Gå til innhold

UTROSKAP - HOLDNINGER OG ÅRSAKER

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Velger å være anonym nå

Jeg merker at det er til dels sterke holdninger MOT utroskap her på KG. I mange tilfeller er holdningene også sterkt fordømmende. Jeg mener også å merke at de fleste laster "den andre" og mener at ansvaret for utroskap ligger der og selvfølgelig hos den som er utro... Ektefelle/samboer til den utro får bare sympati og medfølelse, naturlig nok.

Jeg håper dere som svarer så bastant at "jeg vil ALDRI være utro" klarer å etterleve det. Jeg håper også at dere som sier "er han opptatt er det forbudt område" klarer å etterleve dette.

Jeg unner ingen å være "den andre". Det er mange årsaker til at man ender opp i forhold til en gift/samboende person. Noen ganger blir man lurt - vedkommende har ikke fortalt om partneren hjemme. Andre ganger søker man spenning uten forpliktelser. Atter igjen kan følelser for denne personen ha bygget seg opp over tid, og når sjansen er der klarer man ikke å stå i mot, selv om all fornuft sier at det er akkurat det man bør gjøre.

Jeg unner ingen å elske - ja, det går faktisk ann - en person som er opptatt allerede. Jeg unner ingen måneder og år med håp, glede, frustrasjon og fortvilelse. Jeg unner ingen sladderen som gjerne oppstår - og frykten for at den ORDENTLIGE partneren skal få høre om det...

JA - jeg er i et slikt forhold. JA - jeg har prøvd å kutte ut, jeg vet ikke hvor mange ganger. Det er bare at dette mennesket har inntatt en så stor plass i livet mitt, selv om jeg ikke har kuttet venner eller egne gjøremål, at jeg er livredd for nedturen. Jeg er livredd for at jeg aldri skal kunne elske noen så høyt igjen. Jeg er livredd for å være "helt" alene...

Før dere dømmer - prøv å tenke at "den andre" også er et mennske med håp, drømmer og følelser. Det er som regel ikke et behov for å såre andre mennesker som ligger bak.

Det var bare dette jeg ville si, takk for at du "hørte" på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym nå

Jeg ble besdratt av mannen min i 3 år. Jeg ville bare si til deg at jeg ikke fordømmer elskerinnen hans selvom jeg kjennte henne.

Du sier at du elsker han men elsker han deg? Du sier å vente, savne, etc.

Tror du det blir deg?

En som bedrar konadama over lang tid, vil ha spenning som gjør deg til en som bare blir brukt. Du velger den letteste utveien her som skader deg mest og kona når hun får vite det.

Han må ta en avgjørelse om hvem han vil ha. Velger han deg så bør du være forberedt på at han gjør det samme mot deg når forholdet møter hverdagen. Velger han kona må du kutte helt. Han vil nok fortsette med deg på si men vil du leve slik? Det er vondt å ha kjærlighetssorg men det går over. Så lenge du ikke blir ferdig med han vil du overse mange flotte gutter som kunne ha blitt mannen i ditt liv.

Til kona: Husk at hun er det største offeret her. Hun aner ingenting og får ingen valg. Du og mannen vet godt hva dere driver med og fortsetter.

Klart dere har ansvaret eller han er ansvarlig for sitt forhold og du for ditt liv.

Jeg elsket mannen min over alt men måtte ende det. Valget mitt stod mellom å leve resten av livet med bedrag ( han er sånn) eller sørge en stund og begynne på nytt. Det blir vel det samme for din del.

Jeg hadde det vondt i 2 år. Det er en stund men er glad for det i dag.

Er sammen med verdens beste gutt nå. Han klarer ikke å lyve i noen sammenhenger, er kjempe snill og elsker meg over alt.

Han hadde jeg godt glipp av.

Som sagt fordømmer jeg ikke deg men du bør ta deg sammen, samle alle krefter å komme deg langt unna han. Det er den hardeste veien men den mest givende etterhvert. Du angrer ikke senere.

Kona syns jeg bare synd på. Hvis han er av den sorten som eksmannen min er, blir du bare erstattet av en annen.

Lykke til og husk at valgene man tar i livet gjør deg til det menneske du blir. Hva slags menneske vil du være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til elskerinnen.

Det er vel ingen som kan si noe fordømmende nå, når du er så godt viklet inn i affæren med følelser osv. Men kanskje du kunne passet bedre på deg selv i starten, så hadde du unngått dette. Men saken dreier seg jo om nuet, og ikke hva som kunne vært unngått.

Men hvorfor vil han ikke skilles da, det må jo være en ærlig måte, slik det er nå, er han jo utro mot begge, kan man vel si (lover halvveis deg, og tier hjemme...) Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg følt meg utnyttet. For hvorfor skilles han ikke? Det finnes tusen unnskyldninger, men ingen som er bra nok til å bare fortsette med kone og elskerinne. Men for ham passer det nok bra, og alle fine ord osv. er ikke verd så mye. Det er hva han gjør som viser hva han er bygget av, ikke hva han sier. (Hvor mange ganger må det repeteres!!!)

