss at jeg elsker å lage ting selv.Vi har ikke akkurat god råd, siden vi er studenter begge to. (Skal ha ca 40 på middag og ca 60 til kaffe). Synes ikke det viktigste er at ting er så dyrt, bare det er fint, og det er jo opplevelsen av å gifte seg som er viktigst. Vi hadde veldig lyst å gifte oss, og ville ikke la dårlig økonomi komme i veien for det :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anitacath skrev:

Synes likevel du har fått det rasende billig

(Hihi, aner ikke hvordan man får sånn boks med farger og greier.. er ikke så veeeldig tekninsk av meg..)

Klikk på "siter" boksen øverst i høyre hjørne.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparetips:

Finn et billig lokale (idrettshus, samfunnshus e.l)

Jobb litt med å finne et rimelig antrekk (har noen venninner noe du kan låne/leie billig, les annonser over brukte kjoler, eller finn en sydame som kan sy kjolen for deg.), har du noen i bekjentskapskretsen som er frisør eller noen som har blomsterbutikk, kan du spare en del på det.

Velg bunad, hvis du har.

Kutt ut alkoholen! (Hun som lagde maten i vårt bryllup sa at de alkoholfrie bryllupene, ofte var de mest hyggelige)

Kjenner du noen som kan lage maten, kan du spare en del her.

Ikke lei sjåfør og limousin!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...