Gå til innhold

mulig for gammel hvitvin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drakk i går to små glass av en vin som heter Bernkasteler Kurfu(y)rstlay Auslese fra Marienkeller, 1999. Ute på byn etter på drakk jeg et par slurker øl, og ble fort veldig dårlig. :cry:

Kan dette ha hatt noe med at vinen var gammel? Har ikke smakt den viven før, så vet ikke om den smakte som den skulle.

Noen som kan mer om dette enn meg?

Håper på svar...

Ingvild

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et gammelt ordtak sier:-

"Bier nach Wein,

-lass das sein!".........

Det betyr ganske enkelt at man risikerer å bli dårlig av å drikke Øl etter vin, så jeg tror ikke det var noe galt med vinen.-Omvendt går det bra. :lol:

Skrevet

hehe, takk for det, får prøve å huske det til en annen anledning! :wink:

Skrevet

Kom på en til i farten:

"Beer and Whisky

-might be risky". :enig_animasjon:

Skrevet

Hehe, etter i går er det mest fristende å holde seg til rent kildevann! 8)

Skrevet

Det der med at det går galt når man blander forskjellige typer alkohol, er bare en myte!

Piglet

Skrevet

Vel, det er flere faktorer som spiller inn her og det er vel ikke for ingenting at disse ordtakene har oppstått...?

Selv syns jeg at det kommer an på dagsformen og hvor mye man har spist m.m........er man utslitt og ikke har spist hele dagen, og høljer nedpå,så vet man jo hvordan det kan gå! :lol: Uansett om man blander eller ei.

Har også blandet forskjellige drikker med godt resultat - men da har jeg passet på å spise innimellom.

Skrevet

Tror nok ikke gammel hvitvin er årsaken. Selv om vinen skulle ha oksydert, smaker den bare vondt. (Tror ikke du ville ha drukket den da).

Selv har jeg opplevd å bli fryktelig syk av selv små mengder alkohol når jeg er i ferd med å få menstruasjon og lar følgelig flasken stå når det er tilfelle. (Har imidlertid opplevd å gå i fella fordi jeg har svært uregelmessig syklus - IKKE gøy!)

Skrevet

Øl og vin gjør fin

Vin og øl gir krøll (vi sier "øll" på min dialekt, derfor rimer det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...