Tving fram et brudd, eller bli alene igjen? Da får du slikke dine sår, og etterhvert finner du nok en ny. Det er tusen fisk i havet, men er man for opptatt av den ene, stenger man av for de andre. Og dessuten, du står best om du har hatt en singletid etter et brudd, der du har gått gjennom alle fasene, når du møter en ny (og forhåpentligvis ugift).

Tror jeg ville vurdert å snakket med kona, dersom han unndrar seg. Det er bedre hun får vite hva som skjer. Hun er absolutt en part her, og kortene må legges på bordet slik at hun også får sjansen til å gå videre/ta en avgjørelse. Det kan ende med at han mister dere begge, eller dere han, men siden saken ikke er slik at dere alle tre kan flytte sammen, så er det eneste måten ... Eller vil du fortsette et liv i løgn? (Dersom jeg var kona, ville jeg satt pris på at du kom og sa i fra, selv om jeg ville fått sjokk. Enden på visa kan jo være at hun vet det allerede, men da er i alle fall saken litt annerledes...)

(Men tenk litt etter, kanskje du vil få det samme problemet som kona, hvis valget faller på deg, at han må ha i pose og sekk for å føle seg ovenpå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er monogame forhold å foretrekke. Hvorfor er det rett? Bibel tro? Hvem pokker tror på den boken i 2003?

*prøv å sette dere inn i spørsmålet over, og ikke tenkt noe negativt som AIDS , sykdommer, all slasken ekkelt man kan pådra seg ved å ha sex....ingen sjalusi ville vi hatt heller....Bare vær åpen og svar på spm., og du vil ikke få dårlig samvittighet for svaret eller noe.....Alt er lov, ogalt er ok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er monogame forhold å foretrekke..

Det er vel hva man blir enige om, ikke? Selv har jeg da hatt forhold, hvor vi ikke har lovet hverandre noe, og da har det vært greit å rote med andre i det forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Enkelt sagt...

Utroskap= :kjempesinna::frustrert: :fy: :cry: :grine::Gjesp::sinna:

Sånt tolererer ikke denne jenta.

Og hvis noen vil diskutere monogami/ikke monogami med meg: Talk to the hand coz the ears aint listening baby! :ler:

Er helt firkanta på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg ser ganske banalt/naivt på det:

utroskap er tillitsbrudd, og uten tillit har ikke et forhold noe grunnlag.

Jeg har forsøkt å forstå, tilgitt uten å glemme, og unner ikke andre å ha det likedan. Selv kunne jeg ikke tenke meg å svikte, og noe dobbeltliv er ikke ett alternativ. Så kan enkelte si "lettere sagt enn gjort", men jeg mener at vi som mennesker har styrke og kraft til å velge, og ikke la oss styre blindt av følelser og instinkter, som dyr.

Så jeg er enig med Vinga: utroskap tillates ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:hoho:

Du sier at du har PRØVD å kutte ut.......

Slutt å prøve, bare GJØR det!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klarer du ikke det du vil? Må si du undervurderer deg selv.......

Kutt ut hvis det er det du vil.

Du vet innerst inne at du klarer deg uten han...ærlig talt!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det Vega hadde å si jeg!

For han er jo utro mot deg også, på en litt skrudd måte. Synes du det er helt ok det da? Han har seg med deg noen dager. Og elsker med kona andre dager.

Om du tror han er avholds i sitt hjem med kona, tar du skammelig feil (mest sannsynlig). Det er ikke til å skyve under et teppe at han faktisk har hete elskovsstunder sammen med sin kone. Om du tror og håper noe annet synes jeg faktisk synd på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Utroskap har med VILJE å gjøre. Det finnet utallige unnskyldinger, men hva man velger er det eneste som avgjør hva som skjer. Og da snakker jeg ikke om situasjoner der man blir lurt og ikke vet at den man ligger med har partner.

Jeg kommer ikke til å være utro. Stoler på meg selv. Burde ikke alle kunne klare det?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært utro jeg.. Min unnskyldning: gutt i utlandet, avtale og å gjøre hva man ville mens den andre ikke var der. Gutten jeg var utro med, hadde også kjæreste.

Grunn til at jeg gjorde det: Ble vannvittig forelsket.

Vi er kjærester nå. Føler det også som om han var utro med meg da jeg i ettertid fikk vite at han hadde sex med oss begge den perioden dette foregikk. Vondt å tenke på, ekkelt å tenke på.

Problem nå: stole på hverandre....

Utroskap er noe dritt.

Det å såre en annen er den værste byrden en kan bære.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...