Gå til innhold

Farge som matcher "skygge"?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal male skapdørene på kjøkkenet. Veggene er malt i fargen "skygge"(jotun), og den er lys beige, varm. Gulvet er eikelaminat. Kjøkkenet er ca 10 kvm, og det er ganske godt med dagslys der.

Hvilken farge kunne være pent på skapdørene, noen tips? Tenker selv på en litt lys brun farge, eller muligens lyse grå.

Skrevet

Har ikke helt kontroll på hvordan skygge ser ut, men utfra beskrivelsen ligner den nok litt på caffe latte som vi har i stua. På bjelken i taket og pipa har vi malt "Bjørn", en mørk grønn-grå farge som går godt til veggene.

Har tenkt tanken sjøl å ha caffe latte panel på kjøkkenet og male skapdørene "Bjørn".

Eller har noen skrytt av "Bambus" tidligere. Du kan jo kikke på den også?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Kjenner noen som har malt veggene i skygge (riktignok i gangen), og alt møblementet er i kirsebær-/merbau-farge. Kjempefint :)

Skrevet

Det høres for meg som lindegrønn ville vært en fin farge til veggene dine. Den er dus grønn - forsiktig, men behagelig farge. Jeg har den på kjøkkenveggene :)

Suz :wink:

Skrevet

Hva med Jotuns farge Stadt? Den er litt varm gråblå - ser ut til å passe veldig godt til Skygge! Ønsker du litt mer brun tone kunne du kanskje se på Dun - den er i samme fargeserie den også (FORTUNA) og er endel mørkere enn Skygge men med samme bunntone... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for innspill! :)

Jeg endte opp med Dun. Vi har ikke malt dørene ennå, men den så ganske ok ut. Vi ville ha en farge i samme tone/stil som skygge, for kjøkkenet har halvåpen løsning med stua og den er rød. Dørene var grønne, veldig grønne, og det så ikke bra ut :o

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er dørene malt, og montert, og .....tja, fargen ble for lik skygge. Veldig lik :-?

Vel, vel, det ble mye bedre enn det det var, og kjøkkenet virker sååå stort nå. :D

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...