Cilla Skrevet 29. mai 2003 #1 Skrevet 29. mai 2003 I julekalendren før jul i fjor sto det en oppskrift på baronesser. Det var lyse doble kjeks med et lag med sjokoladekrem i midten. Bakte de til jul og de var nydelige, me finner ikke igjen oppskriften. Holder på å lage en oppskriftsmappe på PC'en, er det noen som har denne oppskriften til meg :D
Cilla Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter #2 Skrevet 19. oktober 2003 Flytter denne tråden helt opp for et nytt forsøk, det må vel være noen som har denne oppskriften for disse kakene SKAL jeg lage til jul!
Gyda Skrevet 19. oktober 2003 #3 Skrevet 19. oktober 2003 Her er min mamma sin oppskrift på baronesser. Vet ikke om det er den samme som stod på KG før jul i fjor, men det er i alle fall lyse kjeks med sjokoladefyll i mellom. Nydelige. 250 g margarin og 3 dl sukker røres hvitt 1 egg 300 g hvetemel Deigen lar du stå i kjøleskapet til neste dag. Fyll: 1 plate lys kokesjokolade og 1-2 ss fløte. Sjokoladen smeltes i vannbad - tilsett så fløten. Smør fyllet på et kjeks og sett et annet oppå slik at det blir dobbelt. Baronesser MÅ også jeg ha til jul. Sammen med Harde vafler og Nøttekaker.
BlaBla Skrevet 11. november 2003 #4 Skrevet 11. november 2003 Her er min mamma sin oppskrift på baronesser. Vet ikke om det er den samme som stod på KG før jul i fjor, men det er i alle fall lyse kjeks med sjokoladefyll i mellom. Nydelige. 250 g margarin og 3 dl sukker røres hvitt 1 egg 300 g hvetemel Deigen lar du stå i kjøleskapet til neste dag. Fyll: 1 plate lys kokesjokolade og 1-2 ss fløte. Sjokoladen smeltes i vannbad - tilsett så fløten. Smør fyllet på et kjeks og sett et annet oppå slik at det blir dobbelt. Baronesser MÅ også jeg ha til jul. Sammen med Harde vafler og Nøttekaker. La deigen stå i kjøleskapet er grei, men neste dag skal den stekes da eller hvordan blir kjeksen kjeks.
Gyda Skrevet 11. november 2003 #5 Skrevet 11. november 2003 Du triller deigen til en tjukk pølse - skjær passe tykke skiver og legg dem på steikeplata. Steik i steikovnen. Når de har blitt kalde, lager du fyllet og smører på og sett sammen to og to kjeks...
Cilla Skrevet 11. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2003 Tusen tusen takk Gyda, jeg fant oppskrfiten selv en dag jeg ryddet, men takk likevel :D Håper andre kan ha glede av denne oppskriften. Ikke dumt å trille en tykk pølse, jeg har kjevlet ut deigen til ca 4 mm tykkelse og brukt en kopp og trykt ut rundinger med og stekt dem. Jeg stekte dem ved 200 grader i ca 8 minutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå