Retz Skrevet 29. mai 2003 #1 Skrevet 29. mai 2003 Ser i en annen tråd at mange er opptatt av hvor de kjøper klærne sine. Og hvor de i hvert fall ikke kjøper dem. Hvilket forhold har du til klær? Er klær knytta til identitet? Til hvordan du ønsker å framstå for andre? Hva med mote, er det det viktig? Skal klær vere billige, dyre, praktiske, behagelige, pene? Und so weiter. :nysgjerrig:
Gjest Vega Skrevet 29. mai 2003 #2 Skrevet 29. mai 2003 Hva med mote, er det det viktig? Skal klær vere billige, dyre, praktiske, behagelige, pene? Und so weiter. Mote er ikke viktig. (Men er viktig at ikke moten forandrer seg slik at vi bare finner rosa kjoler i butikkene...) Klær skal for meg være behagelige, praktiske og pene, rene i snittet, enkle og ensfarget i svart, eller jordfarger. Kler meg gjerne litt nøytralt (etter å ha lagt bak meg åttitallet og punktida), varierer lite, vet hva jeg liker. Og helst litt kvalitet, det verste jeg vet er klær som tåler fire vask før det blir nuppete og fasongløst. Og, klær skal ikke tiltrekke seg hår og støv, da får jeg fnatt! Ikke skal stoffet skinne heller, for min del.
CecilieB Skrevet 29. mai 2003 #3 Skrevet 29. mai 2003 Kjøper det jeg har råd til. Siden jeg jobber på H&M, blir det naturlig nok mye derfra.
Gjest Diva Skrevet 29. mai 2003 #4 Skrevet 29. mai 2003 Jeg er nøye med hvordan jeg kler meg. Jeg synes tøyet og utseendet sier endel om meg, derfor går jeg ikke i hvasomhelst. Men de fleste gjør jo ikke det heller da... Jeg kjøper kun tøy jeg synes er pent og som jeg liker selv. Jeg kan godt få impulser fra moteverdenen, og får tips i ny og ne også av å se på hva andre har på seg. Men likevel holder jeg meg ofte til noen klassikere som jeg ikke vil gi slipp på, enten det er mote eller ei, og det er feminine sandaler med middels hel, og capribukser og en snerten topp. Trenchcoat er også noe jeg har brukt lenge, og jeg er glad i dresser (med feminint snitt) og tilbehør som veske og jeg skulle gjerne brukt hatter og, hadde jeg bare hatt nok av aristokratiske britiske hesteløp å beskue Liker litt retrostil og klassiske tidløse klær. Gjerne utpreget feminine, men ikke med masse blomster eller mønstre på da... Skjorter i lyseblått og lyserosa, hvitt av og til, liker jeg godt. Men ikke alltid like lett å finne i min størrelse :o Cardigan, dressbukse, og skoletter med lav, halv hel (hvis noen skjønte den ), sjal i halsen og en frakk / kåpe. Liker høye heler, men ikke FOR høye.... Er med andre ord ikke så sporty av meg, og bruker treningstøy stort sett til trening Kan gjerne ha en casual stil også, spesielt bukser som er i stilen "brannmannsbukse", eller "sailorpants" hvis noen skjønner hva jeg mener,- litt vide bukser med snøring nede og lommer på låra. Gensere og jakker fra Jean Paul Femme er høyt i kurs hos meg. Jeg kjøper også etter hva jeg har råd til, og nå er det en stund siden sist Setter pris på om klærne er behagelige og pene og KLER den som bærer dem Kvalitet er også viktig, men den varierer veldig, og samtidig er det ikke bare dyrt tøy som er bra. Det kan også være mye dårlig i "eksklusive" sjapper. Takler ikke skrikende og svært kraftige farger. Fargekoder som passer meg er pasteller, gjerne blå og rosa, og sand / beige farger. Liker også hvitt og sort og mørkeblått I festsammenheng liker jeg best å bruke knekort kjole, og høye støvletter eller stilettstroppesandaler. Er det mer galla, så liker jeg lange kjoler i sateng. I diskrète farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå