Gå til innhold

Kvalitet og pris på maling.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Jeg har alltid noen prosjekter på gang! Alltid er det noe som skal males, enten hjemme eller på landstedet. Har en masse skap og småmøbler som skal få seg en omgang med malerkosten.

Hittil har jeg alltid kjøpt Lady maling, evt Butinox. Har levd i den tro at den er best, uten egentlig å ha prøvd andre typer. Dvs jeg har prøvd vannbasert jotaplast for lenge siden, husker egenlig ikke om dekkevnen var bra.

Var innom Steen Hansen malingsutsalg her i Bergen forleden dag, og så at oljebasert interiørmaling var mye billigere der en Lady sin er. Oljemaling er mest aktuelt for meg, jeg har mye malt panel, malte dører og malte småmøbler. Tilsammen er vil det faktisk bli ganske mye penger å spare, men hvis dekkevnen til billigere maling er dårligere går jo vinningen opp i spinningen.

Hvilken maling kjøper dere? Er dyrest best?

Steen Hansen fikk forresten best i test på husmalingen sin i fjor, bedre enn Jotun sin, og billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror billig maling er like bra som dyr! Vi har malt flere rom i huset vårt med vannbasert (ja jeg vet at det var olje du lurte på) maling fra Biltema (!). Bra maling med god kvalitet og MYE billigere enn tilsvarende fra Jotun.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

I dag skal jeg avgårde å kjøpe en liter med billigere maling, så får vi se. Har en følelese av at Lady er litt oppskrytt, syntes ikke dekkevnen er så fantastisk.

Takk for svar Suzy, har aldri tenkt over at de har maling på Biltema, skal se innom der neste gang jeg er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt med Jotun som med Tine-melk - man tenker ikke så mye over at det fins alternativer, som kan være minst like bra :ler:

Lykke til Mie og si fraom du finner noe som er veldig bra - jeg pusser også opp mye møbler.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår konsekvent Lady jeg.

Kjøper i stedet en maling som heter Scotte og en annen som jeg ikke husker navnet på.

Kjøper i en liten butikk der jeg får 10-15% rabatt (jeg er en god kunde).

Vegg maling har vi ofte kjøpt hos Nørrøn eller i den nevnte butikken.

Og jeg haer aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et merke du skal styre unna, er HUBRO!!!

Skikkelig dårlig maling.

Da vi pussa opp huset vårt, brukte vi en del hubro-maling fordi denne jo var mye billigere enn f.eks Lady.

Det vi så var jo at der det var (nesten) nok med ett strøk Lady, var det behov for minst to strøk med Hubro.

Utrolig nok kjøpte vi også Hubro-maling da vi skulle male huset vårt utendørs... Herregud!!!

1) malinga var tynn som vann - noe som gjorde at det ble mye griseri + at den dekte dårlig

2) deler av huset har faktisk FEM strøk maling fordi de ikke klarte å få til samme blåfargen to ganger på rad... Dette så man ikke mens malinga var våt, men når den tørka var det markant forskjell. Da var det bare å starte på nytt på det du hadde malt forrige dag... Naboene trodde sikkert at vi var mer eller mindre gal som malte så mange strøk.

Summa summarum: selv om litersprisen på Hubro var mye billigere, ble det likevel dyrere enn om vi skulle brukt f.eks Jotun. Dette pga av alle strøkene vi måtte male. (Noe fikk vi jo igjen fra butikken, men betalte det meste selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kjøpt 80 liter maling fra firmaet Beckers. De selger Scotte-maling, som noen nevnte. Super maling! De har både oljemaling og annen maling. Utsalget jeg var på er egentig for malemestere, men de tar til nød i mot privatkunder også, heldigvis for meg. :) På websiden finner du info om forhandlere: http://www.beckers.no

Malingen deres er den eneste som er godkjent av det svenske Astma og Allergi-forbundet, og lukter lite. Var i vår nye leilighet etter å ha malt 5 rom med vegger, tak og lister, og det luktet nesten ikke i det hele tatt!

10 liter maling koster 330 for vanlig veggmaling, litt under for takmaling og ca 390 for maling brukt på kjøkkenet. (Blank som kan vaskes lett.) Husker ikke hva vi betalte for oljemalingen som vi bruker på lister og dører. Vi kjøpte på et profft sted, det kan hende prisene er høyere i vanlige butikker.

Anbefaler Beckers!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...