Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I julekalendren før jul i fjor sto det en oppskrift på baronesser. Det var lyse doble kjeks med et lag med sjokoladekrem i midten. Bakte de til jul og de var nydelige, me finner ikke igjen oppskriften. Holder på å lage en oppskriftsmappe på PC'en, er det noen som har denne oppskriften til meg :D

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytter denne tråden helt opp for et nytt forsøk, det må vel være noen som har denne oppskriften for disse kakene SKAL jeg lage til jul!

Skrevet

Her er min mamma sin oppskrift på baronesser. Vet ikke om det er den samme som stod på KG før jul i fjor, men det er i alle fall lyse kjeks med sjokoladefyll i mellom. Nydelige.

250 g margarin og

3 dl sukker røres hvitt

1 egg

300 g hvetemel

Deigen lar du stå i kjøleskapet til neste dag.

Fyll: 1 plate lys kokesjokolade og 1-2 ss fløte.

Sjokoladen smeltes i vannbad - tilsett så fløten. Smør fyllet på et kjeks og sett et annet oppå slik at det blir dobbelt.

Baronesser MÅ også jeg ha til jul. Sammen med Harde vafler og Nøttekaker.

• 4 uker senere...
Skrevet
Her er min mamma sin oppskrift på baronesser. Vet ikke om det er den samme som stod på KG før jul i fjor, men det er i alle fall lyse kjeks med sjokoladefyll i mellom. Nydelige.

250 g margarin og

3 dl sukker røres hvitt

1 egg

300 g hvetemel

Deigen lar du stå i kjøleskapet til neste dag.

Fyll: 1 plate lys kokesjokolade og 1-2 ss fløte.

Sjokoladen smeltes i vannbad - tilsett så fløten. Smør fyllet på et kjeks og sett et annet oppå slik at det blir dobbelt.

Baronesser MÅ også jeg ha til jul. Sammen med Harde vafler og Nøttekaker.

La deigen stå i kjøleskapet er grei, men neste dag skal den stekes da eller hvordan blir kjeksen kjeks.

Skrevet

Du triller deigen til en tjukk pølse - skjær passe tykke skiver og legg dem på steikeplata. Steik i steikovnen.

Når de har blitt kalde, lager du fyllet og smører på og sett sammen to og to kjeks...

Skrevet

Tusen tusen takk Gyda, jeg fant oppskrfiten selv en dag jeg ryddet, men takk likevel :D

Håper andre kan ha glede av denne oppskriften.

Ikke dumt å trille en tykk pølse, jeg har kjevlet ut deigen til ca 4 mm tykkelse og brukt en kopp og trykt ut rundinger med og stekt dem.

Jeg stekte dem ved 200 grader i ca 8 minutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...