Gå til innhold

Farger i bryllup

Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby

Jeg lurer litt på hva slags farger dere har valgt til deres bryllup jeg. Hva passer sammen og hva velger dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo dette foreløpig på tenke-og-drømme-seg-bort-stadiet, ettersom det er godt over et år igjen, men for øyeblikket ser fargekartet i drømmene mine ut til å gå i burgunder, gull og champagnefarget/off-white. Med burgunder invitasjoner med gullskrift (utenpå, da, stakkars de som skal lese en hel invitasjon i den kontrasten), blomster i de fargene (burgunder kalaliljer og champagnefargede roser) og hele greia...

Men, hvis jeg et øyeblikk skal være realistisk - jeg rekker nok å ombestemme meg en del ganger før bryllupet. Ikke minst når jeg har valgt kjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å ha hovedfarve rødt, samt hvitt og gull eller sølv. Selv vil jeg ikke ha blått, da jeg vil at hovedfarven også skal gå igjen i blomster og jeg liker ikke "svenskeblomster". Men egentlig synes jeg en mørk blå-tone sammen med hvitt og grønt, er fine farver sammen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvitt, gull, grønt og rødt som farger i vårt bryllup.

Farger på sanghefter, innbydelser, bordkort, kirkeprogram: hvitt og gull m/ eføy.

Farger på bukett + blomsteroppsatser: hvitt, rødt og grønt + gulltråder i noen av blomsteroppsatsene.

+ røde hjerte-gelelys til bordene ved baren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha hvitt, rødt og sølv som hovedfarger, med innslag av gull.

Kjolen min er full av broderier i sølv, og brudepiken og jeg skal ha sølvtiaraer. Monogrammet vårt er i gull og sølv, og brudebuketten blir hvit, rød og grønn.

So far, so good! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innbydelsene og bordkortene er mørke blå. Fargen heter bleu indigo. Teksten er sølv.

Kirkeprogrammet er hvitt, det tok vi enkelt.

sangpermen er i gråmelet papir, litt rosatoner, der vi skal binde sammen med mørk blå tråd.

Brudebuketten min er med mørke røde roser, små hvite rose knopper, eføy og hvitt silkebånd.

Bordene blir dekket hvitt, med hvite lys og hvite servietter, sølv lysestaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Vi hadde hvitt og lilla. Hadde en heeelt mørk lilla tone og en som var litt lysere. Hadde lilla dekor i sløret også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi har ikke egentlig noe fargetema - men vi har etterhvert funnet ut at ting matcher ganske bra allikevel!

Innbydelsene våre var bl.a. med et stripete papir i grønt, lime, hvitt, turkis, lyseblått og brunt - høres sprøtt ut men var veldig kult. Et annet papir vi brukte var naturfarget/lysebrunt. Dette bruker vi kanskje på kirkeprogrammet.

På bordene blir det stort sett hvitt i alt av servietter, duker og lys - og får jeg det som jeg vil, blir det bare pyntet med eføy på bordene - eventuelt med flere blomster, men da i hvitt/grønt/lime.

På bordkortene bruker vi det samme stripete papiret som i innbydelsene.

Buketten min blir hvit og grønn med kvister, så der kommer det brune inn igjen.

Og mamma gjorde oss oppmerksomme på at kapellet har turkise benker - så da tar vi opp igjen den fargen også. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire ved sjøen så invitasjoenen går i en varm blåfarge, det vil også gå igjen på sanghefter til kirka og på festen. Jeg tror borddeksorasjonene vil være i samme toner som buketten i rødt-orasnje siden vi gifter oss til høsten.

Farger er vel smak og behag. Stikkord kan jo være årstid eller om det er på et spesielt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lilla, hvitt/creme og sølv!

Invitasjonene er lilla utenpå. Festprogrammet er lilla. Brudepikekjolene er lilla. Brudebuketten min går fra lys lilla til burgunder, og med litt creme-fargede blomster og litt sølv. Jeg skal og sminkes i lilla.

Lysene og seviettene er cremefargede med sølv og lilla perledekor på.

Bruker lilla fra helt lyst til mørkt over mot burgunder. Meeeeget pent :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat offisielle bryllupsfarger (blir litt Märta og Ari, synes jeg...), men de viktigste tingene skal selvsagt stå i stil på dagen.

Skal ha champagnefarget kjole (med gulltråder i korsettet), så tror det vil bli bra med blomster og bordpynt i rødt og gull. Ellers synes jeg det er mest stilfullt/elegant med hvitt denne dagen, så mesteparten blir hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har satset litt på det enkle og stilrene vi..

Invitasjonene, bordkortene og sangheftene er i hvitt og gull.

Buketten min skal være bare mørkerøde roser, og det skal

også bordbynten.

Så, fargene våre er rødt, hvitt og gull :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt så mye på farger, men vi skal ha svaner som tema. Så får vi se hvilke farger det blir ut av det.

Det blir spennende å se hva vi ender opp med. Alt blir iallefall ikke gjennomført til siste detalj. Det er jeg ingen vits i. Blir nok lekkert likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...