Gjest Janna Skrevet 29. mai 2003 #1 Skrevet 29. mai 2003 Hvilke språk snakker du? (Og da mener jeg flytende; ikke B og C-språk fra vgs som aldri blir brukt.. ) Snakker norsk og engelsk jeg.
Molanya Skrevet 29. mai 2003 #3 Skrevet 29. mai 2003 Snakker norsk og engelsk. Engelsken er sikkert litt brokete når det er lenge siden sist, men når kommer inn i det, så går det greit. Kunne litt spansk en gang ... Men over hodet ikke flytende, og det eneste jeg kan nå er !Hola! og lignende avanserte gloser.
Gjest Chica Skrevet 29. mai 2003 #4 Skrevet 29. mai 2003 Norsk og engelsk. Har fransk b-språk fra videregående, snakker ikke et ord, men forstår bittelitt. Har spansk c-språk fra videregående, forstår mye og snakker litt. Sommeren etter vgs snakket jeg masse spansk, men merker at jeg har glemt veldig mye nå som jeg bare snakker litt kun når jeg er på ferie i Spania. Har ei venninne som har blitt kjæreste med en fra latin-amerika, så jeg kommer vel til å tvinge han til å snakke spansk med meg Har veldig lyst å lære mere spansk, men glemmer så fort når jeg ikke får brukt det. Kanskje vi må starte en oppfriskningstråd på spansk her, så får vi hjulpet hverandre på vei vi som kan litt...
Gjest Diva Skrevet 29. mai 2003 #5 Skrevet 29. mai 2003 Norsk og engelsk.... Ikke rare greiene, men jeg er interessert i språk og ser det som en god investering både praktisk og sosialt, å kunne flere. Så jeg vil lære meg spansk og arabisk i tillegg. : - )
Girl-Next-Door Skrevet 29. mai 2003 #6 Skrevet 29. mai 2003 Norsk, engelsk (amerikansk) og fransk flytende. Tysk forstår jeg, og kan gjøre meg forstått Har veldig lyst til å lære meg spansk.
Nikki Skrevet 29. mai 2003 #7 Skrevet 29. mai 2003 Snakker norsk, engelsk (amerikansk) og gi meg litt tid så snakker jeg fransk også flytende... Men det er lenge siden jeg brukte det språket sist. Tror jeg skal ta det litt oppp igjen, vil ikke glemme det liksom....
Gjest Samara Skrevet 29. mai 2003 #8 Skrevet 29. mai 2003 Norsk (selvsagt), finsk, spansk og engelsk. Er veldig glad i språk, og kunne tenke meg å lære flere. Har veldig lyst til å lære meg portugisisk. Kan dessuten litt sånn gebrokken tysk, forstår iallfall en del.
*Lillian* Skrevet 29. mai 2003 #9 Skrevet 29. mai 2003 Norsk og engelsk kan jeg flytende. Jeg forstår og kan gjøre meg forstått på tysk, men uttalen og skrivingen er ikke perfekt der. (Hadde tysk som valgfag på ungdomsskolen, men jeg har bare ei tysk venninne og derfor er det ikke så veldig hyppig brukt...) Jeg bruker norsk i dagligtale, mens de aller fleste brev jeg skriver blir skrevet på engelsk. (Har nesten bare utenlandske brevvenner) Lillian
Gjest Tristessa Skrevet 29. mai 2003 #10 Skrevet 29. mai 2003 Norsk, engelsk, svensk og tysk. Kan litt italiensk også, har tenkt å bruke sommerferien på å lære meg litt mer av det. Snakket tre språk som fireåring, og engelsken min er flytende med ekte Oxford-aksent. Skal med tid og stunder også hive meg på fransken - min far snakker seks språk skikkelig, så jeg føler et mildt press...
Solstrålen Skrevet 29. mai 2003 #12 Skrevet 29. mai 2003 Norsk, svensk, engelsk (amerikansk) flytende. Har tysk fra ung,skole og spansk fra vgs og behersker disse greit. Bedre i spansk enn i tysk.. Hvis jeg skulle lært et nytt språk ville jeg tatt italiensk!
*M* Skrevet 29. mai 2003 #14 Skrevet 29. mai 2003 Jeg snakker norsk, svensk, engelsk og fransk. Kan forstå spansk og litt italiensk hvis de ikke snakker altfor fort, noe de som oftest gjør
Padmee Skrevet 29. mai 2003 #15 Skrevet 29. mai 2003 Jeg snakker bare norsk og engelsk. Har tysk fra ungdomskole og vgs, så jeg kan gjøre meg forstått på det språket også, selv om jeg skjønner mye mer enn jeg snakker.
Gjest care Skrevet 29. mai 2003 #16 Skrevet 29. mai 2003 I følge datteren til min samboer snakker jeg ikke norsk, men Nord Norsk
Gjest Virvel Skrevet 29. mai 2003 #17 Skrevet 29. mai 2003 Jeg snakker norsk, engelsk mer eller mindre flytende, og jeg jobber med spansken. Forstår det meste bare folk snakker tydelig og ikke for fort, pero mi vocabulario todavía está un poco limitado (eller noe sånt).
Gjest Scarlet Skrevet 30. mai 2003 #18 Skrevet 30. mai 2003 Av flytende så har jeg ikke så mye å skryte av...kun norsk og engelsk.
Noravind Skrevet 30. mai 2003 #19 Skrevet 30. mai 2003 Tysk og engelsk flytende + den spansken jeg lærte på VK1 og VK2. Klarer meg så vidt i Spania...
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. mai 2003 #20 Skrevet 30. mai 2003 Forstår alle språk utenom gresk. ....riktignok er det mange språk som er gresk for meg. Flytende engelsk, norsk(nordnorsk), svensk, noe fransk, noe portugisisk og litt spansk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå